Epifaniczny tom 5 – rozdział 7 – str. 530-542
poprzednia strona – następny tom
Dwa domy – zbudowane i wypróbowane
PYTANIA
(1) Jakie przypowieści zawiera tekst, na którym opiera się nasz temat, i ile interpretacji podał nasz Pastor? Jakie jest znaczenie mądrego i głupiego budowniczego oraz ich domów w każdej z trzech interpretacji naszego Pastora? – omów kolejno. Kiedy wewnętrzna harmonia tych trzech interpretacji stanie się oczywista? Którą z tych trzech interpretacji wykorzystamy w tym rozdziale? Na ile podobne są sformułowania obydwu przypowieści?
(2) W jakim znaczeniu użyte jest tutaj słowo słucha? W jakich znaczeniach używany jest czasownik „słuchać”? Gdzie znajdziemy dobrą ilustrację pierwszego i drugiego znaczenia czasownika „słuchać”? Gdzie znajdziemy ilustrację trzeciego znaczenia tego słowa? Dlaczego w naszym tekście nie występuje jego trzecie znaczenie? Dlaczego nie ma w nim zastosowania także jego pierwsze znaczenie? Dlaczego tylko drugie znaczenie czasownika „słuchać” może mieć tutaj zastosowanie? O jaką budowlę tutaj chodzi? W jaki sposób dom ten jest przedstawiony w 1 Kor. 3:9-15? Co oznacza proces budowania?
(3) Co przedstawia opoka? Co przedstawia piasek? Dlaczego stwierdzenie, że Chrystus jest piaskiem na pierwszy rzut oka wydaje się odpychające? Z jakiego punktu widzenia opoka i piasek przedstawiają naszego Pana? Kim nasz Pan jest w czasie próby dla wiernych, a kim dla częściowo niewiernych? W jaki sposób potwierdza to Pismo Święte?
(4) Co można powiedzieć o odnośnych wersetach z Mat.7 i 1 Kor.3? Omów kolejno podobieństwa i różnice między odnośnymi wersetami Mat.7 i 1 Kor.3? Jak należy patrzeć na różnice między nimi i czego jest to piękną ilustracją?
(5) Jaka różnica nie jest podkreślona w przypowieściach z Mat.7, a jaka jest? Jak jest przedstawione wykonywanie słów Pana, a jak ich niewykonywanie? Jakie szczegóły pragniemy tutaj podać? Dlaczego włączamy do naszych rozważań 1 Kor. 1:30? Co można powiedzieć o wersecie z 1 Kor. 1:30? W jaki sposób nasze wyjaśnienia obydwu rodzaju budowniczych będą związane z 1 Kor. 1:30?
(6) Co oznacza, że Chrystus staje się dla nas mądrością od Boga? Co jest niezbędne w procesie uczenia? Czego poświęceni uczą się od Pana jako swojego Nauczyciela? Na jakie dwa sposoby wierni uznają Go za Nauczyciela? Czym nauczanie przez naszego Pana różni się od nauczania przez szatana? W jaki sposób wierni mogą poznać, co przychodzi do nich przez Chrystusa, a co od szatana? Jakie warunki musi spełniać każda nauka, by była prawdziwa? Kiedy zrozumienie danego tematu pochodzi od Pana, a kiedy od szatana? Na czym polega budowanie na Chrystusie w zakresie mądrości jako na opoce? – podaj stosowne wersety. Na czym polega budowanie przez nich na Chrystusie w mądrości jako na opoce?
(7) Czym utracjusze koron różnią się od wiernych w ich relacji do Jezusa jako Nauczyciela? Komu Bóg gwarantuje udzielenie Swej prawdy? Dlaczego wierni są wyzwalani od błędu i uczeni prawdy przez Pana, i dlaczego nie dotyczy to tych, którzy nie wykonują Jego słów na temat nauczania? Z jakich dwóch powodów przyjmują oni błąd za prawdę? W jaką krańcowość niektórzy z nich popadają i z czego to wynika? W jaki sposób i pomimo czego niektórzy traktowali onego Sługę? Co w związku z tym stało się z nimi po jego śmierci? Czego dowodem są liczne zmiany błędów Towarzystwa? W jaki sposób tacy budowali na Chrystusie i jaki jest tego rezultat?
