Epifaniczny tom 12 – rozdział 2 – str. 191
Biblia jako Boskie Objawienie
widzenia złożoności kwestią mocy. (6) Nie ma potrzeby omawiać roli sprawiedliwości, miłości i mocy nagradzających dobro i karzących zło dla celów reformy, ponieważ są one całą istotą działań tych zalet. (7) Z punktu widzenia okupu sprawiedliwe jest oczywiście udzielenie im błogosławieństw wynikających z doświadczenia ze sprawiedliwością, w udzielaniu których aktywna być musi miłość i moc. (8,9) Sprawiedliwość, miłość i moc muszą oczywiście występować przy udzieleniu rodzajowi ludzkiemu ostatecznej próby, tak by mógł on dowieść, czy wybierze dobro czy zło, a następnie muszą być one obecne przy ogłaszaniu stosownego wyroku. (10) Wykonanie wyroku zniszczenia niepoprawnych będzie sprawiedliwe, ponieważ w warunkach próby odmówią oni korzystania z życia zgodnie z zasadami, od których zależeć będzie jego kontynuowanie. Będzie to pełne miłości wobec złych, ponieważ zapobiegnie ich wiecznemu nieszczęściu, a także wobec sprawiedliwych, których ustrzeże od wiecznego zagrożenia dla ich szczęścia. Moc będzie oczywiście działać przy wymierzaniu tego wyroku. Z drugiej strony, udzielenie prawym wiecznego życia będzie sprawiedliwe, ponieważ – jako posłuszni – wypełnią warunek, od którego będzie zależało jego uzyskanie. Będzie to pełne miłości, ponieważ dzięki temu dobre zasady będą mogły być wiecznie praktykowane. Boska moc musi też być oczywiście użyta, by ich udzielić i podtrzymywać.
Podobnym przejawem tych trzech zalet jest sposób ukrycia w Biblii planu, tak zagmatwanego dla człowieka. Zarówno sprawiedliwość, jak i miłość mają swój udział w ukrywaniu go przed nieodpowiednimi jednostkami, tak by nie stanęły one na próbie w czasie, w którym nie mogłyby zwyciężyć. Takie zaplanowanie Biblii, by ukryć jej myśli przed nieodpowiednimi ludźmi, z pewnością jest rzeczą wymagającą wielkiej mocy umysłowej, moralnej i religijnej. Z drugiej strony, specyficzny sposób ukrycia tego planu jest wyrazem sprawiedliwości, miłości i mocy w odniesieniu do sprawiedliwych, ponieważ sprawiedliwość wymaga, by przechodzili oni przez związane z tym próby, jeśli mają być nagrodzeni życiem. Występuje tu i miłość,