Epifaniczny tom 5 – rozdział 6 – str. 434

Misje naszego Pana w Paruzji i Epifanii

tego rozdziału, wyjaśniając sprawy istotne dla P 3, jako jeden z ludu Pana wylewający tę czaszę, podamy czas jej trwania. Także inni z ludu Pana przyłączą się następnie do nas w dalszym wylewaniu tej części obalających nauk P 3 lub istotnych dla P 3. Według słów anioła czas trwania tej godziny ma być ogłoszony jako zapowiedź, i właśnie z tego powodu oraz z powodów podanych w wersetach 13-17 publikujemy obecnie ten artykuł. W przeciwnym razie pozostawilibyśmy tematykę tego artykułu do czasu po symbolicznym trzęsieniu ziemi, kiedy to, jeśli Pan pozwoli, napiszemy nasze obiecane wyjaśnienie Księgi Objawienia. P 3, na stronach 19-226, nie tylko w ogólny sposób omawia główne zarysy Obj. 12;13 i 17 , lecz szczególnie czyni to strona 131, gdzie znajdujemy wykres podający częściowy klucz do zrozumienia bestii z Obj. 17 (o siedmiu głowach i dziesięciu rogach) i dość kompletny klucz do bestii z Obj. 12 i 13 (o siedmiu głowach i dziesięciu rogach). Odsyłamy do tego wykresu.

      (43) Powyższa uwaga prowadzi do kolejnej okoliczności, o której trzeba pamiętać, by móc zrozumieć temat dotyczący bestii z Daniela o dziesięciu rogach (jedenastu, licząc ten mały, papieski) oraz trzech bestii z Obj. 12,13 i 17, o siedmiu głowach i dziesięciu rogach. Chociaż w ogólności przedstawiają one Rzym, reprezentują go z czterech nie całkiem identycznych punktów widzenia. Dziesięć rogów bestii z Daniela nie jest tymi samymi dziesięcioma rogami co u trzech bestii z Objawienia. Podobnie siedem głów bestii z Obj. 12 i 13 nie są tym samym co siedem głów bestii z Obj. 17, choć są w dużym stopniu podobne. Wykres naszego Pastora (P 3, 131) pokazuje, że liczy on tam, jako pierwszą głowę, Rzym jako republikę, co jest prawidłowe dla bestii z Obj. 12 i 13, lecz nie jest właściwe dla bestii z Obj. 17. Ktoś może zapytać, dlaczego mamy wprowadzać różnicę między dziesięcioma (jedenastoma) rogami bestii z Daniela a dziesięcioma rogami trzech zwierząt z Objawienia? Odpowiadamy, że dziesięć

poprzednia stronanastępna strona