Epifaniczny tom 16 – rozdział 3 –  str. 186

Światy i wieki Biblii – szczegóły (dok.)

samolubnego serca. Najpierw jego sugestia będzie przedmiotem ich analizy. W miarę upływu dni, tygodni, miesięcy, a w końcu i lat, które z kolei rozciągną się na dziesięciolecia, podstępny zwodziciel w różny sposób będzie przemawiał do ich samolubnego charakteru, a oni będą mu ulegać. Ci bardziej samolubni spośród nich jako pierwsi zaczną mówić o uzurpacji Starożytnych i Młodocianych Godnych. Takie słowa niebawem przemienia się w agitację, która zacznie się spotykać z pozytywną reakcją samolubnych serc, aż w końcu wszyscy należący do tej klasy na całym świecie zbiorą się razem, by podjąć jakieś wspólne działanie, zaczynając być może od wysłania do Godnych petycji o przekazanie im Królestwa. W jakiejkolwiek nie byłaby ona formie, na polecenie Chrystusa i Kościoła zostanie odrzucona. Odmowa ta doprowadzi złe charaktery do bardziej natarczywych żądań, aż w końcu wszyscy oni w otwartym buncie siłą spróbują odebrać władzę Godnym. Chociaż nie znamy żadnego wersetu uczącego, że w swym buncie zamordują oni Starożytnych i Młodocianych Godnych, i dlatego nie powinniśmy uczyć tego dogmatycznie, to jednak na podstawie faktu, że wszyscy Godni, choć doskonali, umrą mniej więcej w tym samym czasie, a następnie otrzymają duchową naturę do wiecznego niebiańskiego bytu – łatwo możemy zrozumieć, że prawdopodobnie zostaną oni zamordowani przez bezbożnych. Pan ma jednak aż nadto wiele możliwości, by dokonać ich przemiany przez zabranie ich z ziemi w inny sposób. Bez względu na to, jakiego rodzaju grzech popełnią bezbożni wobec Godnych, widzialnych przedstawicieli i żołnierzy niewidzialnego Chrystusa Głowy i Ciała, jedna rzecz jest pewna: pod wodzą szatana staną się oni w tej ostatecznej próbie winni oczywistego i jawnego grzechu, przez co dowiodą, że nie są godni otrzymania na zawsze daru życia, cieszenie się którym związane jest ze stanem wolnym od grzechu. Próba ta dowiedzie zatem, że sprawiedliwi są godni, a niesprawiedliwi niegodni życia. W ten sposób osiągnięty zostanie dziewiąty cel Wieku Tysiąclecia.

poprzednia stronanastępna strona