Epifaniczny tom 12 – rozdział 6 – str. 578
Natchnienie Biblii
umieścił w Biblii odpowiednie, niezbędne i nieomylne informacje do wykorzystania przez nas w tym boju, co oznacza natchnienie.
(9) Użytkownicy Biblii potrzebują, by Biblia była natchniona, gdyż dzięki swej nieomylności, gwarantowanej przez jej natchnienie, uzupełnia ona ich słabość w pragnieniu i postępowaniu zgodnie z dobrym upodobaniem Boga. Użytkownicy Biblii, wierny lud Boży, w oczywisty sposób są otoczeni słabością umysłu, serca i woli. Pozostawieni sami sobie, z pewnością nie poznaliby, nie pragnęliby, nie chcieliby i nie czyniliby rzeczy, w których Pan ma upodobanie. Dlatego potrzebują pomocy, która niezawodnie udzieli im niezbędnej wiedzy, motywów i siły do pełnienia woli Boga. Bóg oferuje im ją w Biblii i przez Biblię. Gdyby jednak Biblia nie była z powodu natchnienia nieomylna, nie mogłaby tego dokonać. Co więcej, z powodu omylności, która przy braku natchnienia stałaby się jej cechą, bezpośrednio przyczyniałaby się do udzielania im błędnej wiedzy w odniesieniu do takiej woli, fałszywych, a więc i nieskutecznych motywów pobudzających pragnienie czynienia tej woli oraz słabej i nieefektywnej chęci w realizacji tej woli. Natomiast natchniona, a więc i nieomylna Biblia daje im prawdziwą i właściwą wiedzę we wszystkich okolicznościach i doświadczeniach życia w odniesieniu do tego, czym jest ta wola i co oni w związku z nią mają czynić, daje święte i pobudzające motywy, skłaniające do pragnienia wypełniania tej doskonałej woli we wszystkich zróżnicowanych warunkach i sprawach życiowych, a także mocy do przejawiania takiej woli i jej pełnienia. Dzięki temu użytkownicy Biblii przekonują się, iż jest ona wystarczająca, jeśli chodzi o wiedzę, motywy i moc w odniesieniu do każdego z dziesięciu zastosowań omówionych w dwóch poprzednich akapitach. Korzystający z Biblii potrzebują zatem natchnionego Pisma Świętego.
(10) Rozwiązanie problemów Biblii wymaga, by była ona natchniona. Przyjrzyjmy się niektórym z tych problemów: stworzenie, początek grzechu w bezgrzesznych istotach w jego relacji do najwyższej władzy i charakteru Boga oraz wolna wola stworzenia, dozwolenie zła i jego harmonia z najwyższą władzą