Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 264
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
Dwudziestym pierwszym i ostatnim złem, jaki grzech i klątwa sprowadziły na ludzkość, jest jej nieszczęsne i głębokie zubożenie. Ten zły skutek grzechu i przekleństwa Bóg pokona przez Jezusa w Jego urzędzie Dobrego Dostarczyciela. Rodzaj ludzki jest niczym zgubiona owca – pozbawiony pastwiska, wody i pasterza. Niezliczone są rozdroża, niebezpieczne drogi, niepokojące niepewności, zmęczenie, trudy i cierpienia tych biednych istot. Dlatego zagubiona i zubożona rodzina ludzka porównywana jest do zagubionej i pozbawionej pasterza owcy (Izaj. 53:6; Mat. 9:36; 10:6; 18:11-13; Łuk. 15:4-7; Jer. 50:6; 1Kron. 21:17). Gdy Jezus ją znajdzie, zatroszczy się o nią i zabezpieczy wszystkie jej potrzeby (Psalm 21:1-4; 74:1; Jer. 13:20; 50:17; Ezech. 34; Mat. 26:31; Mar. 14:27; Jana 10:1-16; 1Piotra 2:25; 5:2). Z powodu takiej troski jest On często nazywany Pasterzem Boskiego Stada, ponieważ został zapowiedziany jako taki (1 Moj. 49:24: Izaj. 40:11; Ezech. 34:23). Swój dobry i wielki urząd sprawuje w czasie Wieku Ewangelii (1Piotra 5:4; Jan 10:1-15; Żyd. 13:20) wobec klasy wiary, należącej do Niego. On zna członków tej klasy (Jan 10:14,27), woła (10:3), zgromadza (10:16; Izaj. 40:11), prowadzi (Psalm 23:3; Jana 10:3,4), karmi (Psalm 23:1,2; Jan 10:9), otacza czułą opieką (Izaj. 40:11), strzeże (Jer. 31:10; Ezech. 34:10) oraz zbawia (Zach. 9:16; Jana 10:28). W ten sposób zaspokaja ich każdą potrzebę, ponieważ oddał za nie Swe życie (Zach. 13:7; Mat. 26:31; Jan 10:11,15; Dz.Ap. 20:28). W następnym Wieku będzie używał tego samego urzędu Dostarczyciela wobec biednych z klasy niewiary (Ezech. 37:24; Mich. 5:4; Jan 10:16; Mat. 25:32). Tak więc odwróci On upadły i zubożały stan ludu Bożego, weźmie go w opiekę i zapewni bezpieczeństwo, przez co usunie odpowiednie zło grzechu i klątwy.
Pokrótce omówiliśmy dwadzieścia jeden form zła, jakie grzech i klątwa sprowadziły na człowieka, oraz dwadzieścia jeden odpowiednich urzędów, po jednym dla każdej formy zła, przy pomocy których, za pośrednictwem służby Chrystusa, Bóg usuwa je i wprowadza błogosławieństwa będące ich przeciwieństwem. Wszelkie zło doznawane