Epifaniczny tom 12 – rozdział 2 – str. 190

Biblia jako Boskie Objawienie

ona uszlachetnienie sprawiedliwych, a ponieważ jest to częścią planu obejmującego albo ukaranie, albo zniszczenie złych, sprzyja to pewności, że zło będzie zniszczone, co jest nieodłącznym elementem towarzyszącym wiecznemu ustanowieniu dobrych zasad. Kontrolowanie machinacji złych dla dobra sprawiedliwych wymaga też oczywiście mocy, ponieważ moc przejawia się w odpowiednich nagrodach dla sprawiedliwych i karach dla złych. W ten sposób machinacje złych aniołów i ludzi pod Boskim nadzorem ostatecznie sprzyjać będą sprawiedliwości i świętości.

      Te trzy zalety będą działać na Boskich drogach Tysiąclecia. Wyżej wykazaliśmy, że w Tysiącleciu zrealizowanych zostanie dziesięć wielkich celów, z których każdy jest cudowną manifestacją tych trzech zalet. W krótkości pokażemy to na każdym z nich. (1,2) Dwa pierwsze z tych celów to zmartwychwstanie wybranych klas oraz ich ustanowienie jako Królestwa Bożego, co jest sprawiedliwe jako nagroda dla sprawiedliwych, jako sprawiedliwe uznanie okupu oraz jako środek zaprowadzenia sprawiedliwości. Jest pełne miłości, jako dar radości dla dobrych oraz jako łaskawa służba w interesie dobra. Jest pełne mocy, jako najtrudniejsze ze wszystkich dotychczas dokonanych zadań – odtworzenie identycznych osób na różnych poziomach istnienia. (3) Zdławienie zła i ustanowienie dobrych warunków już w samej swej naturze w oczywisty sposób oznacza używanie sprawiedliwości, miłości i mocy. Dlatego wystarcza już samo ich wspomnienie, bez potrzeby podawania jakichkolwiek wyjaśnień. (4) Obudzenie umarłych w oczywisty sposób jest aktem mocy, a także miłości, jeśli będziemy pamiętać o jego celu; natomiast sprawiedliwość oczywista jest jako rezultat okupu, zdejmujący Adamowy wyrok, tak jak umieszczenie ich w warunkach Królestwa z konieczności jest wyrazem mocy i miłości, jeśli będziemy pamiętali o celu tego faktu, a także sprawiedliwości wobec Chrystusa, a to z uwagi na odkupienie ich przez Niego w tym celu. (5) Korzystne kierowanie ich do Chrystusa z punktu widzenia okupu z pewnością jest kwestią sprawiedliwości, z punktu widzenia celu jest kwestią miłości, a z punktu

poprzednia stronanastępna strona