Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 298
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
czynienia zła (Iz. 26:9). W ten sposób te cztery rządzące władze (wierni wybrańcy z tego życia) Królestwa w godny podziwu sposób będą dostosowane do nadzorowania doświadczenia ze sprawiedliwością, tak jak szatan i sprzymierzeni z nim upadli aniołowie są dobrze dostosowani do kierowania ludzkością w jej doświadczeniu ze złem, gdyż niewątpliwie zdeprawowali oni rodzaj ludzki.
Jesteśmy teraz lepiej przygotowani do biblijnego udowodnienia, że – jak wykazaliśmy powyżej – Biblia nie tylko uczy o tych dwóch doświadczeniach, lecz uczy także, że doświadczenie ze złem miało na celu wpojenie lekcji o niepraktyczności grzechu, zarówno w jego naturze jak i w skutkach. Uczy ona również, że w przyszłości ludzkość otrzyma doświadczenie ze sprawiedliwością, by wpoić jej lekcję atrakcyjności i praktyczności sprawiedliwości, zarówno w jej naturze jak i w skutkach. Obydwa te kontrastowe doświadczenia zostały zaplanowane przez Boga po to, by umożliwić ludziom rozumną ocenę grzechu w jego naturze i skutkach, co ma okazać się bardzo pomocne w pobudzaniu nienawiści, unikania i opozycji wobec niego, a także rozumnej oceny sprawiedliwości w jej naturze i skutkach, co okaże się bardzo pomocne w pobudzaniu miłości do niej i do praktykowania jej. Rzym. 7:13: „(…) grzech, by okazać się grzechem, przez to, co dobre [Zakon], sprowadził na mnie śmierć, aby przez związek z przykazaniem grzech ujawnił nadmierną swą grzeszność”. Fragment ten jest bardzo stosowny, ponieważ św. Paweł wykazuje w nim, że dzięki doświadczeniu z grzechem, który jak się okazuje niesie cierpienia aż do śmierci, przez światło gwałconego Zakonu ludzie poznają ogromną grzeszność grzechu. Werset ten dowodzi zatem, że celem doświadczenia ze złem jest umożliwienie grzesznikowi rozpoznania nikczemnej natury i okropnych skutków grzechu.
W treści Psalmu 76:11 znajdujemy bardzo odkrywczy werset dotyczący omawianej obecnie kwestii: „Zaiste i gniew człowieczy chwalić cię będzie, a resztę gniewu ukrócisz”. Przez wyrażenie „gniew człowieczy” rozumiemy grzeszność człowieka i wrogi