(8) W jaki sposób pewna siostra spodziewała się zdobyć Królestwo? Na czym polegał błąd jej stanowiska? Do czego takie postępowanie zawsze prowadziło i jaki jest tego typ? – omów kolejno w odniesieniu do liczb 33 000, 22 000, 10 000, 9 700 oraz 300. W jaki sposób obydwie grupy budowały na Chrystusie w zakresie mądrości?
(9) Jakim słowem wyrażony jest drugi aspekt budowania na Chrystusie w 1 Kor. 1:30? W Jakim znaczeniu Chrystus staje się dla nas sprawiedliwością od Boga? W jaki sposób sprawiedliwość Jezusa stawała się udziałem wierzących i poświęconych spładzanych z Ducha? Jakiej w związku z tym nie ma różnicy między obydwoma klasami naszego tekstu? Czy oznacza to, że obydwie klasy budują na Chrystusie w zakresie sprawiedliwości? – omów kolejno dwa tego powody. W jaki sposób sprawiedliwość Chrystusa doprowadza nas do harmonii ze sprawiedliwością i co to oznacza? Jaką część naszej niedoskonałości przykrywa sprawiedliwość Chrystusa? W jaki sposób wierni rozwijają sprawiedliwy charakter?
(10) W jaki sposób utracjusze koron budują na Chrystusie w zakresie sprawiedliwości? Dlaczego przed spłodzeniem z Ducha nie mogło mieć miejsca jakiekolwiek budowanie na Chrystusie jako na piasku? – podaj dwa tego powody. W jaki sposób po poświęceniu rozpoczyna się budowanie na Chrystusie jako na piasku? W jaki sposób popełniane grzechy przyczyniają się do coraz większego budowania na Chrystusie jako na piasku? Co w ten sposób rozwija się w charakterze i czym to jest? (11) Na co 1 Kor. 1:30 zwraca następnie naszą uwagę i ile funkcji posiada ten Jego urząd? Co nasz Pan umożliwia, realizując pierwszą funkcję tego urzędu, i w jaki sposób to czyni? Jakiej różnicy nie może być z punktu widzenia podejmowania poświęcenia i z czego to wynika? Gdzie musimy szukać takich różnic?
(12) Jaka jest druga funkcja naszego Pana jako naszego Uświęciciela? W jaki sposób On tego dokonuje? W jaki sposób wierni poddają się Jemu w tej funkcji? W jaki sposób Słowo staje się siłą dla reagujących na nie serc? – omów ten proces począwszy od jego badania. Co z tego punktu widzenia zauważamy odnośnie naszego Pana jako naszego Uświęciciela? W jaki sposób wierni reagują na Jego zabiegi i w jakich warunkach to czynią? Co czynią wierni, jeśli w tym działaniu są winni jakiejkolwiek niedoskonałości? Na co nie pozwalają i co w ten sposób budują?
(13) W jaki sposób sprawa ta wygląda w przypadku utracjuszy koron? – podaj stosowne szczegóły. Czego wcześniej czy później nie czynią wszyscy utracjusze koron? Na co pozwalają? Jaki jest tego wynik? Jakie rzeczy im się nie podobają i w jaki sposób w związku z tym starają się służyć? W jaki sposób można opisać dwoistość ich umysłu? Co takie postępowanie im uniemożliwia?
(14) Jaka jest trzecia część urzędowego działania Chrystusa jako Uświęciciela? Jakie dwie rzeczy to oznacza? Przez kogo inicjowane jest to działanie i z czego On w tym dziele korzysta? Jaka jest w tym rola odnośnych nowych stworzeń? W jakich warunkach musi to być przez nich wykonywane? W jaki sposób wpływa to na rozwój wiernych i co w ten sposób oni budują?
(15) W jaki sposób tę trzecią funkcję Swego dzieła jako Uświęciciela Chrystus wykonywał wobec tych, którzy stają się utracjuszami koron? Jak można opisać ich reakcje na te działania ze strony Pana? Jakie były przyczyny ich upadku pod tym względem? – wymień kolejno. Co przeszkodziło w rozwinięciu przez nich nowego stworzenia i jaką dało to im cechę? Do czego nie mogło to doprowadzić i co to spowodowało?
