Epifaniczny tom 5 – rozdział 6 – str. 459-472
poprzednia strona – następna strona
Misje naszego Pana w Paruzji i Epifanii
PYTANIA
(1) Jakie zastosowania posiada Mal. 3:1-3 i które z nich zbadamy? Kto jest aniołem z w.1 i co próbował on uczynić? Kto jest Panem, a kto świątynią? Kiedy nastąpiło Jego przyjście do świątyni i co jest tego potwierdzeniem? Jak przedstawiony jest Pan? Dlaczego Jego przyjście było nagłe dla prawdziwych chrześcijan? Jakie zapewnienie towarzyszyło im przez cały czas? W jakim charakterze między innymi było Jego przyjście? Co podaje nam w.1 i czym on jest? Co opisują w.2 i 3 i co wykażą nasze rozważania nad tymi wersetami?
(2) Co przedstawiają dwa pytania z w.2? Dlaczego dla większości ludzi pytania te oznaczają to samo i co ujawnia staranne rozważenie ich brzmienia? Czym jest „dzień Jego przyjścia”? Czym jest okres Jego szczególnego „objawiania”? Na co zwracają naszą uwagę występujące w tych pytaniach słowa znieść oraz ostoi się? Jakie jest znaczenie słowa znieść? Czego dotyczy to pytanie? Jakie rzeczy pytanie to sugeruje? Co to ostatecznie oznacza?
(3) Czego dotyczą Mat. 20:1-16 oraz 1 Kor. 10:1-14? – omów kolejno. Co zauważamy w świetle tych wersetów, spoglądając wstecz na okres Paruzji? Do czego działania te prowadziły i przez co to następowało? – omów kolejno. Kiedy stanie się oczywiste, że przesiewania te były zamierzone w celu objawienia członków wtórej śmierci? Co miały na celu działania Pana w okresie Paruzji z punktu widzenia pierwszego pytania naszego tekstu? Co w związku z tym wnioskujemy odnośnie misji naszego Pana w drugim adwencie?
(4) Co jest kolejną misją naszego Pana w drugim adwencie? Co sugeruje poprawne tłumaczenie drugiego pytania tego wersetu? Jaki jest główny cel Epifanii i w czym jest on pokazany? W jaki sposób Rzym. 5:2 pomaga nam w zrozumieniu znaczenia słowa ostać się? Co zgodnie z drugim pytaniem z w.2 jest szczególną kwestią rozstrzyganą w czasie Epifanii? Co to oznacza dla Epifanii jako okresu i jaki wyciągamy wniosek odnośnie drugiej misji naszego Pana w drugim adwencie?
(5) Na jakiej podstawie wnioskujemy, że Epifania jest okresem zajmowania się Wielką Kompanią? Czego dowodzi Obj. 7:14? Gdzie jeszcze podana jest ta myśl? Kim są umarli i żywi z tego wersetu? – omów kolejno. Na czym polega sąd żywych? Co widzieliśmy w Paruzji i co widzimy teraz w Epifanii? Jak przejawia się upadanie utracjuszy koron i w jaki sposób wiąże się to z antytypicznym Beniaminem? Jakie pytanie ma teraz zastosowanie? Jakie trzy rzeczy pytanie to oznacza?
(6) Jakie dwa fakty te dwa pytania oznaczają? Jaki jest pierwszy wniosek wynikający z tych faktów i na czym polegała jego stosowność? Z jakich powodów w Paruzji niewłaściwe było osądzanie kogoś jako należącego do Wielkiej Kompanii? – omów kolejno.
(7) Jaki jest kolejny wniosek i jego uzasadnienie? Co na ten temat mówił nasz Pastor? Co nie jest, a co jest udzielonym nam przez Boga znakiem objawiającym przynależność do Wielkiej Kompanii? Jaki jest trzeci wniosek i jego uzasadnienie? Co jest równie niewłaściwe jak sądzenie przed czasem? Jaki jest czwarty wniosek?
(8) Co i w jaki sposób podane jest w w.2? Jak fragment ten oddany jest w tłumaczeniu z kodami gramatycznymi? Co uważny czytelnik zauważa w tych słowach? Co trzeba dostrzec, by zrozumieć wyrażenie „jest On jak ogień odlewacza; i usiądzie jak przetapiający i oczyszczający srebro”? – podaj stosowne szczegóły. Czego obrazem w symbolach Biblii jest zazwyczaj srebro? Co przedstawia ruda srebra i z czego to wynika? Jaką myśl to sugeruje odnośnie naszego Pana w Paruzji i Epifanii?
