Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 278

Osiem małych i dużych znamiennych dni

począwszy od tego czasu mówili jako o należącym do niedalekiej przyszłości. Podawali też oczywiście uwagi związane z usunięciem szatana i zniszczeniem jego królestwa, zarówno w wielkim, jak i małym Babilonie. Odpowiedź Boga z nieba, uznająca Jezusa, wydaje się przedstawiać uznanie przez Niego świętych oświeconych Epifanią przez świadectwo Piramidy na temat ponownego pojawienia się Eliasza 18 lipca 1920 roku, które po raz pierwszy zostało im udzielone w Jersey City wieczorem 17 kwietnia (z Boskiego punktu widzenia, 18 kwietnia) 1921 roku i opublikowane w Teraźniejszej Prawdzie w maju roku 1921, przy czym obydwie te rzeczy nastąpiły w czasie antytypicznej środy. Wątpliwości ludzi co do znaczenia głosu są typem wątpliwości wielu z ludu prawdy co do tego konkretnego świadectwa Piramidy, natomiast pokazanie przez Jezusa, czego dokona On jako Boży Chrystus i zachęcanie ludzi, by postępowali w harmonii z prawdą odpowiada temu, co święci oświeceni Epifanią mówili na temat swej działalności w stosunku do Wielkiej Kompanii oraz temu, do czynienia czego zachęcali oni lud prawdy przy pomocy prawdy. Można to zauważyć w nr. 30 i 31.

      (19) W Mat. 24:1-51; Mar. 13:1-37; Łuk. 21:5-36 można znaleźć wielkie proroctwo Jezusa na temat Wieku Ewangelii, które wygłosił On po godzinie 18 w środę; nieco później tego samego wieczoru zostały też podane przypowieści z Mat. 25. Antytypy miały zatem miejsce między lipcem 1921 a lipcem 1922 roku (Łuk. 21:37; Mat. 24:1-3; Mar. 13:1-3). Ogólnie mówiąc, dla celów Epifanii wydaje się to być typem następujących działań: tego, jak święci oświeceni Epifanią zapowiadali obalenie złego miasta Lewitów; odrzucania i prześladowania wiernych, którzy obracają się wśród Lewitów, aż do oczyszczenia się tych drugich; wyglądania przez nich czasu, gdy święci oświeceni Epifanią wyzwolą tych Kapłanów, co nastąpi wtedy, gdy zwrócą oni uwagę na pomyślne oczyszczenie Lewitów; pokazywania przez nich faktu, że w tym czasie praca ta nie będzie zrozumiana ani oczekiwana, lecz że rozpocznie

poprzednia stronanastępna strona