Epifaniczny tom 16 – rozdział 6 – str. 259

DRUGIE PIEKŁO BIBLII

JEZIORO OGNIA SYMBOLEM DRUGIEJ ŚMIERCI – SZEŚĆ RZECZY, KTÓRE BĘDĄ DO NIEGO WRZUCONE – NISZCZENIE DUSZY – TEKSTY MÓWIĄCE O JEZIORZE OGNIA – ANALIZA DWUNASTU PRZYPADKÓW WYSTĄPIENIA SŁOWA „GEHENNA” – PRZYPOWIEŚĆ O OWCACH I KOZŁACH – SODOMA I GOMORA JAKO PRZYKŁAD WIECZNEGO OGNIA – SzEOL NIEKIEDY ODNOSI SIĘ DO DRUGIEGO PIEKŁA

      Zauważyliśmy, że słowa szeol i hades, użyte w odniesieniu do pierwszego piekła, nie mówią o (1) miejscu tortur ani o (2) miejscu podzielonym na dwie części, z których jedno jest miejscem szczęśliwości dla sprawiedliwych, a drugie miejscem tortur dla złych. Stwierdziliśmy raczej, że mówią one o (3) nieświadomym stanie pierwszej śmierci – zapomnieniu, na jakie skazani zostali wszyscy w wyniku grzechu Adama, z którego powrót obiecany jest w zmartwychwstaniu. Skoro tak jest, rozumiemy, że gdy wszyscy umarli w Adamie zostaną obudzeni z nieświadomego stanu śmierci, pierwsze piekło zostanie całkowicie zniszczone (Obj. 20:13,14). Oświadczenie wersetu 14, „śmierć i piekło wrzucone są w jezioro ogniste”, wyraźnie odnosi się do innego, drugiego piekła. W jaki sposób bowiem piekło mogłoby być wrzucone do jeziora ognia (które niemal według wszystkich badaczy Biblii oznacza piekło), gdyby było tylko jedno piekło? To drugie piekło jest wtóra śmiercią (Obj. 20:14; 21:8) za indywidualny całkowicie świadomy grzech. Jest to stan całkowitego, zupełnego i wiecznego unicestwienia. Przez zapłacenie ceny okupu za Adama i jego rodzaj Jezus wszystkim gwarantuje zmartwychwstanie z pierwszego piekła (Ozeasz 13:14; Jan 5:28,29; Dz.Ap. 24:15; 1Kor. 15:22; Obj. 20:13). Nie ma jednak żadnego zapewnienia co do powrotu kogokolwiek z drugiego piekła, ponieważ zgodnie z Pismem Świętym, Chrystus „więcej nie umiera” (Rzym. 6:9; Żyd. 10:26). Tak więc ci, którzy grzesząc, całkowicie tracą swą łaskę, nie mają nadziei na wieczne życie, ponieważ ich grzech wymagałby ponownego ukrzyżowania Syna

poprzednia stronanastępna strona