(9) Dlaczego takie działanie naszego Pana jest konieczne? Co nasz Pan znalazł w umysłach Swojego ludu, gdy powrócił w Paruzji? W jaki sposób usuwał z naszych umysłów błąd? Co było antytypiczną częścią gorąca palącego się węgla rozgrzewającego ten tygiel? – wymień kolejno.
(10) Jakie miniatury Wieku Ewangelii występują w Epifanii? – podaj szczegóły odnośnie czasu ich trwania. Do czego została przeznaczona ta pierwsza? Co w tym czasie uczynił kościół nominalny mniejszej miniatury Wieku Ewangelii? Co zostało znalezione w czasie drugiego adwentu naszego Pana małej miniatury Wieku Ewangelii i co w związku z tym nasz Pan uczynił? Co musieli przechodzić bracia przychodzący do prawdy Epifanii od roku 1918 z punktu widzenia większej miniatury Wieku Ewangelii i do czego było to podobne? Jak długo będzie kontynuowany ten proces rafinacji i kiedy osiągnie on punkt kulminacyjny? Czego dotyczy największa miniatura Wieku Ewangelii? Co jest celem doświadczeń z ogniem rafinatora? Czego częścią jest ich oczyszczenie i co ma miejsce począwszy od roku 1874?
(11) W jakich słowach przedstawiona jest czwarta część misji drugiego adwentu naszego Pana? Jakiej różnicy nie dostrzega przeciętny czytelnik Biblii, a na jaką wskazują symbole biblijne? Na czym polegała praca foluszników? Do której części pracy folusznika odnosi się ten tekst i na czym ona polegała? – podaj stosowne szczegóły odnośnie usuwania plam. Czego obrazem w symbolach Biblii jest woda? Co przedstawiają szaty? Co przedstawiają szaty czyste, a co zabrudzone i poplamione? Z czego oczyszcza nas krew Jezusa, a z czego Słowo Boże? Kogo przedstawia folusznik piorący pobrudzone szaty? Co przedstawiają mydło i ług używane przez folusznika i dlaczego są one potrzebne w antytypie? Jaki jest efekt używania w antytypie mydła i ługu w przypadku częściowo i całkowicie niewiernych?
(12) Co widzimy, spoglądając wstecz na całą Paruzję i te lata Epifanii, jakie już minęły? W jaki sposób nasz Pan oczyszcza Swój lud? – wymień kolejno trzy tego etapy. W jakich warunkach doświadczenia te stają się naszym udziałem? Czemu te warunki służą i do czego nas pobudzają? Jakie proroctwo nasz Pan w ten sposób wypełnia? Kiedy w wyniku takich działań jesteśmy błogosławieni?
(13) Jak są przedstawione te działania rafinujące i oczyszczające i w czym jest to pokazane? Jaki powód zdanie to podaje i z czego on wynika? Pod jakimi dwoma kątami działania naszego Pana doświadczają Jego lud? Jak długo te dwa procesy działały w Paruzji i jak długo będą działać w Epifanii? Do czego doprowadzą one w przypadku wiernych, częściowo wiernych i całkowicie niewiernych?
(14) Co jest jasno i wyraźnie przedstawione w naszym tekście? Czego nie dostrzegają i nie zauważają powierzchowni badacze? Co dostrzegamy my? – wymień kolejno.
(15) Co jest wyrażone w pierwszym zdaniu w.3 i jakie jest jego brzmienie? O jakie srebro chodzi w tym zdaniu? – podaj stosowne szczegóły. Jakie jest znaczenie słów rafinować oraz oczyszczać w odniesieniu do pracy złotnika i czy dotyczy to również drugiego adwentu naszego Pana? Jakie jest poprawne tłumaczenie słów oddanych w tym wersecie jako rafinator oraz oczyściciel? Dlaczego termin polerowacz jest tutaj bardziej właściwy niż oczyściciel? Czym różni się piąta praca drugiego adwentu naszego Pana od Jego trzeciego dzieła? – omów kolejno trzy istotne różnice.
(16) Jaki aspekt działalności naszego Pana pokazany jest w słowie usiądzie? Jakie prawdy wypaczył szatan i dlaczego to uczynił? W jakim celu Jezus powrócił i co w związku z tym uznaje za konieczne? Jakie błędy Pan atakował w czasie Paruzji i przez kogo to czynił? Co Strażnica nieświadomie ogłasza twierdząc, że nie zajmuje się sporami? Dlaczego unika ona spierania się z naszymi odpowiedziami na atakowanie przez nią poglądów naszego Pastora? Kogo jeszcze dotyczy ta sama uwaga?
