Epifaniczny tom 12 – rozdział 4 – str. 419
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
zawdzięcza swym niebiblijnym naukom i praktykom. Chociaż przypisujemy takim siłom uznanie za pewne reformy zła i postęp dobra, ich odpowiednie efekty pod tym względem niemal całkowicie bledną w porównaniu z efektami, jakie osiągnęła Biblia. Tworząc je, Biblia nie postępuje jednak w sposób rewolucyjny, bezpośrednio nie antagonizuje ani nie niszczy zastanych złych warunków społecznych. Powoli szerzy swe zasady i ducha, przemieniając jednostkę wewnętrznie, a przez nią w podobny sposób działa na innych, dokonując tym samym niezbędnych reform przez zmianę nastawienia opinii publicznej w kierunku lepszych warunków, np. zniesienia niewolnictwa.
Stosowne będą w tym miejscu pewne uwagi ogólne. Przede wszystkim chcemy powiedzieć, że nasz temat jest często dyskutowany. Wielu chrześcijańskich pisarzy i wiele książek podkreśla fakt, że Biblia, jako przewodnie światło cywilizacji, z tego tytułu jest wiarygodna jako Boskie objawienie. Wśród takich pisarzy i książek z przyjemnością wymieniamy C.L. Brace’a i jego książkę Gesta Christi (Dokonania Chrystusa) oraz R.S. Storra z jego książką The Divine Origin of Christianity Indicated By Its Historical Effects (Boskie źródło chrześcijaństwa w jego skutkach historycznych). Wobec tego pierwszego mamy szczególny dług wdzięczności za liczne fakty, które zostaną za chwilę podane. Po drugie, nie powinniśmy zapominać, że celem Wieku Ewangelii nie jest nawrócenie świata. Jest nim przede wszystkim zgromadzenie ze świata Kościoła, by stał się współdziedzicem Chrystusa w błogosławieniu rodzaju ludzkiego sposobnością uzyskania życia dzięki posłuszeństwu warunkom Tysiąclecia. Po drugie, jest nim udzielenie światu świadectwa co do grzechu, sprawiedliwości i tysiącletniego sądu jako przygotowanie świata na błogosławieństwa Tysiąclecia. Po trzecie, Bóg za pomocą Przybytku podał nam obraz tej ogólnej sytuacji: świątnica najświętsza reprezentuje Boga, Chrystusa i uwielbiony Kościół; świątnica reprezentuje Kościół w ciele jako kapłanów Wieku Ewangelii; dziedziniec to usprawiedliwieni z wiary jako Lewici Wieku Ewangelii, natomiast obóz reprezentuje zwykłych karierowiczów jako Izraelitów Wieku Ewangelii, którzy są jedynie nominalnymi chrześcijanami. Błogosławieństwa rozpoczynają się od Boga przez