Epifaniczny tom 12 – rozdział 5 – str. 508
Biblia jako Boskie Objawienie (dok.)
ostrymi prawdami w celu obalenia szatana działającego przez grzech i błąd. Klasa Chrystusa, jako świadkowie ostrej prawdy wymierzonej w grzech i błąd szatana, z pewnością jest znamiennym zarysem Boskiego planu (Ps. 45:6; Jana 18:36; Dz.Ap. 1:8; Obj. 19:11-16,19-21). Pierwszym dekanem Strzelca jest Lutnia, orzeł trzymający lutnię. Orły przedstawiają Boskiego Chrystusa jako posiadającego ostry wzrok i czułe powonienie, a także Biblię jako prawdę Boskiej mądrości (Mat. 24:28; Łuk. 17:37; Obj. 4:7; 8:13; 12:14). Lutnia, harfa, symbolizuje Biblię, harfę o dziesięciu strunach (Psalm 49:5; 98:5; 137:2; Obj. 5:8; 14:2; 15:2). Relacja między Strzelcem a Lutnią przedstawia to, że Chrystus jako Wojownik walczący o prawdę, sprawiedliwość i świętość z mądrością orła używa Biblii jako Słowa Bożego przeciwko grzechowi i błędowi szatana. Jej drugim dekanem jest Ołtarz, co sugeruje, że Chrystus, jako ołtarz Boga, ofiarowuje swą ofiarniczą służbę przeciwko grzechowi i błędowi ku zadowoleniu Boga. Trzecim dekanem Strzelca jest Smok, tzn. szatan jako zwodziciel („wąż skręcony”), co jako przeciwieństwo prawdziwego świadka naturalnie sugeruje, że ten drugi wystrzeliwuje ostre strzały prawdy w szatana jako kłamcę i ojca kłamstw: błędu (Jan 8:44). Ta konstelacja i jej dekany z pewnością w odpowiedni sposób prezentują właśnie przedstawione myśli.
Koziorożec (róg kozła) to piąta konstelacja zodiaku, symbolizująca Boga w Jego przymiocie miłości wyrażonej w jej najwyższej postaci: oddania Jezusa jako okupu i klasy Chrystusa jako ofiar za grzech (Jan 3:16,17; Rzym. 5:6-8; 1Jana 4:10; 3:1; Rzym. 8:17; 1Piotra 3:14-18; 4:13,14). Myśl tę rozwijają dekany Koziorożca: Strzała reprezentuje miłość Boga w okupie i ofiarach za grzech jako ostrą prawdę zabijającą każdą przeciwną rzecz; Orzeł – mądrość Boga czyniącą Chrystusa Głowę i Ciało ośrodkiem Ewangelii Boskiej miłości; a Delfin – klasę Chrystusa, która po zakończeniu swej ofiary doświadcza największej manifestacji miłości Boga przez umożliwienie jej udziału w pierwszym zmartwychwstaniu i przyszłej chwale.