(17) Jakie inne błędy Pan atakował i przez kogo to czynił? Co w czasie Paruzji zostało w ten sposób zdemaskowane i jaki był tego wynik? Przez co były atakowane błędy szatana i spod czego coraz bardziej wyzwalało to ludzkość? Dlaczego szatan został zmuszony uciec się do wojny światowej i czy osiągnął swój cel?
(18) Jakie błędy Pan obala w czasie Epifanii i czego głównie w tym celu używa? Na jakie zwodnicze deklaracje powinno uczynić nas ostrożnymi wykorzystywanie przez Pana Teraźniejszej Prawdy oraz Zwiastuna Epifanii do
(18) Jakie błędy Pan obala w czasie Epifanii i czego głównie w tym celu używa? Na jakie zwodnicze deklaracje powinno uczynić nas ostrożnymi wykorzystywanie przez Pana Teraźniejszej Prawdy oraz Zwiastuna Epifanii do prowadzenia sporów? – podaj stosowne szczegóły. Co jeszcze nasz Pan atakuje w Epifanii i przez kogo tego dokonuje? Jaki jest rezultat tych ataków i demaskowania błędów szatana? Co nasz Pan wypełnia, kierując całym atakiem?
(19) W jakiej innej roli nasz Pan działa urzędowo i co to oznacza? Do czego to prowadzi i w jaki sposób jest to widoczne w pismach naszego Pastora? Przez co czyni On to w czasie Epifanii? Przez kogo i przez co podaje prawdy świeckie? Z jakich narzędzi korzysta do rozpowszechniania takiej prawdy?
(20) Komu powinniśmy oddawać cześć za rozwijanie srebra prawdy? Jaki powinien być nasz stosunek do używanych przez Niego narzędzi? W jakim stanie taka postawa zachowa narzędzia używane przez Pana i od czego powstrzyma innych? – omów kolejno. Na co pozwoli nam taka postawa w stosunku do Boga i Chrystusa oraz Ich narzędzi? O czym zawsze powinniśmy pamiętać?
(21) Jakimi słowami przedstawiona jest szósta część misji drugiego adwentu naszego Pana? Od jakiego słowa pochodzi czasownik oczyszczał i co on oznacza? Jak powinien być tutaj oddany ten czasownik i na co on wskazuje? Co jest destruktywną, a co konstruktywną częścią rozwijania charakteru? W jaki sposób potwierdza to czasownik płukał, użyty w drugim zdaniu? O jakim działaniu naszego Pana traktuje ta część naszego tekstu?
(22) Kim są synowie Lewiego w tym wersecie? Kim byli typiczni synowie Lewiego i czyje miejsce zajęli w Izraelu? Kogo typem są pierworodni Izraela? Co w symbolach biblijnych przedstawia złoto, a co srebro? W jakim innym znaczeniu złoto i srebro mogą jeszcze występować w Biblii? Co zgodnie z tym nasz tekst uczy na temat szóstej części misji naszego Pana? Czego między innymi Pan używa, by tego dokonać, i przez co tego dokonuje? Jakie doświadczenia ten tekst głównie podkreśla? Co jeszcze podaje im w tym celu? W jaki sposób służy im Duchem? Co w ten sposób wypełnia? Jaka część działań naszego Pana nie jest poruszona w naszym tekście i jaki jest tego powód?
(23) Na co zwracają uwagę pozostałe słowa w.3 i jakie jest dosłowne ich tłumaczenie? Jaki powód rozwijania przez Pana Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii pokazuje ta część tego wersetu? Co przedstawia ofiara z napoju, a co ofiara śniedna? Jaki jest związek między stopniem rozwoju charakteru a skutecznością głoszenia prawdy? Czym jest składanie ofiary śniednej w sprawiedliwości, a czym składanie jej w niesprawiedliwości? Co czyni nasz Pan, by antytypicznym synom Lewiego umożliwić składanie ofiary śniednej w sprawiedliwości? W jaki sposób nasz Pan to czyni? Co nie byłoby możliwe bez takiej pracy rozwijającej i oczyszczającej charakter? Co jest Jego zadaniem?
