Epifaniczny tom 16 – rozdział 5 – str. 258

Bogacz w piekle – czy kiedykolwiek z niego powróci?

dzieła dokonanego przez Jezusa i Kościół nie tylko na rzecz Sodomy i Gomory oraz innych miast na równinie, lecz także na rzecz dziesięciopokoleniowego królestwa północy z jego większymi grzechami. Bóg zlituje się nad nimi i będzie błogosławił ich wszystkich. W ten sposób udzieli im tego, co będzie dla ich dobra, i uwielbi Samego Siebie oraz Chrystusa, którego zasługa stanie się w Tysiącleciu skuteczna za nich.

      Powyższe teksty jednoznacznie dowodzą, że naród Izraela powróci do Boskiej łaski i swej ojczyzny (moglibyśmy podać inne dowody, np. Rzym. 11). W ten sposób symboliczny bogacz z naszej przypowieści w odpowiednim u Boga czasie powróci z hadesu. Wyjaśniona zgodnie z właściwą interpretacją symboliczną przypowieść ta podaje cudowny obraz postępowania Boga z Żydami i poganami.

      W ten sposób kończymy naszą długą analizę wszystkich wersetów biblijnych, używających hebrajskiego słowa szeol w odniesieniu do pierwszego piekła, jak również wszystkich tekstów używających greckiego słowa hades, które zawsze odnosi się do pierwszego piekła. Ufamy, że zastosowanie trzech powszechnie używanych definicji słowa piekło do tych tekstów jest dla nieuprzedzonego czytelnika dowodem na to, że zgodne świadectwo Pisma Świętego od l Mojżeszowej do Objawienia bezsprzecznie przemawia na korzyść definicji pieklą jako stanu zapomnienia, nieświadomości. Wierzymy, że wszyscy uczciwi czytelnicy dzięki tej analizie będą w stanie zrozumieć, iż nauka, że pierwsze piekło jest miejscem wiecznego, świadomego cierpienia, nie jest nauczana przez Pismo Święte, lecz raczej przeczy wielu jasnym oświadczeniom Biblii oraz okupowi, popierając jednocześnie wielkie pierwsze kłamstwo szatana: „Żadnym sposobem śmiercią nie pomrzecie”. Już czas, by wszyscy uświadomili sobie, że ta karykatura Boga, która czyni Go gorszym od diabła, nie powstała u Boga ani w Jego Słowie prawdy, lecz u szatana i w wyznaniach ciemnych wieków, w czasie, gdy za właściwe uważano palenie ludzi na stosie w imię Boga i religii.

poprzednia stronanastępna strona