Epifaniczny tom 16 – rozdział 3 –  str. 172

Światy i wieki Biblii – szczegóły (dok.)

się, że każda dusza, która by nie słuchała tego proroka [która nie uzyska pełni restytucji], będzie wygładzona [a nie zachowana we wiecznych mękach] z ludu [który będzie posłuszny i w ten sposób uzyska restytucję]. Ale i wszyscy prorocy od Samuela i od innych po nim, ilekolwiek ich mówiło, przepowiadali te dni [ochłody i restytucji, tzn. Wiek Tysiąclecia]. Wyście synami prorockimi i przymierza, które postanowił Bóg z ojcami naszymi, mówiąc do Abrahama [w Przymierzu Potwierdzonym Przysięgą]: A w nasieniu twoim [Jezusie jako Głowie Kościoła, Jego Ciała (Gal. 3:16,29)] błogosławione będą [sposobnościami restytucji (1Moj. 12:3; 18:18; 22:18; 26:4; 28:14; Gal. 3:8)] wszystkie narody ziemi [nie wybrany świat]”. Św. Piotr podaje nam zatem znamienne świadectwo na temat sposobności restytucji, jakie pod rządami Chrystusa otworzą się dla niewybranego świata – żywych i umarłych.

      Powyżej i w wielu innych miejscach podaliśmy znaczną liczbę świadectw na ten temat od innych pisarzy i mówców Biblii. Wszystkie one dowodzą, jednym harmonijnym i potężnym głosem, że Wiek Tysiąclecia przyniesie niewybranym, umarłym i żywym to, co ma przynieść – przywileje i sposobności restytucji. Pierwsze trzy rozdziały Biblii traktują o pierwotnym raju, obrazie i podobieństwie Boga, ich posiadaniu i stracie. Ostatnie trzy rozdziały Biblii traktują o obrazie i podobieństwie Boga, nowym raju, ich przywróceniu i posiadaniu. Spomiędzy tych sześciu rozdziałów Biblii dochodzi głos wspaniałego poselstwa restytucji. Patriarchowie mówili o niej i wyglądali jej, Zakon Mojżeszowy był jej figurą, historie biblijne były jej typem, prorocy pisali o niej poematy, Izraelici tęsknili do niej i modlili się o nią, apostołowie i ich naśladowcy głosili ją, Pan Jezus zagwarantował ją Swą śmiercią, a Jehowa przypieczętował ją niezmiennie Swą przysięgą i obietnicą. Jest ona tak pewna, jak obietnice Boga, tak skuteczna, jak śmierć Chrystusa, tak szeroka, że obejmie nie wybranych – żywych i zmarłych, tak powszechna, jak pożądanie wszystkich

poprzednia stronanastępna strona