(24) Co potwierdzają fakty? Jakie prawdy Maluczkie Stadko przedstawiało w czasie Paruzji i czego w wyniku tego dokonało? Co dodawało mocy, znaczenia i wpływu przedstawianej przez nich prawdzie? Do dawania światu jakiego świadectwa przygotowała ich Jego służba? Co jeszcze umożliwia im ta sama służba naszego Pana i jakiego zaszczytu dostąpili na dowód swej wierności? W jaki sposób przebiegało wyznawanie grzechów nad Kozłem Azazela? Jaką pracę wykonują oni od jesieni roku 1916 i do czego to doprowadzi? Do czego przygotuje ich ta sama służba naszego Pana? – uwzględnij w odpowiedzi klasę Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych. Jakie głoszenie Słowa w sprawiedliwości umożliwiła Maluczkiemu Stadku służba naszego Pana w czasie Paruzji? Co służba ta umożliwia mu w Epifanii?
(25) W jakim stopniu nasz Pan pomaga Wielkiej Kompanii głosić prawdę w sprawiedliwości? W jakim stanie członkowie Wielkiej Kompanii bardziej głosili prawdę w sprawiedliwości i kiedy to czynili? Kto wykonał większość pracy pokłosia i czym było wówczas Maluczkie Stadko? Dlaczego obecna praca Wielkiej Kompanii nie jest wykonywana w sprawiedliwości i co w związku z tym się z nią stanie? Jaką pracę członkowie Wielkiej Kompanii będą mieć po swym oczyszczeniu? Z jakich części składa się budowany obecnie Przybytek Epifanii? Które części Przybytku Epifanii są już zakończone, a które wciąż w trakcie budowy? Co zostanie powieszone na słupach Dziedzińca i co to przedstawia? W jaki sposób poselstwo to będzie podawane i jaki będzie tego wynik? Kogo i kiedy Wielka Kompania w ten sposób nawróci?
(26) Jaką inną wielką pracę służba Jezusa umożliwi Wielkiej Kompanii? Jak praca ta jest pokazana w typie? Czego równoległością ona będzie? Gdzie jeszcze jest pokazane, że Wielka Kompania ma wykonać taką pracę? Jakie wersety wskazują, że narodowe nawrócenie Izraela ma nastąpić w Palestynie pod koniec ucisku Jakuba? Jaką ofiarę Wielka Kompania będzie składać, nawracając Izrael? Co służba naszego Pana jej umożliwi?
(27) Co możemy powiedzieć po rozważeniu siedmiu części służby drugiego adwentu naszego Pana? Dlaczego jest to tylko część Jego pracy w Wieku Ewangelii? Jakie cechy przejawia Jego trwająca przez cały Wiek praca i z kim można ją porównać? Co jest powodem naszego podziwu, miłości i wychwalania Go? Jaki werset biblijny może oddać nasze oceniające uwielbienie?
(28) Na co zwróciliśmy uwagę powyżej? Kogo jeszcze dotyczy misja naszego Pana w Paruzji i Epifanii? Na jakie dwa wyrażenia zwróciliśmy niedawno uwagę? Jak długo może trwać symboliczny dzień? – podaj stosowne szczegóły. Jakie założenie wydaje się rozsądne i z czego to wynika? Ile początków ma Wiek Tysiąclecia i z czego to wynika?
(29) Jak długo trwa godzina takiego dnia i gdzie już to wykazaliśmy? Jak długo trwa każda z trzech godzin z Obj. 18:10,17,19 i z jakiego założenia to wynika? Od kiedy musimy rozpocząć godzinę sądu Babilonu, a od kiedy godzinę jego pustoszenia? Dlaczego godziny niszczenia Babilonu nie możemy rozpocząć od którejkolwiek z powyższych dat? Kiedy kończyłaby się godzina niszczenia Babilonu, gdybyśmy jej początek umieścili w październiku roku 1881? Co stanie się, jeśli to tło czasowe jest prawidłowe?
(30) Jakie trzy rodzaje doświadczeń spotykają Babilon według Obj. 18:10,17,19? Dlaczego elementy te są podane w ten sposób i dlaczego godzina wymieniona jest trzy razy? Co rozpoczęło się 12 września 1874 roku i czego jest to analogią? Co rozpoczęło się razem z godziną żęcia w roku 1874?
(31) Co nasz Pan uczynił w kwietniu 33 roku wobec Izraela jako systemu? Co nasz Pan uczynił w kwietniu 1878 roku wobec Babilonu jako systemu? Co stało się w żydowskim systemie w październiku 36 roku i co jest tego równoległością? Co jest powiedziane na temat czasu trwania sądu, spustoszenia i zniszczenia Babilonu? Co stwierdzamy po upływie dwóch pierwszych godzin? Co było początkiem i końcem pustoszenia Babilonu i jak długo ono trwało? Z czym były równoczesne te dwie godziny? Czego i w jakim czasie należy się spodziewać, jeśli nasze zrozumienie jest prawidłowe?
