Epifaniczny tom 12 – rozdział 4 – str. 411
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
Biblia uczy, że wszystkie siedem form Boskiej opatrzności jest sprawowanych przez Niego przede wszystkim przez służbę Jezusa Chrystusa (1Moj. 48:15,16; Psalm 34:7,8; Mal. 3:23; Mat. 28:18,20; Mar. 16:20; 1Kor. 1:30; 8:6; Efez. 1:22; 5:29; Obj. 2:23; 3:7,19), a drugorzędnie przez służbę aniołów (Psalm 91:11,12; Mat. 18:10; Dz.Ap. 5:19,20; 12:5-11,23; 27:23; Żyd. 1:13,14). Doświadczenia wszystkich Boskich wybrańców niezliczoną ilość razy dowodzą, że realizuje On wobec nich te wszystkie siedem biblijnych postaci opatrznościowej opieki. Dowodzą one zatem, że w tym zakresie Biblia pochodzi od Boga, a więc jest Boskim objawieniem.
(22) Bóg zapowiedział, że pod koniec Wieku, w czasie Żniwa, Swych wiernych zgromadzi z sekciarstwa na wielką ucztę prawdy oraz wzrastanie w łaskach i sposobnościach służby. Doświadczenie potwierdza, że miało to miejsce od października 1874 do października 1914 roku, który to okres został wyznaczony do tego dzieła przez czas i znaki proroctw. Pismo Święte wskazuje, że takie dzieło Żniwa miało mieć miejsce pod koniec Wieku (Mat. 13:24-30, 36-43; Obj. 14:14-16; Mat. 24:31,28,40,41; Psalm 50:5). 40 lat tego okresu Biblia nazywa dniem pracy, wykazując, że lud Boży usłyszy pięć wezwań do podjęcia pracy w Boskiej winnicy (Mat. 20:1-16; Jan 11:9; 9:4). Dwunastogodzinny symboliczny dzień pracy o długości 40-stu lat daje 12 godzinnych okresów długości 31/3 lat. A zatem symboliczne godziny wezwań 40-letniego dnia z Mat. 20:1-16 (1874 -1914) są następujące: 1 i 2 godzina to październik 1874 do czerwca 1881; 3 godzina to czerwiec 1881 do października 1884; 6 godzina to czerwiec 1891 do października 1894; 9 godzina to czerwiec 1901 do października 1904, a godzina 11 to luty 1908 do czerwca 1911. Fakty te dowodzą, że w czasie tych pięciu okresów szczególnie znaczne liczby świętych ludzi zostały oddzielone od sekciarstwa przy pomocy prawdy jako symbolicznego sierpa w postaci traktatów, czasopism, pamfletów, broszur, książek, gazet, kazań, dyskusji, wykładów, rozmów i korespondencji.