Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 260

Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)

1Kor. 2:14; 3:3; Gal. 3:11, 22; 5:17, 19-21; Efez. 2:1-3, 12; 4:17-19, 22; Kol. 1:14; 2:13; 3:5, 7; Tyt. 3:3; Jak. 3:2; 4:5; 1Piotra 1:18; 2:9, 25; 1Jana 1:8, 10; 2:16; 5:19. Jednak Bóg dał Chrystusowi urząd Dobrego Lekarza, wraz z mocą uleczenia tych chorób. W usprawiedliwieniu leczy On ich w sposób poczytany przez przypisanie klasie wiary Swej ludzkiej doskonałości fizycznej, umysłowej, artystycznej, moralnej i religijnej. W usprawiedliwieniu – ponadto – zaczyna leczyć zawartość ich ludzkich władz umysłowych, artystycznych, moralnych i religijnych. Natomiast w uświęceniu leczy tę zawartość aż do stanu doskonałości nowego serca i umysłu klasy wiary, jak pokazują to doświadczenie i obserwacja, a także dowodzą następujące wersety: Mat. 9:10-13; Psalm 41:5; 30:3; 103:3; 147:3; Izaj. 53:5; 57:18, 19; Mat. 13:15; Łuk. 4:18; Żyd. 12:13; Jak. 5:16; 3Jana 2. W Tysiącleciu rzeczywiście uleczy wszystkie władze fizyczne, umysłowe, artystyczne, moralne i religijne wraz z ich zawartością w klasie niewiary, gdy z serca przyjmować będzie Jego lekarstwa i inne uzdrawiające pomoce. Dowodzą tego następujące wersety: Jer. 3:22; 30:17; 33:6; Ozeasz 6:1; 14:4; Psalm 107:20; 67:3; Ezech. 47:1,8,9,12; Obj. 22:1-3; Mal. 4:2. W ten sposób nasz Pan, jako Dobry Lekarz, leczy obecnie klasę wiary, a w Tysiącleciu będzie leczył klasę niewiary z fizycznych, umysłowych, artystycznych, moralnych i religijnych chorób, jakie grzech i klątwa sprowadziły na nich.

      Dziewiętnastym złem, jakie grzech i przekleństwo wyrządziły rodzinie ludzkiej, jest jej niezdolność do pomyślnego przejścia procesu sądu, niezbędnego dla uzyskania wiecznego życia. W celu odwrócenia tego zła tak, by ludzkość miała szansę pomyślnego przejścia przez proces sądu, niezbędny do uzyskania wiecznego życia, Bóg udzielił Jezusowi urzędu Sędziego (Jana 5:22), przy użyciu którego będzie skutecznie kierował procesem sądu, niezbędnym do uzyskania życia przez upadłego człowieka. Wyznania religijne uczą, że Jezus jako Sędzia ogłosi winę niewierzących i skaże ich na wieczne męki, a w przypadku klasy wiary ogłosi ją niewinną i jako taką godną

poprzednia stronanastępna strona