Epifaniczny tom 15 – rozdział 3 – str. 155
Chrystus: jego cierpienia
ze złem i ówczesne doświadczenie ze sprawiedliwością, na pewien czas zwróci się do Pana, a wszystkie rodziny ziemi przez pewien czas będą Mu służyć (28), a to dlatego, że Królestwo będzie wówczas należeć do Pana, który będzie Władcą nad narodami (29). Napełnieni miłością restytucjoniści wszędzie będą przyswajać sobie błogosławieństwo prawdy i jej ducha, wraz ze wszystkimi błogosławieństwami restytucji wynikającymi z takiego przyswajania. Będą służyć Panu, karmiąc głodnych chlebem żywota, udzielając wód żywota spragnionym, przyodziewając szatą sprawiedliwości nagich, podając chorym na grzech lekarstwo wyciśnięte z liści drzewa żywota, modląc się o powrót z grobu zmarłych oraz opiekując się nimi po ich powrocie, dopóki sami nie będą w stanie zatroszczyć się o siebie. Wszyscy zmarli powrócą z grobu i poddadzą się władzy Chrystusa, tzn. ci, którzy z powodu klątwy nie mogli zachować życia, lecz zostali poddani procesowi śmierci, który ostatecznie doprowadził ich do stanu śmierci (30). Maluczkie Stadko będzie szczególnymi sługami Jehowy jako Królowie i Kapłani Tysiąclecia, usuwając każdy element klątwy oraz wprowadzając restytucję dla ludzkości, aż do jej pełnego zakończenia. Maluczkie Stadko będzie szczególną rodziną Boga, cieszącą się życiem na Boskim poziomie jako Oblubienica i Współdziedzice z Chrystusem (31). Członkowie tej klasy obejmą w Królestwie swe urzędy i będą używać swych władz, dzięki czemu – za pośrednictwem tysiącletniej prawdy, ducha i opatrzności – całej ludzkości objawią Boski charakter jako doskonały w mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości; doskonały w ich wzajemnym połączeniu i doskonały w dominacji nad wszystkimi pozostałymi przymiotami Boga, które także są doskonałe. W ten sposób odrodzą w sprawiedliwości i życiu wszystkich chętnych i posłusznych z ludzkości. Tego właśnie dokona Bóg (32). Nasza analiza Psalmu 22 ujawnia fakt, że po cierpieniach Chrystusa (2-22) miała nastąpić Jego służba błogosławienia Wieku Ewangelii (23-25), Jego służba Wieku Tysiąclecia wobec czterech wybranych klas (26,27) oraz Jego