Epifaniczny tom 16 – rozdział 6 – str. 280

Drugie piekło Biblii

jednego męża. Werset 15 opisuje strącenie ich do drugiego piekła, wiecznego unicestwienia. Wersety 16-20 wskazują, że cała trójka, jako podły zlepek, na zawsze będzie badana, analizowana przez zbawionych w niebie i na ziemi. Ich doskonałe umysły i serca będą dokładnie ich analizować („Za tobą się oglądać i przypatrywać ci się będą”) w ich motywach, charakterach, wpływach, historiach, dziełach i skutkach. Obecnie stosunkowo niewiele wiemy o prawdziwych motywach różnych poczynań tej trójki. Jednak w przyszłych wiekach ich usposobienia, myśli, motywy, słowa i czyny zostaną obnażone w każdym szczególe (1Kor. 4:5). Wieczne analizowanie ich przez zbawionych w niebie i na ziemi będzie tym badaniem, poddawaniem próbie, opisanym w Obj. 20:10, lecz ukrytym w błędnym tłumaczeniu „będą męczeni„’. Wersety 21-27 opisują wrzucenie ich do symbolicznego jeziora ognia i siarki. Wieczne umysłowe badanie niepoprawnych grzeszników jest przedstawione w Izaj. 66:24, do którego również odnosił się Jezus w Mar. 9:43-48. Ten drugi tekst rozważymy na innym miejscu.

      Obj. 14:8-11, które także zawiera greckie słowo basanizo i dowodzi, że Babilon jako całość będzie wrzucony do jeziora ognia, w przekładzie A.V. brzmi następująco: „A za nim szedł drugi anioł, mówiąc: Upadł, upadł Babilon, ono miasto wielkie, bo winem gniewu wszeteczeństwa swego upił wszystkie narody. A trzeci anioł szedł za nimi, mówiąc głosem wielkim: Jeśli się ktoś pokłoni bestii i obrazowi jej i weźmie jego znak na czoło swoje albo na rękę swoją, to i on będzie pić samo czyste wino gniewu Bożego z kielicha jego gniewu; i będzie męczony w ogniu i siarce w obecności świętych aniołów i w obecności Baranka. A dym ich męki unosi się w górę na wieki wieków: i nie mają odpoczynku we dnie i w nocy, którzy się kłaniają bestii i obrazowi jej i jeśli kto bierze znak imienia jego”. W symbolach Biblii aniołowie są używani do reprezentacji rzeczy nieosobowych i osobowych, np.

poprzednia stronanastępna strona