Epifaniczny tom 16 – rozdział 8 – str. 341

Uwagi na temat różnych zarysów Boskiego Planu

dostosowana do potrzeb ludzkości. Szczegóły w Boskim planie wieków, rozdz. XI.

      (24) Pośrednik Nowego Przymierza (Żyd. 9:13-23). Nowe Przymierze to nowy układ między Bogiem a cielesnym Izraelem, jaki zostanie zawarty na początku Wieku Tysiąclecia (łuk G naszego wykresu), za pomocą którego Bóg zamierza ponownie przyjąć ludzkość do Swej łaski. Jego Pośrednikiem nie jest tylko Jezus, lecz cały Chrystus – Głowa i Ciało (5Moj. 18:15,18, 19; Izaj. 49:7,8, por. 2Kor. 6:2; Mal. 3:1; 2Kor. 3:6; Żyd. 9:13-23; 7:22; 8:5,6; 12:18-24; 1Tym. 2:5; Łuk. 22:19,20; 1Kor. 11:24,25; 10:16,17). Zadaniem Pośrednika będzie zawarcie i zagwarantowanie Nowego Przymierza (Jer. 31:31-34), umowy między Bogiem a cielesnym Izraelem w celu błogosławienia całego świata. Nie mają oni wzajemnie zaufania do siebie i w przeciwnym razie nie weszliby w relację przymierza ze sobą.

      W czasie Wieku Ewangelii Jezus i Kościół pracują nad pieczęcią tego przymierza, przy czyni Jezus rzeczywiście dostarcza całej jego zasługi, co czyni przez ofiarowanie na śmierć Swego doskonałego ciała, życia, prawa do życia i towarzyszących mu praw życiowych. Rzeczy te są niedostępne dla świata, a dostępne dla Kościoła, by uczynić go przyjemną ofiarą przed Bogiem (1Piotra 2:5; Żyd. 13:15,16), a embargo to nie może być zwolnione w celu zapieczętowania Nowego Przymierza, dopóki Kościół nie zakończy swojej ofiary. W czasie Wieku Ewangelii służy on (2Kor. 3:6), działając na korzyść tego przymierza na cztery sposoby: po pierwsze, kładzie swe życie dla jego pieczęci; po drugie, członkowie tej klasy rozwijają charaktery, które uczynią ich odpowiednimi do kierowania jego warunkami, gdy zaczną one działać; po trzecie, pomagają swym braciom czynić to samo; po czwarte, karcą świat z powodu grzechu, sprawiedliwości i przyszłego sądu (Jan 16:8-11), dzięki czemu świat jest lepiej przygotowany na przyjęcie tego przymierza. Na początku Wieku Tysiąclecia Pośrednik poręczy za świat przed Bogiem, dostarczając Mu zasługi Swej ofiary jako zadośćuczynienia Jego sprawiedliwości i obiecując chłostać nieposłusznych w celu

poprzednia stronanastępna strona