(16) Jakie jest czwarte urzędowe dzieło Chrystusa wobec nas i co ono oznacza? Kiedy dokonuje On naszego wyzwolenia i czego w związku z tym nie będziemy tutaj omawiać? Pod jakim warunkiem Pan nas wyzwala i jakie dwie rzeczy w tym celu czyni? Jakie funkcje urzędowe wypełnia On, czyniąc te dwie rzeczy, i od czego to zależy? Kogo jest On w stanie wyzwolić, a kogo nie, i co jest tego powodem?
(17) Do jakiej kategorii należą rzeczy zawierające się w Jego dziele wyzwalania i co to oznacza? Opisz skład armii, w której głównodowodzącym jest szatan. Opisz skład armii, w której głównodowodzącym jest Chrystus. Kiedy Chrystus pozwala Swoim żołnierzom stać się więcej niż zwycięzcami?
(18) Gdzie toczy się duchowa walka i jak długo musi ona trwać w przypadku niewiernych, częściowo wiernych oraz całkowicie wiernych? Co Boska przysięga gwarantuje wiernym? W jaki sposób można odnieść zwycięstwa w tej walce? Co muszą robić wartownicy i żołnierze tej armii? – podaj stosowne szczegóły. Czym okazują się dzięki sprawiedliwości Chrystusa i co w ten sposób budują?
(19) W jaki sposób walkę tę prowadzą utracjusze koron? Do czego to prowadzi? Jaki dwuwiersz próbują wprowadzać w czyn w swych bitwach?
(20) Gdzie takie odczucia sporadycznie mogą być prawdą, a gdzie są całkowicie niestosowne? Do czego prowadzi poddanie się i ucieczka z pola walki? Na co takie poddanie się i ucieczka narażają daną jednostkę i kiedy żołnierze tej walki nie podlegają zranieniu? W jaki sposób taki zły przykład może szkodzić innym żołnierzom? Co spotyka żołnierza, który stale walczy w ten sposób? Co dzieje się z żołnierzem, który ostatecznie zostaje uwolniony z takiej niewoli i jakim budowniczym się okazuje?
(21) Co już rozważyliśmy? Co widzieliśmy w tym rozważaniu? Co zauważyliśmy w każdym z czterech etapów zbawienia odnośnie zachowujących i tracących korony? Na czym polega różnica między dwoma fundamentami? Czym czyni Jezusa praktykowanie lub niepraktykowanie Jego nauk? Do czego mogą zachęcić nas te rozważania?
(22) Co omówiliśmy powyżej, a co omówimy obecnie? – podaj stosowne wersety. Co zauważyliśmy odnośnie budowania na Chrystusie? Jakie dwie klasy przez cały Wiek Ewangelii były obecne wśród nowych stworzeń? Kiedy ci, którzy tracili korony, zostali potraktowani jako oddzielna klasa? Jaką naukę potwierdza obraz Przybytku? – podaj stosowne szczegóły w oparciu o 3 Moj. 16:20. Dlaczego musiało to nastąpić dopiero po rozpoczęciu się ucisku? Jakie dwie równoległości miały wtedy miejsce? Czego to dowodzi?
(23) Jaka kolejna okoliczność jest potwierdzeniem faktu, że w czasie Wieku Ewangelii Wielka Kompania jako klasa nie istniała – podaj stosowne szczegóły związane z obrazem Przybytku. Do jakiego okresu należy Wielka Kompania jako klasa i dlaczego musimy pamiętać o tym fakcie? Dlaczego w czasie budowania wszyscy przez pewien czas zachowywali korony? Na co wskazuje wywód św. Pawła? Do kiedy została utracona ostatnia korona? Gdzie nauczane są te same myśli? Z jakiego innego faktu one wynikają? Czego rozważania te dowodzą odnośnie czasu budowania i próbowania z tych przypowieści? W jaki sposób Pan zajmował się tymi dwoma klasami w Wieku Ewangelii, a w jaki sposób czyni to w Epifanii? Według jakich zasad to czynił? Czym jest Paruzja, a czym Epifania dla obydwu klas z tej przypowieści? Jakiego znaczenia tej przypowieści nie dotyczą powyższe uwagi?