(32) Dlaczego październik 1881 roku wydaje się najbardziej rozsądnym dla początku godziny niszczenia Babilonu? – omów kolejno wszystkie inne możliwości przed rokiem 1881 i po nim. Co powstrzymuje nas od pewności w tej sprawie i co w Panu możemy jedynie powiedzieć na ten temat? Co to będzie oznaczać, jeśli początek końca niszczenia Babilonu wystąpi do czerwca 1923 roku? Jakim napomnieniem od naszego Pana są te rozważania?
(33) Jaką myśl przedstawiliśmy w PT ’22, 56? Na czym oparliśmy to przypuszczenie? Dlaczego ostrzegaliśmy braci, by nie byli pewni co do tego tematu? Co również wnioskowaliśmy odnośnie czasu rozpoczęcia się trzęsienia ziemi? O czym pamiętaliśmy, w dalszym ciągu badając Obj. 18:19?
(34) Co stało się, gdy nadeszła i minęła data 17 maja 1923 roku? Czy popełniliśmy błąd sugerując, że do 17 maja 1923 roku wypełni się godzina zniszczenia Babilonu? – podaj stosowne szczegóły.
(35) Jakie wydarzenie było początkiem końca niszczenia Babilonu i kiedy miało ono miejsce? Na jakiej podstawie możemy zauważyć, że broszura ta rozpoczęła niszczenie Babilonu? – podaj dwa tego powody. Kiedy i przez kogo Pan rozpoczął niszczenie Babilonu i jakiej zasady jest to potwierdzeniem? Kiedy i od czego Kapłaństwo rozpoczęło końcowy proces niszczenia Babilonu?
(36) Jakie fakty pragniemy teraz przedstawić? Jaką myśl przedstawiliśmy w TP 1962’129 odnośnie listu Eliasza i co później zrozumieliśmy? W jakich typach pokazana jest różnica między listem Eliasza a strofowaniem przez Jana? W jaki sposób różnica ta jest pokazana w Łuk. 3:19? Jaka była nasza pierwsza myśl odnośnie dystrybucji strofowania przez Jana i listu Eliasza? W jaki sposób nasz pogląd zmienił się w dniu 1 maja? Do jakiego wniosku doszliśmy w dniu 3 maja, co działo się między 5 a 7 maja i co uczyniliśmy w dniu 7 maja?
(37) Jaka myśl w formie pytania pojawiła się w dniu 3 maja i nad czym zaczęliśmy się zastanawiać w dniu 8 maja? Do jakiego wniosku doszliśmy w ciągu następnych dwóch dni i co postanowiliśmy zalecić zborowi w Filadelfii? Dlaczego praca rozpowszechniania tego listu została rozpoczęta w tym dniu? Kiedy zrozumieliśmy, że rozpowszechnianie tego listu było związane z początkiem końca niszczenia Babilonu i symbolicznym trzęsieniem ziemi? Kto i z jakiego powodu oddziaływał na nasz umysł w dniach od 1 do 10 maja? Co powiedzą nasi wrogowie, a co wie Pan?
(38) Czego ilustracją jest nasze doświadczenie z tematem godziny niszczenia Babilonu? Jakie pytanie postawiono w grudniu 1920 roku na temat Obj. 18:19 i do czego nas ono pobudziło? Jakie zrozumienie tego tematu zdobyliśmy do marca 1922 roku i jaki popełnialiśmy błąd? Jakie były dalsze etapy rozjaśniania się tego tematu i do jakiego wniosku nas to doprowadziło?
(39) Jaka myśl jest blisko związana z tą podaną powyżej na temat jednej godziny osądzenia, spustoszenia i zniszczenia Babilonu? Co jest, a co nie jest naszym celem w rozważaniu Obj. 17? Jakie myśli br. Russella pokazuje list br. Driscolla na temat Obj. 17:9-11? Dlaczego br Russell nie uważał za wolę Boga, by napisać obiecane przez siebie wyjaśnienie Księgi Objawienia? – podaj stosowne szczegóły.
(40) Jakie jest obecne zrozumienie Autora odnośnie czterech kwestii poprzedniego akapitu i dlaczego przez jakiś czas milczał on w tej sprawie? Jakie wydarzenia uzupełniają brakujące ogniwa i co z tego powodu możemy bezpiecznie ogłosić? Czego jest to dowodem i kto temu zaprzecza?
