Epifaniczny tom 5 – rozdział 6 – str. 438

Misje naszego Pana w Paruzji i Epifanii

jest Papiestwo. Chociaż jest ono w ten sposób jednocześnie pokazane przez pewne głowy, począwszy od Obj. 13 jest ono również nazywane bestią. Kolejną cechą kontrastowych wyrażeń, o której należy pamiętać, jest wyraźna różnica, jaką Obj. 17 czyni między Kościołem rzymskokatolickim a Papiestwem, na które większość ludzi patrzy jako tożsame. Kościół rzymskokatolicki to denominacja. Papiestwo (w jego pełnym znaczeniu) to hierarchia, która ma za swoją głowę papieża i która uzurpuje kontrolę nad Kościołem katolickim. Kościół rzymskokatolicki istniał przed Papiestwem. Różnica ta jest na kilka sposobów pokazana w Obj. 17. Kościół rzymskokatolicki to nierządnica siedząca na bestii (Obj. 17:3), którą jest Papiestwo. Jest on także kobietą siedzącą na siedmiu głowach, z których jedną, tak jak i bestią, jest Papiestwo (Obj. 17:9). Potwierdza to tę różnicę.

      (47) Siedem głów najpierw jest zdefiniowanych (w.9) w sposób symboliczny jako siedem gór, a następnie, w sposób literalny, jako siedem królów, którzy w proroctwie często używani są w znaczeniu królestw (Dan. 2:44; 7:17, 24; 8:20; 11:5, 6 itd.). Słowo góra w wielu wersetach jest natomiast używane symbolicznie do przedstawienia królestwa (Dan. 2:35; Izaj. 2:2,3; 11:9; 25:6, 7, 10; 30:29; 56:7; 57:7, 13; 65:11, 25; 66:20 itp.). Lud Boży zaczął wyjaśniać itd. poselstwo tomu P 3 w odniesieniu do Cesarstwa Rzymskiego w jego różnych głowach szczególnie począwszy od roku 1891, gdy został wydany tom P 3. Ponieważ papieska głowa przestała istnieć w roku 1870, od roku 1891 aż do całkiem niedawna zgodnie z prawdą o bestii można było mówić jako o tej, która była, a której nie ma, oraz jako o tej, która znowu przyjdzie (w. 8, 11). Jak wszyscy wiemy, wielokrotnie było to czynione przez lud Pana począwszy od roku 1891. Wszyscy wiemy, iż mówił on o tym, że bestia (Papiestwo) była od roku 539 do 1870, a następnie nie istniała jako władza świecka, po czym ponownie zaczęła istnieć jako taka władza. Z pewnością początkowo, gdy stało się ono piątą

poprzednia stronanastępna strona