(24) Przy pomocy czego próbowana jest struktura wiary i charakteru obydwu klas z tej przypowieści? Dlaczego środki tej próby nie mogą mieć tutaj znaczenia literalnego? Czego symbolem jest w Biblii deszcz? W jaki sposób potwierdza to 5 Moj. 32:2? – omów znaczenie tego wersetu. W jaki sposób myśl tę potwierdza Ps. 72:6? – wyjaśnij znaczenie tego wersetu. Jakie inne wersety używają słowa deszcz w tym samym symbolicznym znaczeniu?
(25) Jakie dwie rzeczy oznacza padanie deszczu na obydwa domy? Na jakie trzy pytania nasza odpowiedź brzmi: tak? Co jest oczywistą prawdą od czasu śmierci naszego Pastora? Co jest powodem konieczności potwierdzania prawdy Paruzji? Podaj przykłady atakowania prawd Paruzji.
(26) Dlaczego niektóre z grup atakujących prawdy Paruzji bronią pewnych atakowanych prawd? – podaj stosowne przykłady. Kto podejmuje się głównej obrony atakowanych prawd Paruzji i w jaki sposób to czyni? Jak dużo miejsca Teraźniejsza Prawda poświęca obronie prawd Paruzji i jak długo będzie to czynić?
(27) Co niektórzy uważają na temat działalności autora pod tym względem i jaka jest na to odpowiedź? W jaki sposób szatan wypaczył prawdy apostolskie po zaśnięciu Apostołów i jaki był tego wynik? W jaki sposób szatan uczynił to po przejściu onego Sługi poza zasłonę? Dlaczego autor podjął się zadania obrony prawdy paruzyjnej? Dlaczego broniąc prawdy paruzyjnej autor woła głośno i nie oszczędza? W jaki sposób wpływa to na traktowanie przez niego tych, którzy odrzucają i atakują prawdę? Przez kogo nie jest za to krytykowany, a przez kogo jest?
(28) Dla kogo to potwierdzanie prawdy paruzyjnej jest powodem wielkich prób? Dlaczego jest to próbą dla wiernych? Dlaczego uważają oni, że fałszywi nauczyciele powinni być traktowani łagodniej? Dla kogo jeszcze takie postępowanie jest wielką próbą? – omów kolejno. Dlaczego niektórzy uważają, że potwierdzane prawdy paruzyjne są nowym wynalazkiem autora?
(29) Dlaczego potwierdzanie prawdy paruzyjnej jest ciężką próbą dla tych, którym brakuje pracowitości i wytrwałości? Z jakich innych powodów obrona prawdy paruzyjnej staje się dla niektórych ciężką próbą? – omów kolejno. Co widzimy w potwierdzaniu prawdy paruzyjnej?
(30) Co jeszcze ma miejsce od czasu opuszczenia nas przesz naszego Pastora i kto głównie czyni to na piśmie? Jakie prawdy Pan podał przez służbę onego Sługi? Z jakich prawd składa się prawda Epifanii? Czym są takie prawdy Epifanii i do czego jest podobne podawanie ich przez Pana? Kto nie jest, a kto jest źródłem tych prawd?
(31) Wymień niektóre z prawd Epifanii sugerujących próbę dla obydwu rodzajów budowniczych. Jakich nauk Epifanii dotyczy to szczególnie? Jakie osoby nie mogą już być częścią Maluczkiego Stadka? Dlaczego jest to ciężką próbą dla wielu braci? – podaj stosowne szczegóły. Jakie prawdy są najbardziej próbujące ze wszystkich prawd Epifanii i dla kogo są one najcięższą próbą? W jaki sposób objawiani członkowie Wielkiej Kompanii próbują ominąć fakt, że nimi są? Dla kogo ciężką próbą jest nauka, że Kozioł Azazela jest obecnie prowadzony do Bramy?
(32) Co jest kolejną ciężką próbą dla wszystkich budowniczych? Dlaczego należy spodziewać się niepopularności Kapłanów? W jaki sposób zasada ta jest kontynuowana po zmianie pracy Maluczkiego Stadka? Jakie obawy mogłyby się pojawić, gdyby posłannik Epifanii nie był niepopularny wśród Wielkiej Kompanii? Dla kogo z wiernych niepopularność ta jest próbą? Co jeszcze jest próbą dla wszystkich?
