Epifaniczny tom 16 – rozdział 2 – str. 103

Światy i wieki Biblii (szczegóły)

      Jak trzeci cel Wieku Żydowskiego u wiernych Izraelitów wzbudził poczucie winy i potępienia (Rzym. 3:20; 7:7-20; Gal. 3:10) oraz głębokie pragnienie Zbawiciela (Gal. 3:22-24; Rzym. 7:21-25), tak trzecim celem Wieku Ewangelii jest przedstawienie Ewangelii jako środka zbawienia, którego nie mógł dokonać Zakon (Rzym. 8:1-4), oraz Jezusa Chrystusa jako Zbawiciela. Naprawdę cenna to Ewangelia, ponieważ w niej tkwi nowa nadzieja, zdrowie i życie dla świata, a także nieśmiertelność dla Kościoła, uczyniona jasną przez Jezusa Chrystusa za pośrednictwem Ewangelii (2Tym. 1:10). Jak Wiek Żydowski zrealizował swój trzeci cel – dowodząc, że wszyscy ludzie są grzeszni, niezdolni zbawić siebie przez uczynki Zakonu i potrzebujący Zbawiciela, tak Wiek Ewangelii skutecznie zrealizował swój trzeci cel – ogłaszanie na całym świecie, wśród każdego narodu, wielkiego zbawienia dla Kościoła w okresie Wieku Ewangelii oraz mniejszego zbawienia dla świata w czasie Wieku Tysiąclecia. Z pewnością wszyscy mamy przywilej wychwalania, dziękowania i błogosławienia Boga za realizację trzeciego celu Wieku Ewangelii.

      Między czwartym celem Wieku Ewangelii i czwartym celem Wieku Żydowskiego jest bliskie podobieństwo: jak czwartym celem Wieku Żydowskiego było objawienie sprawiedliwości Chrystusa, Tego, który wypełnił Zakon (Rzym. 10:4), tak czwartym celem Wieku Ewangelii jest przypisane udzielenie sprawiedliwości Chrystusa – Tego, który wypełnił Zakon – wszystkim prawdziwym wyznawcom przez wiarę. Przez cały Wiek głoszona była pokuta wobec Boga i wiara w naszego Pana Jezusa – na odpuszczenie grzechów (Łuk. 24:47; Dz.Ap. 2:38; 3:19; 5:31; 10:43; 11:18; 20:21) i przypisanie sprawiedliwości Chrystusa (Rzym. 3:21-28; 4:2-8,22-5:1; 10:4; 1Kor. 1:30; Gal. 2:16; 3:21-24; Filip. 3:9). W niektórych z tych odnośników użyte jest wyrażenie „wiara Jezusa Chrystusa”. Oznacza ono wierność – sprawiedliwość Jezusa Chrystusa. Ponadto wiele innych

poprzednia stronanastępna strona