Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 266

Osiem małych i dużych znamiennych dni

Piłatem – proces przed władzami świeckimi; potępienie przez Sanhedryn – decyzję kleru, że wierni są bluźniercami przeciwko Bogu; potępienie przez Piłata – decyzję władz świeckich, że wierni są buntownikami przeciwko państwu; ukrzyżowanie – symboliczną śmierć, tj. odebranie prawa rzecznika w odniesieniu do religijnego i świeckiego chrześcijaństwa, lecz nie przejście poza zasłonę. Od chwili tej symbolicznej śmierci (być może) aż do czasu po symbolicznym „trzęsieniu ziemi” Maluczkie Stadko, jako antytyp Jezusa znajdującego się w stanie śmierci, nie będzie posiadało żadnej uznanej misji wobec chrześcijaństwa. Po „trzęsieniu ziemi”, a być może także w jego trakcie, wierni – jako antytyp zmartwychwstania Jezusa – pojawią się jednak ponownie: nie jako antytypiczny Jan, lecz jako antytypiczny Eliasz, tzn. jako rzecznik do świata, chociaż nie do chrześcijaństwa, do którego wyłącznie ograniczony jest urząd rzecznika antytypicznego Jana, podczas gdy urząd rzecznika antytypicznego Eliasza dotyczy całego świata, łącznie z chrześcijaństwem. Gdy więc chrześcijaństwo zostanie zniszczone, służba antytypicznego Jana, ograniczona tylko do chrześcijaństwa, nie będzie mogła już być wypełniana – antytypiczny Jan nie dostanie z powrotem swej głowy! Porządek rzeczy w państwie, religii i społeczeństwie, jaki zapanuje w czasie panowania socjalistycznych klas pracujących, nie będzie jednak chrześcijaństwem. Z tego powodu prawdziwy Kościół jako rzecznik nie będzie wtedy mógł być antytypicznym Janem, którego misja, w przeciwieństwie do misji antytypicznego Eliasza, jest ograniczona tylko do chrześcijaństwa. Jako taki rzecznik, Kościół będzie antytypicznym Eliaszem, nie antytypicznym Janem.

      (4) Powyższy opis stanowi duży obraz, stosujący się – jak wykażemy później – od 1874 do 1954 i 1956 roku. W czasie dużego obrazu rozgrywa się też jednak mniejszy obraz. Najpierw wyjaśnimy ten mniejszy, który nazwiemy obrazem ośmiu małych znamiennych dni. Następnie przedstawimy większy obraz, który nazwiemy ośmioma dużymi znamiennymi dniami. Osiem małych znamiennych dni rozpoczęło się na początku Epifanii i ma

poprzednia stronanastępna strona