Epifaniczny tom 16 – rozdział 2 – str. 118
Światy i wieki Biblii (szczegóły)
wstępowali ci, którzy doceniali jego chwalebne przywileje. Żęcie zakończyło się do jesieni 1914 roku, a do Paschy 1916 roku zakończyło się zbieranie pokłosia i wiązanie w snopy. Od tego czasu trwają jedynie procesy suszenia, młócenia, przewiewania, przesiewania i zbierania do spichlerza, które były także widoczne w latach od 1874 do 1914 i dalej do 1916, choć w bardziej ograniczonym znaczeniu.
Wszystkie okoliczności żniwa zostały zaplanowane przez Boga tak, aby pszenica została zebrana, powiązana w snopy, wysuszona, wymłócona, przewiana, przesiana i zgromadzona do spichlerza. Dla zrealizowania pierwszych trzech z tych procesów podane zostały nowe prawdy jako pokarm na czas słuszny, dostosowane do czasów, warunków i potrzeb ludu Pana. W celu zrealizowania czwartego, piątego i szóstego z tych procesów Pan dozwolił na wszelkiego rodzaju próby, pokusy i odpowiednie doświadczenia oraz warunki, jakie wystąpiły w czymś, co Biblia nazywa godziną pokuszenia (Obj. 3:10). Szczególnie srogich było sześć zarysów tych pokus. Były one tego rodzaju, że gruntownie wypróbowały serca i umysły wszystkich, szczególnie poświęconych. W1878 roku zaczął się pierwszy z nich, a jego główną cechą było zaprzeczanie okupowi. Wśród poświęconych przybrało to postać bezpośredniego zaprzeczania, że zostaliśmy kupieni przez Jezusa jako naszego Zastępcę. To samo zaprzeczanie okupowi objawia się wśród nie poświęconych, np. w chrześcijańskiej nauce, spirytyzmie, materializmie i ewolucji. Drugi powszechny czas próby rozpoczął się w roku 1881, a jego główną cechą była niewiara. Wśród poświęconych doprowadziło to do zaprzeczania Boskiemu planowi przez zastąpienie Boskich myśli ludzkimi wyobrażeniami jako elementami Boskiego planu. Wśród nie poświęconych przyjęło to postać wyższego krytycyzmu, racjonalizmu, agnostycyzmu, ateizmu, deizmu i panteizmu. Te dwa ogólne błędy – zaprzeczanie okupowi i niewiara – atakowały prawdę, szczególnie pokazaną w Boskim planie, i w ten sposób poddawały próbie wierność poświęconych wobec prawdy.