(33) Co jest jedną z najcięższych prób dla obydwu klas i co w związku z tym ich członkowie natychmiast przypominają? Na czym polega ich błąd? Jaki werset oni cytują i jak go interpretują? Jaka jest prawdziwa nauka tego wersetu? Jakie trzy etapy sądzenia występują w drugim adwencie naszego Pana? – omów kolejno. Czego werset ten zabrania w każdym z tych okresów i co jednocześnie nakazuje? Co zupełnie właściwie czyniliśmy w czasie Paruzji? W czym jesteśmy usprawiedliwieni w Epifanii? Czego ten werset zabrania, a co nakazuje? Co przejdą ci, którzy przenoszą do Epifanii zasadę mającą zastosowanie przed Epifanią?
(34) Dla kogo potwierdzona prawda Paruzji i nowo podawana prawda Epifanii okazuje się ciężką próbą? Dlaczego ulewa obydwu rodzajów prawdy nie ma złego wpływu na wiarę w strukturze wiernych?
(35) Dlaczego wpływ tej ulewy potwierdzanej prawdy Paruzji i nowo podawanej prawdy Epifanii jest tak odmienny na tych, którzy budują na Chrystusie jako na piasku? – podaj kolejne tego powody. Jakie prawdy z tego powodu łatwo oni odrzucają? – wymień kolejno. W jaki sposób słowa br. Wise’a ilustrują stan umysłu panujący w kręgach Towarzystwa?
(36) Kogo dotyczy niszczenie struktury wiary i do czego to prowadzi grupy ludu Pana z wyjątkiem braci Epifanii? U kogo możemy zauważyć prawdziwość tego stwierdzenia? – wymień kolejno. Na czym polega odrzucenie prawd Paruzji przez Kehatytów? Co Pismo Święte stwierdza na temat Najwyższego Kapłana Świata? Na czym oparte jest odrzucanie przez Lewitów prawdy na temat Najwyższego Kapłana Świata? Kto poza grupami także odrzuca niektóre zarysy prawdy paruzyjnej?
(37) Czego wypełnieniem jest postępowanie tych, którzy odrzucają prawdę? Co możemy powiedzieć o takim domu, używając symboliki naszego tekstu? – podaj stosowne szczegóły związane z padaniem deszczu na taki dom. Co ulewa tego symbolicznego deszczu powoduje w strukturze tych, którzy budowali na piasku?
(38) O jakich innych sposobach próbowania mówi jeszcze nasz tekst? W jaki sposób znosi te próby dom zbudowany na opoce? W jaki sposób znosi je dom zbudowany na piasku?
(39) Jaka druga rzecz próbowała obydwa domy? Z czym zwykle połączona jest woda będąca powodem powodzi i z czego to wynika? Jaki ma to związek z powodziami z naszego tekstu? Co w symbolach Biblii przedstawia czysta woda? – powołaj się na stosowne wersety z Objawienia. Jakie inne wersety podają takie same znaczenie wody? O jakich innych wodach prawdy mówi jeszcze Pismo Święte? Jaką myśl sugerują symbole Biblii związane z naszym tekstem? Co jest drugim elementem próbującym obydwa symboliczne domy? Czego w tej chwili dokonuje ta mieszanina prawdy i błędu?
(40) Na czym polega spryt szatana w podawaniu błędu ludowi Pana? Kogo szatan używa jako swych narzędzi i w czym jest to widoczne? W jaki sposób Strażnica jest dobrą ilustracją tej metody szatana?
(41) Wymień kolejno przykłady błędów, pojawiających się w publikacjach Towarzystwa. Czym jest powyższa lista błędów? Jakie wody przez publikacje Towarzystwa płyną do Boskiej trzody?
(42) Na ile książki PBI podają prawdę, a na ile podają błąd? Co praktycznie odrzuca ich książka na temat Księgi Daniela? Na czym polegają ich błędy chronologiczne? – wymień kolejno. Co ignorują oni z powodu swych błędów chronologicznych i co w związku z tym odrzucają? W jaki sposób sprzeciwiają się Cieniom Przybytku? Wymień kolejno ich pozostałe błędy. Dlaczego pomijamy inne z ich błędów?
