Epifaniczny tom 16 – rozdział 2 – str. 126

Światy i wieki Biblii (szczegóły)

Jakuba (Jer. 30:4-24; Zach. 12:9-14). Kolejnym z ich wielkich dzieł będzie wzbudzenie w pogańskim świecie głębokiego i powszechnego pragnienia Królestwa. Jeszcze większym ich dziełem będzie zdobycie wielu Młodocianych Godnych i wzajemne pomaganie sobie w kierunku prawdy i sprawiedliwości. Po oczyszczeniu wykonają dla Pana bardzo pożyteczną pracę. Pan będzie wobec nich miłosierny i pełen przebaczenia, pomagając im zająć przed Nim właściwe stanowisko. W 4Moj. 8:5-26 są oni między innymi typicznie przedstawieni z wielu punktów widzenia jako Lewici. Po wiernym oczyszczeniu się i wiernej służbie na rzecz Boskiego planu, po zakończeniu Epifanii, czasu ucisku (Obj. 7:14), jako klasa dostąpią przemiany natury. Staną się istotami duchowymi, jednak w naturze niższej od Boskiej (Psalm 45:14,15; 1Kor. 5:5; Obj. 19:9; 7:17). Z punktu widzenia Królestwa ich służba w Tysiącleciu będzie służbą szlachty (Obj. 7:9), a z punktu widzenia Przybytku służbą Lewitów (Obj. 7:15) – Lewitów Merarego, zgodnie z obrazem Przybytku z 4Moj. 3 i 4. Ciesząc się przywilejami swego stanowiska, nie będą już opłakiwać utraty wysokiego powołania, a dostąpią obfitych błogosławieństw (Obj. 7:16,17). Z powyższych rozważań widzimy, że Pan jest obecnie zajęty pierwszymi etapami ich rozwijania jako klasy i że ostatecznie skompletuje ich jako klasę dla Swej chwały, pomyślnie realizując w ten sposób ósmy cel Wieku Ewangelii.

      Dziewiątym celem Wieku Ewangelii jest wybór poświęconej klasy Młodocianych Godnych. W E 4 podaliśmy ogólny opis tej klasy i odsyłamy tam naszych czytelników. Tutaj podkreślimy jedynie te rzeczy, które nie są tam wymienione, pomijając myśli już wyjaśnione. Nazwa ta została zasugerowana przez kontrast wiekowy z Joela 2:28 między starcami” – Starożytnymi Godnymi, a „młodzieńcami” – Młodocianymi Godnymi. Wykazaliśmy już, że Wiek Żydowski i Ewangelii wraz ze swymi żniwami jako równoległe dyspensacje mają tę samą długość i podobne wydarzenia. I tak, czas od śmierci Jakuba do śmierci Jezusa, kolejno głów Izraela cielesnego i duchowego,

poprzednia stronanastępna strona