Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 337
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
Siódmą właściwością Biblii jest to, że jeśli chodzi o Nowy Testament, nie może on pochodzić od Żydów, ponieważ stoi w wielkiej sprzeczności z żydowską naturą, ideałami i teoriami. Ósmą cechą Nowego Testamentu jest to, że tylko przy pomocy perswazji moralnej, za pośrednictwem religii sprzecznej z wieloma elementami ludzkiej natury, dąży on do wybrania spośród ludzi klasy wiary, jako oddzielnej i różnej od pozostałej części rodzaju ludzkiego, a w związku z głoszeniem wszystkim narodom świadectwa o zbliżającym się Królestwie karci go z powodu grzechu, sprawiedliwości i przyszłego sądu. Dziewiątym przymiotem Biblii, w Nowym Testamencie, jest nacisk na tolerancję i wolność sumienia, zasady, które są sprzeczne ze stronniczością człowieka w przypadku większości ludzi. Dziesiątą cechą Biblii, w części Nowego Testamentu, jest jej naleganie na rozdział państwa i kościoła, co niemal powszechnie jest odrzucane w praktyce upadłego człowieka. Jedenastą właściwością Biblii, w Nowym Testamencie, jest doktryna samozaparcia aż na śmierć w interesie Boga i człowieka, co jest kolejną rzeczą niemiłą naturalnemu człowiekowi. Dwunasta cecha Biblii, w części Nowego Testamentu, to doktryna zaparcia się świata, która także jest odpychająca dla ludzkiej natury. Trzynasta właściwość Biblii, w Nowym Testamencie, to naleganie na naśladowanie Chrystusa, w razie potrzeby także ślepe, co jest kolejną rzeczą przeciwną ludzkiej naturze. Czternasta właściwość Biblii to jej doktryna wyboru, którą natura ludzka odrzuca jako stronniczą i niesprawiedliwą.
Piętnastą cechą Biblii jest jej niemal całkowite milczenie na temat warunków duchowego świata, do którego Nowy Testament zaprasza wybrańców. Szesnastym przymiotem Biblii jest jej niemal całkowite milczenie na temat społecznych warunków Wieku Tysiąclecia, przy jednoczesnym ukazywaniu go jako nadziei dla świata, co nie podoba się naturalnemu człowiekowi. Siedemnastą właściwością Biblii jest jej wymóg, by wybrańcy chodzili wiarą, a nie widzeniem, co jest całkowicie obce ludzkiej naturze. Osiemnastym punktem w Biblii jest jej doktryna o potępieniu rodzaju ludzkiego i poddaniu go procesowi