Epifaniczny tom 12 – rozdział 2 – str. 203

Biblia jako Boskie Objawienie

wyższe pierwszorzędne łaski, objawia Go ona jako najwyższego w posiadaniu i używaniu mądrości, tzn. w najwyższy sposób zdolnego do stosowania Swej wszechwiedzy w taki sposób, w jaki uzyskuje On dobre rezultaty; mądrości, która z niezachwianą dokładnością i dobrymi rezultatami działa we wszystkich możliwych sferach fizycznych, umysłowych, artystycznych, moralnych i religijnych światów (Rzym. 11:33,34; Efez. 1:8; 1Tym. 1:17). Objawia Go ona zatem jako posiadającego doskonałą moc, siłę charakteru, w samokontroli i wytrwałości samodzielnie działającego w realizacji Swych planów i zamierzeń (1Moj. 17:1; Psalm 115:3; Mat. 19:26; Łuk. 1:37; Obj. 19:6). Objawia Go ona także jako posiadającego i używającego doskonałej sprawiedliwości, miłości obowiązkowej (2Moj. 20:4; Psalm 89:15; Jer. 50:7). Objawia Go ona również jako posiadającego i używającego doskonałej miłości bezinteresownej (Jana 3:16; Rzym. 5:28; Tyt. 3:4; 1Jana 4:8-10,19). Wszystkie cztery z tych przymiotów są symbolicznie pokazane jako należące do Niego w Obj. 4:6,7; Ezech. 1:5-14, a wyraźnie lub pośrednio objawione są u Ijoba 37:23; Jer. 9:24; 5Moj. 32:4. Ich harmonijne wzajemne współdziałanie jest symbolicznie przedstawione w Ezech. 1:5-14. Wykazaliśmy wyżej, w jaki sposób główne zarysy Boskiego planu objawione w Biblii harmonizują z najwyższą i doskonałą mądrością, sprawiedliwością, miłością i mocą. Poza harmonizowaniem z najwyższą i doskonałą mądrością, sprawiedliwością, miłością i mocą zarysy te objawiają je jako dominujące przymioty charakteru Boga, ponieważ główne zarysy planu Biblii pozostają nie tylko w harmonii z mądrością, sprawiedliwością, miłością i mocą (nie tylko one pozostają w harmonii z nimi), lecz wszystkie one objawiają najwyższą i doskonałą mądrość, sprawiedliwość, miłość i moc jako główne i dominujące przymioty charakteru Boga. Szczegóły na temat tych zalet można znaleźć w E 1 str. 67-140.

      Jako cechy objawianego przez siebie Boga Biblia ujawnia jednak więcej niż tylko najwyższą i doskonałą mądrość, sprawiedliwość, miłość i moc. Objawia Go także jako posiadającego niższe pierwszorzędne łaski, na temat których szczegóły podaliśmy w E 1, s.141-202. Tutaj proponujemy tylko ogólne zarysy. Jest On przedstawiony w Biblii jako posiadający doskonałą samoocenę,

poprzednia stronanastępna strona