Epifaniczny tom 5 – rozdział 6 – str. 445
Misje naszego Pana w Paruzji i Epifanii
ekonomicznie, społecznie i finansowo ściślej związana z Europą niż przed wojną. Według naszej interpretacji szóstego dużego znamiennego dnia (październik 1924 do października 1934), podczas którego każda godzina z 24 symbolizuje 5 miesięcy, godzina 6 (od 11 rano do 12 w południe) trwa od listopada 1931 do kwietnia 1932; godzina 7 – od kwietnia 1932 do września 1932; a godzina 8 – od września 1932 do lutego 1933 roku. Jeśli nasz pogląd odnośnie ciemności i trzęsienia ziemi jest właściwy, powinniśmy spodziewać się rozpoczęcia wydarzeń armagedonu lub przed armagedonem w Europie w czasie antytypicznej godziny 6 – gdzieś między listopadem 1931 a kwietniem 1932 roku. Zauważamy, że jest to okres, w czasie którego przypada podany przez nas wyżej czas końca godziny z Obj. 17:12, ponieważ czas ten trwa od listopada 1931 do marca 1932 roku. Można więc zauważyć, że dane, jakie wyprowadzamy z ośmiu dużych znamiennych dni, oraz te, jakie wyprowadzamy z Obj. 17:9-12, prawdopodobnie nachodzą na siebie. Fakt, że lud Pana przed końcem tej godziny ma znać ogólny czas jej trwania, tak by go ogłaszać, jest naszym zdaniem powodem, który skłonił naszego Pana do oświecenia nas na ten temat, tak by umożliwić nam podanie ludowi Bożemu informacji niezbędnych do wzajemnego mówienia sobie o niej przed jej wystąpieniem, by w ten sposób wypełnić proroctwo anioła podającego symboliczne wyjaśnienie Janowi. Taka podstawa przynajmniej wydaje się wystarczająco mocna dla wiary.
(55) Jak można zauważyć, słowa z wersetów 13, 14, 16, 17 częściowo mogą mieć zastosowanie do jeszcze bardziej odległej przyszłości niż słowa z wersetu 12. Także i ten fakt skłonił nas do pisania na temat Obj. 17. Wymagają one zatem tutaj krótkiego omówienia, które podamy. Jedna myśl, wola, jaką będzie posiadać dziesięć grup językowych narodów Europy, pomimo swych licznych sprzecznych interesów, wyjaśniona jest w wersecie 13: „i oddadzą władzę [dynamis] i autorytet [exousia] swój bestii”. Można tego dokonać przez działanie tych narodów pojedynczo lub w porozumieniu, np. w Lidze Narodów lub na obydwa te sposoby.