(43) Jakie inne grupy lewickie nauczają błędów na różne tematy? W jaki sposób błędy głosił br. Morton Edgar? Jacy inni bracia głosili błędy, z jakiego powodu to czynili i jakich środków używali? Jak ma się ilość błędów powstałych w Epifanii do tych z pięciu przesiewań Żniwa?
(44) Co św. Paweł stwierdza o źródle takich błędów? Dlaczego większość z tych, którzy słowem drukowanym zwracają się do Kościoła powszechnego, nie ma prawa tego czynić? – wymień nazwiska braci, których to dotyczy. Jakie dwa cytaty mają do nich zastosowanie? Jakich braci ostrzegaliśmy osobiście i jaki był tego rezultat? Jaki fakt powinien był powstrzymać wielu od uzurpowania sobie tak niebezpiecznego stanowiska? – podaj powód, dla którego to jednak czynią. Do czego posunie się upadłe serce, by stać się „kimś”, i co nie jest wystarczające, by je powstrzymać?
(45) Dla kogo wzmagające się powodzie są bolesną próbą? Dlaczego wierni początkowo są otwarci na próbę przychodzącą ze strony mieszaniny prawdy i błędu? – podaj kolejne tego powody. Co ostatecznie zabezpiecza ich przed upadkiem? Czego wierni doświadczają w najgorszym razie, czym nie zostają zwiedzeni i co jest tego powodem? Jakie szkody powodziowe wody mogą wyrządzić ich symbolicznemu domowi? Dlaczego ich dom jako struktura wiary nie zostaje uszkodzony?
(46) Jak szybko wierni dostrzegają mieszaninę prawdy i błędu? Czego odnośnie nich możemy być pewni? W jaki sposób Iz. 43:2 wiąże się z naszym tematem? O czym traktuje Ps.91?
(47) Jakie domy próbują te symboliczne powodzie i co przez to pokazują? Dlaczego domy zbudowane na piasku nie mogą obronić się przed uderzającymi w nie powodziami? – wymień kolejne tego powody. W jaki sposób odnosi się do tego 2 Tes. 2:9-11?
(48) W jaki sposób te powodzie błędu sieją spustoszenie wśród zwolenników Towarzystwa? – wymień kolejno. Jak wygląda to wśród zwolenników PBI? Jak sytuacja ta przedstawia się wśród Olsonitów i zwolenników Adama Rutherforda? Jak wygląda to wśród stronników Posłanników Syjonu oraz zwolenników Chomiaka? Co pod tym względem czynią zwolennicy br. Sadlacka? Na czym polega błąd dotyczący daty drugiego adwentu Pana i kto go propaguje? Jakie niebezpieczeństwo to ilustruje?
(49) Z jakiego powodu ludzie przyjmują i rozpowszechniają błąd? Co na ten temat podają Dz. 20:30? Kogo stale poszukuje szatan i czego przez nich dokonuje?
(50) W jaki sposób literalna powódź atakuje konstrukcję podmywanego budynku? Jak wygląda to w przypadku symbolicznej powodzi błędu i jaki jest tego rezultat? Na czym polega symboliczne uciekanie mieszkańców domu na drugie piętro w obawie przed podnoszącym się poziomem wody? Jaka jest symboliczna równoległość kołysania się na boki domu niesionego na literalnych falach? Co dzieje się ze strukturą wiary pod naporem powodzi błędu?
(51) Co jest trzecim środkiem próbującym obydwa domy i dlaczego nie może on być literalny? Co w symbolach biblijnych przedstawia wiatr? – powołaj się na 1 Król. 19:11; Obj. 7:1 oraz Ps. 48:8. W jakich innych wersetach słowo to jest użyte do przedstawienia wojny?
(52) Czy wojna światowa była wiatrem z tej przypowieści – podaj kolejne tego dowody. Do jakich wojen odnoszą się wiatry z naszego wersetu? – omów kolejno odnośne wersety. W jaki sposób mówił o nich nasz Pastor? Co każdy z nas wie o tych zmaganiach? Jakie są to walki i jak często one przebiegają? Czego dowodzą rezultaty tych walk?