(41) Co stało się dla nas jasne po lekturze P 2,3,4 oraz artykułów naszego Pastora w Strażnicach i dlaczego nie dotyczy to wszystkich szczegółów Obj. 17? Dlaczego niektóre z tych rzeczy w pewnym stopniu zostały zaciemnione dla ludu Pana? Jak znaczenie anioła z Obj. 17:1 wyjaśnia nasz Pastor, a jak tom VII? Jakie jest typiczne znaczenie czasz, mis, kielichów i łyżek i kiedy stało się to jasne? Kogo reprezentują aniołowie noszący i wylewający siedem czasz? Czym nie jest, a czym jest anioł z Obj. 17?
(42) Do czego nie jest ograniczone wylewanie czasz? – podaj stosowny przykład związany z P 3. Z jakich powodów publikujemy obecnie ten artykuł i co uczynilibyśmy w przeciwnym razie? W jaki sposób P 3 omawia główne zarysy Obj. 12,13 i 17?
(43) Do jakiej okoliczności prowadzi powyższa uwaga? Co jest wspólnego dla bestii z Daniela oraz z Obj. 12,13 i 17, a co je różni? – podaj ogólne uwagi na temat ich rogów i głów. Co pokazuje wykres naszego Pastora na temat pierwszej głowy bestii i dla których bestii jest to prawidłowe? Czym dziesięć rogów bestii z Objawienia różni się od rogów bestii z Daniela? Czy siedem głów bestii z Objawienia jest równoczesnych, czy następują one po sobie? Czym rogi z Daniela różnią się od rogów z Objawienia co do czasu istnienia? Jak krótko możemy wyrazić nasze zrozumienie znaczenia rogów z Daniela w przeciwieństwie do rogów z Objawienia? Z czego wynika fakt, że Zach. 8:23 ma zastosowanie pod koniec obecnego wieku? Jakie są to grupy językowe? Do czego Zach. 8:23 daje nam klucz?
(44) Czym różni się siedem głów bestii z Obj. 12 i 13 od siedmiu głów bestii z Obj. 17? – podaj stosowne szczegóły, uwzględniając cesarzy Rzymu Augusta i Tyberiusza. Kiedy Kościół rzymskokatolicki zaczął być wspierany przez cesarstwo rzymskie i w co się wtedy zmienił? Jakich było pierwszych sześć głów bestii z Obj. 17? – wymień kolejno. Jaka jest różnica między jedenastoma rogami bestii z Daniela a siedmioma głowami trzech bestii z Objawienia?
(45) Kiedy musiała powstać siódma głowa bestii z Obj. 17 i z czego to wynika? Którą głową jest Państwo Watykan i co z tego wynika dla siódmej głowy? Co jest siódmą głową i jak doszło do jej powstania? Dlaczego obrazy z Obj. 12 i 13 nie uwzględniają Faszystowskiego Państwa Włoskiego? Jaki okres obejmuje obraz z Obj. 17? Co według naszego zrozumienia jest siódmą i ósmą głową bestii z Obj. 17?
(46) W jaki sposób Cesarstwo Rzymskie pokazane jest w Obj. 12,13 i 16? W jaki sposób władza świecka i Papiestwo są kolejno nazywane począwszy od Obj. 12 i 13? Gdzie kontrast ten można zauważyć? Którą głową bestii z Obj. 12,13 i 17 jest Papiestwo? Jak jest ono nazywane począwszy od Obj. 13? Jaka jest różnica między Kościołem rzymskokatolickim a Papiestwem, pokazana w Obj. 17? W jaki sposób różnica ta jest pokazana w Obj. 17?
(47) Na jakie dwa sposoby zdefiniowanych jest siedem głów? Jakie jest symboliczne znaczenie słowa góra? Co lud Boży zaczął wyjaśniać począwszy od roku 1891 i co było tego powodem? Co lud Boży mówił od roku 1891 o Papiestwie? – podaj stosowne szczegóły.
(48) Co lud Boży uczył, wyjaśniając poselstwo związane z P 3? Co zapowiadał, czego dokładnie nie znał i co wiedział na podstawie w.10? Co jest sprzeczne z w. 9-11? Co lud Boży błędnie rozumiał na temat ósmej bestii? Czego nie pokazują, a co pokazują słowa anioła i czego to dowodzi? Co ostatecznie pozwoliło nam zrozumieć charakter ósmego króla i czego w związku z tym dowodzą słowa anioła?
