Epifaniczny tom 16 – rozdział 3 – str. 181
Światy i wieki Biblii – szczegóły (dok.)
będą nadawać się do wiecznego życia wśród charakterów, które najwyższą miłością darzyć będą Boga, a bliźniego jak samego siebie. Nie będą się oni zresztą nadawać do jakiegokolwiek wiecznego życia, ponieważ w czystym wszechświecie Boga takie życie może być udziałem tylko sprawiedliwych. Zauważmy również, że dobro wyświadczone Jego najmniejszym braciom – klasie restytucyjnej – Jezus będzie uznawał za wyświadczone Jemu, tak jak dobro nie wyświadczone Jego najmniejszym braciom będzie uważał za dobro nie wyświadczone Jemu (w. 40,45). Jest to właściwe, ponieważ wszyscy oni będą jednym z Nim w Duchu Pana. Tak więc czynienie lub nieczynienie czegokolwiek wobec nich będzie czynieniem lub nieczynieniem tego wobec Niego, jak sam o tym mówi.
Ostateczna próba – w czasie Małego Okresu – jest krótko opisana w Obj. 20:7-9, czemu poświęcimy obecnie nieco uwagi. Dowiadujemy się tutaj, że pod koniec tysiąca lat szatan będzie wypuszczony z więzienia. Rozumiemy, że bezdenny dół oznacza błąd, a uwięzienie szatana w nim oznacza, że Pan na czas Tysiąclecia pozostawi go we wszystkich błędnych poglądach, jakie będzie posiadał do początku tego Wieku, i nie pozwoli mu zrozumieć prawdziwych nauk, dzieł ani warunków Tysiąclecia. Rozumiemy, że wypuszczenie szatana z więzienia oznacza dozwolenie przez Pana na to, by po zakończeniu Tysiąclecia poznał jego nauki, dzieła i warunki; że Pan usunie takie jego ograniczenia, które zapobiegały kuszeniu rodzaju ludzkiego, ponieważ Boskim zamiarem będzie to, by pokusy te stały się ostateczną próbą dla wszystkich co do bycia godnymi otrzymania wiecznego życia w raju. Bóg nie przewiduje, by wieczne życie było udziałem jakiegokolwiek stworzenia, jeśli jego charakter nie będzie gwarantował, że życie to i towarzyszące mu przywileje będą wykorzystywane zgodnie z wolą Pana dla korzyści innych i jego samego oraz na chwałę Boga. Intencja ta jest mądra, sprawiedliwa i pełna miłości, ponieważ gwarantuje prawa i szczęście wszystkim zainteresowanym. Gwarantuje to także Jego zamiar zniszczenia wszystkich, których