Epifaniczny tom 16 – rozdział 2 – str. 110
Światy i wieki Biblii (szczegóły)
lecz jedynie pewne osoby odpowiednio do tego przygotowane. Jeśli będziemy pamiętać, że żadne jednostki nie są przeznaczone ani do zbawienia, ani do potępienia, że wstępny wybór jednostek dokonuje się w związku z ich pozytywną reakcją na Boskie zaproszenie usprawiedliwienia i uświęcenia, że ich ostateczny wybór zależy od wierności aż do śmierci i że celem predestynacji klas przed założeniem świata i wyboru jednostek tych klas w czasie ich obecnego życia nie jest to, by błogosławieni byli tylko wybrańcy, lecz także to, by w czasie Tysiąclecia stali się oni Boskimi narzędziami w udzielaniu wolnej łaski, tj. błogosławienia odpowiednią możliwością uzyskania zbawienia wszystkich tych, którzy w tym życiu nie mieli szansy stać się wybrańcami i którzy w wyniku tego zmarli jako niewybrani, zgubieni pod potępieniem Adamowym -wówczas będziemy mogli dojrzeć wspaniałą i harmonijną manifestację doskonałej Boskiej mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości, w ich wszystkich zależnościach obecnych w doktrynie predestynacji, potępienia i wyboru, jak również w doktrynie wolnej łaski. Dziękujmy, wychwalajmy i uwielbiajmy naszego Boga przez Jezusa Chrystusa, naszego Zbawiciela, za tak wspaniały plan!
Wykażmy pokrótce, w jaki sposób Pismo Święte uczy o wyborze Kościoła w celu błogosławienia świata. Św. Piotr napominał niektórych, by podjęli niezbędne kroki i stali się wybranym nasieniem Abrahama, tak aby udziałem świata mogły się stać czasy odświeżenia i restytucji (Dz.Ap. 3:19-26). Św. Jakub mówił, że Bóg nawiedza obecnie narody, by wybrać „lud [wybranych] imieniowi swemu [w charakterze i w chwale]” i że nie przeczy to wersetom, które dowodzą, że następnie, po dokonaniu takiego wyboru, będzie miał miejsce drugi adwent Pana w celu błogosławienia całej pozostałej ludzkości – nie wybranych (Dz.Ap. 15:13-18). Św. Paweł podkreśla te dwie klasy – wybranych i niewybranych – wykazując, że obydwie