(49) Kto staje się ósmym królem i co lud Boży mówił o nim od roku 1891? Dlaczego po greckim słowie ogdoos dodajemy słowo król, a nie bestia? Co jeszcze przeczy wersji o ósmej bestii? Dlaczego po słowie ogdoos nie możemy wstawić słowa głowa? Jakie jest poprawne tłumaczenie? Co można powiedzieć o papiestwie jako królu bestii z Obj. 17 i za co niech będzie Bogu chwała?
(50) Czego dotyczą pierwsze i drugie zdanie w.12? O czym jest tam mowa? – podkreśl poprawne tłumaczenie greckiego exousia. Jaki jest papieski punkt widzenia odnośnie prawa dziesięciu królestw do rządzenia? Jaką wcześniejszą wypowiedź pragniemy powtórzyć? Dlaczego uważamy, że wolą Pana jest ogłoszenie tej kwestii? Kto jest antytypicznym aniołem tego wersetu i co on zapowiedział?
(51) Dlaczego godzina z tego wersetu nie może być literalna? – podaj trzy tego powody. Do jakich okresów słowo godzina jest odnoszone w Biblii i dlaczego nie mogą mieć one zastosowania do Obj. 17:12? – omów kolejno. Jaka godzina wydaje się być właściwa dla tego wersetu?
(52) Od jakiej daty rozpoczniemy tę godzinę? Co po tej dacie wyszło na jaw i dlaczego fakt ten nie był potwierdzany? Co porozumienie to dało Faszystowskim Włochom? Co wraz z podpisaniem tego układu i konkordatu dziesięć grup językowych narodów Europy zaczęło otrzymywać? Jak długo będzie trwało to upoważnienie? Co oznacza fakt, że Faszystowskim Włochom jako pierwszym zaoferowano to upoważnienie? Jaka wydaje się być prawdopodobna data tego porozumienia? Kiedy miało miejsce podpisanie układu watykańskiego i konkordatu i kiedy skończyła się godzina autorytetu z bestią? W jaki sposób przedstawiamy tę sugestię?
(53) Na jakiej innej podstawie wnioskujemy, że okres ten jest w przybliżeniu prawidłowy? Jaki okres tego punktu widzenia przedstawia dzień śmierci naszego Pana? Jakiemu okresowi odpowiada godzina 9 i co się wtedy stało? Czego typem jest śmierć naszego Pana? Czego typ dokładnie nam nie podaje i co w związku z tym możemy jedynie powiedzieć? Co Autor stwierdza na temat trzęsienia ziemi z Mat. 27:51-54 począwszy od strony 332?
(54) Jakie prawdopodobne znaczenie ciemności w Palestynie od godziny 6 do 9 w dniu śmierci Jezusa podawaliśmy braciom? Czego należy spodziewać się odnośnie armagedonu w Europie i z czego to wynika? Jak długo i od kiedy trwają 6,7 i 8 godzina szóstego dużego znamiennego dnia? Czego powinniśmy się spodziewać w związku z armagedonem, jeśli nasz pogląd na temat ciemności i trzęsienia ziemi jest właściwy? Jakie inne wyliczenie chronologiczne przypada na ten sam okres? Dlaczego nasz Pan pozwolił nam zrozumieć ogólne czasy trwania tej godziny?
(55) Co można zauważyć odnośnie słów z w.13,14,16 i 17 w kontraście do słów z w.12? W jaki sposób w w.13 wyjaśniona jest jedna myśl, wola dziesięciu grup językowych narodów Europy? Jak nie rozumiemy znaczenia tego wersetu? Jak rozumiemy jego znaczenie?
(56) W jaki sposób europejskie narody będą walczyć Barankiem? – podaj stosowne szczegóły. Jakimi okażą się ich wysiłki i jak to się stanie? Kto w tym dziele będzie współpracował z Barankiem? Co będzie wydawało się ludzkości i czego będzie to antytypem? Na jakie dwa sposoby objawi się zwycięstwo wiernych?
(57) Dlaczego pomijamy w.15? Jak rozumiemy nienawidzenie z w.16 i kto znienawidzi wszetecznicę? W jaki sposób papiestwo może znienawidzić Kościół katolicki? – omów kolejno dwa możliwe scenariusze. Co wystarczy wiedzieć i ogłaszać dla naszego obecnego celu? Jak należy rozumieć to, że dziesięć rogów spustoszy, uczyni nagim, zje ciało i spali ten kościół? – omów kolejno. Na jaki okres zarezerwowana zostanie przynajmniej ostatnia z tych form zła i jak jest to pokazane w typie?
