Epifaniczny tom 12 – rozdział 2 – str. 161

Biblia jako Boskie Objawienie

      Tak więc Boska mądrość wszystko zaplanowała tak, by zarówno ludzie, jak i pokutujący aniołowie wkroczyli do trzeciego świata jak najlepiej przygotowani na skorzystanie z jego pomocy. Niepokutujący upadli aniołowie wejdą do tego świata z wyrokiem śmierci, którego wykonanie będzie poprzedzone ich uwięzieniem na 1000 lat; w tym czasie nie będą mogli zwodzić rodzaju ludzkiego, a jednym z powodów będzie to, że zostaną odsunięci tak daleko od ziemi, by nie tylko nie mieć z nią żadnego kontaktu, lecz także by pozostawać w błędzie odnośnie tego, co będzie działo się na świecie, co jest bardzo mądrą rzeczą na potrzeby Tysiąclecia. Mądrym będzie przeznaczenie 1000 lat na podniesienie posłusznych ludzi i aniołów, zniszczenie po 100 latach próby całkowicie niepoprawnych, po upływie 1000 lat nagrodzenie sprawiedliwych przywilejem wiecznego wejścia do radości następnych Wieków chwały oraz unicestwienie niesprawiedliwych. Tak więc we wszystkich zarysach tego planu w odniesieniu do ogółu ludzkości oraz aniołów występuje cudowne użycie prawdziwej wiedzy dla osiągnięcia dobrych rezultatów. Jeśli dokładnie zastanowimy się nad trzema ogólnymi zarysami, trzema światami Boskiego planu w odniesieniu do ogółu ludzi i aniołów, niemożliwe okaże się wymyślenie mądrzejszego sposobu osiągnięcia tych zdumiewających rezultatów od sposobu stworzonego przez Boską mądrość. Wynikiem jakiejkolwiek zmiany tego planu przez człowieka lub aniołów może być tylko niepowodzenie. Taki plan wybawienia ze zła do dobra, zarówno aniołów jak i ludzi, mogła stworzyć tylko istota w najwyższym stopniu obdarzona mądrością.

      Po naświetleniu mądrości widocznej w planie w odniesieniu do ogółu ludzi i aniołów spójrzmy teraz na zawarte w nim zarysy wyborcze, które jak stwierdziliśmy wyżej, cechują trzy Wieki drugiego świata. Jak wykazaliśmy, wybór nie jest samowolnym aktem, jak twierdzi kalwinizm. Jak każdy inny akt Boga, wypływa on z doskonałego połączenia Jego mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości. Oczywiście mądrą rzeczą jest wybranie spośród wielu tylko tych, którzy odpowiadają zamierzonemu celowi, a odrzucenie tych, którzy temu celowi nie odpowiadają.

poprzednia stronanastępna strona