(53) Czego głównie dotyczy ta próba? Czego dotyczą dwie pozostałe próby? Jakimi konfliktami są duchowe walki? Czego dowiadujemy się, gdy analizujemy własne serce i słuchamy świadectw braci? – podaj opis obecnych warunków pod tym względem. O co szatan nigdy bardziej nie zabiegał i co w związku z tym czyni?
(54) Jak kuszony był nasz Pan i jakie ma to znaczenie dla nas? Do czego na pewno doprowadzą pokusy szatana, jeśli posiadamy w sercu nietłumione wady? Kiedy odnosimy zwycięstwo w próbie? Dlaczego Pan pozwala, by te pokusy nas atakowały? Tylko kto znajdzie w tych walkach siłę do pokonania pokus i z czego to wynika? Jakimi wierni wychodzą z tej walki? Co pozwala im wychodzić z tych walk jako więcej niż zwycięscy?
(55) Jak wygląda to w przypadku tych, którzy budowali na Chrystusie jako na piasku? – wymień kolejne tego przejawy. W jakim stanie z tego powodu żyją utracjusze koron? Jak można streścić ich doświadczenia? W jaki sposób sytuację tę potwierdzają słowa br. Wise’a? Czym można wytłumaczyć uczynki ciała, diabła i świata u wielu utracjuszy koron?
(56) W jaki sposób działanie tych symbolicznych wiatrów widoczne było u trzech brytyjskich dyrektorów? Jaką pokusę mieliśmy jako szczególny przedstawiciel Towarzystwa w naszych kontaktach z nimi? Jakim apelom i groźbom zostaliśmy poddani? Co dzięki łasce Boga byliśmy w stanie uczynić? Przed jaką możliwością stanął JFR, gdy dowiedział się, że posiada wystarczająco dużo głosów do zostania prezesem Towarzystwa, i jaka była jego decyzja? Co uczyniliśmy my, stojąc przed ofertą przysposobienia na urząd prezesa Towarzystwa i z czego się cieszyliśmy?
(57) Co uczyniliśmy, gdy dowiedzieliśmy się, że Pan udzielił nam urzędu wodza pracy kapłańskiej i na co mieliśmy nadzieję? Jaka była reakcja JFR? Co JFR uczynił, stojąc przed możliwością poddania się Zarządowi lub usunięcia przeciwstawiającej się mu większości? Co uczyniliśmy my, stojąc przed możliwością przeciwstawienia się uzurpacji JFR lub poddania się jej za cenę stanowiska w Towarzystwie? Jaka wyraźna manifestacja nadeszła z tych próbujących pokus od Pana?
(58) Co i dlaczego Pan pozwolił nam później zrozumieć i kiedy to się stało? Kto był, a kto nie był kandydatem opozycji na prezesa Towarzystwa? O czym i z jaką nadzieją opowiedzieliśmy kandydatowi na prezesa? Jaka była jego reakcja i do czyjej reakcji była podobna? Jaki był tego rezultat z punktu widzenia obrazu Przybytku? W jaki sposób i na jakim punkcie czterech członków komitetu w Fort Pitt zostało objawionych jako budowniczowie na piasku? Jak zachowaliśmy się my, gdy stanęliśmy przed tymi samymi możliwościami? W jaki sposób zachowali się oni, stojąc przed wyborem głoszenia prawdy na temat ostatnich pokrewnych czynności Eliasza i Elizeusza i złego sługi? W jaki sposób zachowaliśmy się my, stojąc przed tym samym wyborem?
(59) Co ilustrują te przykłady? Co każdy budowniczy może uczynić w swoim własnym przypadku? Jaki jest wpływ wiatrów na dom zbudowany na opoce? Jaki był wpływ deszczu na dom zbudowany na piasku? Jaki jest wpływ wiatrów na dom zbudowany na piasku? Co ostatecznie dzieje się z mieszkańcem tak traktowanego domu? Co czuje, gdy jego stopy dotykają ziemi, i co w związku z tym zyskuje, a co traci? Jakie pytania każdy z nas powinien sobie zadać? Co jest pewne tak samo jak nadejście jutra?