(58) Co pokazuje pierwsze zdanie w.17 i jak jest to pokazane w innym typie? Na czym będzie polegała jedna wola dziesięciu królów? Dlaczego Boska opatrzność doprowadzi do takiego stanu? Jak długo będzie kontynuowany ten zamiar Boga?
(59) Co oznacza podane wyżej nasze zrozumienie Obj. 17? Dlaczego nie będziemy dalej komentować tego rozdziału i gdzie odsyłamy braci po szczegóły? Przed czym przestrzegamy braci i co doradzamy?
(60) Jak w chwili pisania powyższych słów rozumieliśmy znaczenie siedmiu głów bestii? Jak rozumieliśmy znaczenie dziesięciu rogów? Jakie trzy inne rzeczy prawidłowo wtedy rozumieliśmy? Co było jedną z dwóch rzeczy, które wtedy nie były dla nas jasne i co wstępnie zasugerowaliśmy? W jakim znaczeniu widzieliśmy początek armagedonu z dniem 11 czerwca 1932 roku i jakie dowody dalej przedstawimy? Kiedy Pan pozwolił nam zrozumieć prawdę co do początku i końca tej godziny, a kiedy co do czasu jej trwania? Kiedy po raz pierwszy przedstawiliśmy te myśli publicznie?
(61) Czego dotyczyła druga niejasna kwestia i co wtedy na ten temat sądziliśmy? Na jakiej podstawie doszliśmy do tego wniosku? Dlaczego nasze przewidywanie co do etapu walki armagedonu się nie spełniło? Jaka jest różnica między upoważnieniem do panowania a władzą do panowania? Jakie są możliwe relacje między posiadaniem upoważnienia i władzy do panowania?
(62) W jaki sposób Bóg udziela upoważnienia do działania w roli kapłana lub króla? – podaj przykład Aarona i jego synów. W jaki sposób Bóg udziela Jezusowi i Kościołowi prawa do działania w roli Królów i Kapłanów świata? Na podstawie jakich przypadków można zauważyć, że przez namaszczenie Bóg udzielał upoważnienia do działania w roli królów w Izraelu? Co zauważymy, gdy przyjrzymy się niektórym z tych królów? – podaj trzy stosowne przykłady. Czego dodatkowym przykładem są Saul i Dawid? Czego przykłady te dowodzą?
(63) Na co zwracaliśmy uwagę, gdy po raz pierwszy pisaliśmy na temat Obj. 17:9-12? – odwołaj się do znaczenia odnośnych greckich słów. Dlaczego popełniliśmy błąd, że wkrótce po upływie tej godziny nastąpi etap walki armagedonu? Przy spełnieniu jakiego warunku nasze błędne twierdzenie byłoby prawdziwe? Jakie są dwa sposoby wyjaśnienia tej pomyłki? Dlaczego Pan pozwolił na tę pomyłkę? Czego pomyłka ta nie dotyczyła, a czego dotyczyła? Czym godzina ta nie miała się zakończyć, a czym miała? W jaki sposób Bóg odebrał papieskie upoważnienie do panowania udzielone narodom Europy?
(64) Skąd wiemy, że Bóg odebrał to papieskie upoważnienie? Jaki typ tego dowodzi? – podaj szczegóły. Co zakończyło godzinę z Obj. 17:12?
(65) Co i pomimo czego wodzowie Lewitów cały czas czynią? Jakich intencji niektórzy z nich nie kryli?
(66) Co dla podkreślenia należy powtórzyć? Co wynika z przedstawionych powyżej faktów? Jaki fakt pragniemy podkreślić i co stwierdziliśmy na temat wystąpienia walki armagedonu? Kiedy porzuciliśmy tę myśl?
(67) Dlaczego Bóg dozwolił na popełnienie przez nas tej pomyłki? – omów cztery tego powody.
(68) Na jakie podobieństwo pragniemy zwrócić uwagę? Omów kolejno dwanaście podobieństw między naszą pomyłką a tą popełnioną przez naszego Pastora. Jak w przypadku podania błędnej daty zachowują się prawdziwie fałszywi prorocy? – podaj dwa stosowne przykłady.
(69) W jaki sposób Pan przy okazji tej pomyłki potraktował nas w przeciwieństwie do prawdziwie fałszywych proroków? Jak na daty marzec 1932 oraz 11 czerwca 1932 roku zareagowali nasi czytelnicy oraz ci, którzy wpadli we własną pułapkę? Co Pan pozwolił nam zrozumieć przed listopadem 1931 roku oraz w styczniu 1932 roku? W jaki sposób z tego powodu czekaliśmy na datę 11 czerwca 1932 roku?