Epifaniczny tom 16 – rozdział 6 – str. 263
Drugie piekło Biblii
stanowisko, relacje z innymi itp. – jest kalane przez zły język. Rani wszystkich, z którymi ma do czynienia, i jest w najwyższym stopniu mszczący, ponieważ pozbawiony kontroli, prowadzi do wtórej śmierci wszystkich tych, którzy będąc na próbie do życia, pozwalają mu na swobodę, wszystkich tych, którzy świadomie stają się złymi. Nauczyciele błędu, którzy odrzucają główne nauki Biblii, mają takie języki, które są środkiem mszczącym, zobrazowanym tutaj przez ogień.
Można by podać inne fragmenty potwierdzające, że Pismo Święte często używa ognia jako symbolu zniszczenia, np. Treny 4:11; Sof. 3:8,9; Rzym. 12:20. Jednak te przytoczone wyżej powinny wystarczyć do dowiedzenia naszej tezy i udzielenia nam kolejnego biblijnego dowodu traktowania wyrażenia jezioro ognia” jako figury oznaczającej zniszczenie – zupełne, całkowite i wieczne unicestwienie. Ponadto, dowodem tego są także nauki literalnych wersetów Biblii dotyczące losu wszystkich sześciu rzeczy, o których mówi się, że są wrzucane do jeziora ognia. Tymi sześcioma rzeczami są: szatan, bestia, fałszywy prorok, śmierć, piekło i niepoprawni grzesznicy. Każdą z nich rozważymy oddzielnie:
(1) Diabeł. Obj. 20:10 wskazuje, że zostanie on wrzucony do jeziora ognia. Porównajmy z tym wersetem kilka literalnych tekstów, które wyraźnie mówią o jego ostatecznym końcu. Żyd. 2:14: „Ponieważ tedy dzieci [dzieci Boże, jak dowodzą tego poprzednie wersety] są uczestnikami ciała i krwi [ludzkiej natury], i on także stał się ich uczestnikiem [uczestnikiem ludzkiej natury, chociaż był bez grzechu, bez skażenia związanego z potępieniem Adamowym], aby przez śmierć zniszczył [użyte tutaj greckie słowo katargeo oznacza unicestwić, czego dowodzi analiza jego użycia w innych wersetach (Rzym. 6:6; 1Kor. 13:8; 15:24,26; 2Kor. 3:7, 11, 13, 14; 2Tes. 2:8; 2Tym. 1:10)] tego, który miał władzę śmierci [Bóg pozwolił szatanowi jako katowi wymierzać rodzajowi ludzkiemu karę śmierci], to jest diabła [łącznie z jego dziełami (1Jana 3:8)]”.