Epifaniczny tom 12 – rozdział 2 – str. 119
Biblia jako Boskie Objawienie
czego należy się spodziewać, ponieważ Bóg jest tym, kim jest. Jego charakter posiada wszelką wiedzę niezbędną do jego zaplanowania, wszelką miłość potrzebną do pobudzenia Go do tego, wszelką moc umożliwiającą Mu realizację jego przekazania oraz wszelką sprawiedliwość niezbędną do usunięcia – skądinąd niemożliwych do pokonania – przeszkód tego planu, motywacji do jego stworzenia i udzielenia i realizacji jego przekazania. Przedstawiliśmy zatem działanie charakteru Boga w mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości, jako całkowicie wystarczającą gwarancję oczekiwania Boskiego objawienia. Jeśli Bóg jest tym Bogiem, jakim objawia Go nawet natura, należy oczekiwać, że udzieli nam nadprzyrodzonego objawienia, ponieważ objawienie naturalne nie wystarcza, by wyzwolić człowieka z wielkiego fizycznego, umysłowego, moralnego i religijnego nieszczęścia, w jakim się znalazł. Dlatego Bóg wszelkiego miłosierdzia, łaski i życzliwości, którego miłość cieszy się wsparciem Jego wszechwiedzącej mądrości i wszechpotężnej mocy, a także przyzwoleniem i współpracą Jego niezachwianej sprawiedliwości, jest naszą podstawą spodziewania się Boskiego objawienia. Z wiarą stoimy na stanowisku słuszności oczekiwania Boskiego objawienia, którego pewną rękojmią jest ta niewzruszona i niezmienna skała, podnosząca głowę w wieczny blask łaski, wysoko ponad ciemne chmury wiszące nad oceanem klątwy; skała, o podstawę której rozbijają się i zamieniają w nieszkodliwą pianę wszystkie fale sceptycyzmu.
W poprzednim akapicie wykazaliśmy, że Boskiego objawienia należy oczekiwać z powodu doskonałości Boskiego charakteru, w związku z upadłym fizycznym, umysłowym, moralnym i religijnym stanem człowieka oraz w związku z jego wynikającą z tego niezdolnością wyzwolenia się z tego stanu bez Boskiego objawienia. Jest jednak jeszcze jeden argument, który każe spodziewać się Boskiego objawienia: struktura udzielonego człowiekowi przez Boga usposobienia, które jest przygotowane na Boskie objawienie i które go pragnie. Ponieważ naturalne objawienie nie jest wystarczające do zaspokojenia najgłębszych umysłowych, moralnych i religijnych potrzeb i pragnień człowieka i ponieważ nie wystarcza ono do rozwiązania jego najbardziej palących problemów