Epifaniczny tom 5 – rozdział 6 – str. 402
Misje naszego Pana w Paruzji i Epifanii
i zarządzeń Pana i wprowadzanie w ich miejsce innych. Trzeci wniosek jest taki, że ci, którzy przyjmują zasadę z Paruzji, by nie wskazywać jednostek jako członków Wielkiej Kompanii, i stosują ją obecnie, gwałcą pouczenie Pana co do właściwego dzielenia Słowa prawdy. Do warunków Epifanii stosują bowiem zasadę, która ma zastosowanie wyłącznie do czasu przed Epifanią i która jest sprzeczna z kapłańskimi obowiązkami zajmowania się objawionymi utracjuszami koron jako członkami Wielkiej Kompanii w okresie Epifanii. Jeśli Kościół zajmuje się obecnie Kozłem Azazela, musi oczywiście wiedzieć, kto do niego należy, by w świadomy i mądry sposób z nim postępować i nie uważać za takich tych, którzy nim nie są. Równie niewłaściwe jest niesądzenie po czasie, jak niewłaściwe było sądzenie przed czasem (1 Kor. 4:5). Czwarty wniosek jest taki, że Kapłani nie tylko nie powinni usiłować pozostawać w jedności z objawionymi Lewitami, lecz wymuszać odłączenie takich Lewitów od Kapłanów i przeciwstawiać się wszelkim wysiłkom ponownego ich zjednoczenia w społeczności kapłańskiej, jako sprzecznego z Boskimi celami w Epifanii dla tych dwóch klas Jego ludu.
(8) W wersecie 2 podane są dwie inne części misji drugiego adwentu naszego Pana wobec tych, którzy są Jego: „Gdyż jest on (1) jak ogień odlewacza i (2) jak ług foluszników [tłumaczenie z kodami gramatycznymi Vocatio oddaje ten fragment następująco: „Bo On jak ogień przetapiającego i jak ług piorących” – przypis tł.]”. Pobieżny czytelnik i badacz Biblii nie dostrzega dwóch różnych rzeczy przedstawionych w zacytowanych wyżej słowach. Gdy jednak dostrzeże się w nich dwie odmienne rzeczy, można zauważyć trzecią i czwartą misję drugiego adwentu naszego Pana wobec tych, którzy są Jego. Rozważymy kolejno każdą z nich. By zrozumieć wyrażenie „jest On jak ogień odlewacza [przetapiającego, rafinatora – przypis tł.]; i usiądzie jak przetapiający i oczyszczający srebro”, trzeba dostrzec obraz zawarty w tych słowach oraz związane z nim symbole biblijne. Mamy tu obraz starożytnego złotnika oczyszczającego srebro. Brał on rudę srebra, która składała się ze srebra i żużlu, i umieszczał ją