Epifaniczny tom 12 – rozdział 4 – str. 390

Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)

w której rok odpowiada wiekowi w Wieku Ewangelii; oraz (3) dużą miniaturę, w której 25 miesięcy odpowiada wiekowi w Wieku Ewangelii. Te trzy miniatury są zatem świadkiem wypełniania się równoległych wydarzeń w dniu, roku i 25 miesiącach, w zależności od jednej z trzech miniatur, odpowiadając rokowi lub wiekowi w Wieku Ewangelii. Oznacza to, że wszystkie proroctwa i typy wypełnione w Wieku Ewangelii, w odpowiednim czasie tych miniatur mają trzy dodatkowe wypełnienia. Stosując te symboliczne proroctwa i prorocze typy w ich wszystkich zastosowaniach do opisanych wyżej liczb złożonego prawdopodobieństwa jako dodatkowe proroctwa, ilość cyfr potrzebna do pokazania wyniku byłaby wielokrotnie, wielokrotnie większa niż ilość cyfr reprezentująca powyższe złożone prawdopodobieństwo oparte na proroctwach literalnych. Innymi słowy, prawdopodobieństwo ich złożonego wypełnienia byłoby jak jeden do niemal nieskończonej liczby nieprawdopodobieństw. Inaczej mówiąc, kwestia prawdopodobieństwa ma zastosowanie do tego tematu tylko w teorii.

      Naszą analizę proroctwa jako dowodu tego, że Biblia jest Boskim objawieniem, kończymy uwagą, że zdecydowana większość Biblii jest prorocza. Ogólnie mówiąc, poza jej literalnymi i symbolicznymi przepowiedniami prorocze są także jej wszystkie historie, biografie oraz będące typami instytucje Mojżesza, Dawida i Salomona. Fakt ten oznacza, że przynajmniej większość Biblii jest Boskim objawieniem, co samo w sobie już jest poważnym dowodem na to, że jej pozostała część także nim jest.

      Po zakończeniu dyskusji na temat proroctwa jako drugiego wewnętrzno-zewnętrznego dowodu na to, że Biblia jest Boskim objawieniem, pragniemy przedstawić kilka zewnętrznych dowodów potwierdzających to samo. Pierwszym dowodem jest doświadczenie. Demonstruje ono, że Boski Plan Wieków w jego zarysach wyborczych, przedstawiony w Biblii jako jej główna treść, przez doświadczenie wybrańców okazuje

poprzednia stronanastępna strona