Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 281
Osiem małych i dużych znamiennych dni
następują w sposób nieoczekiwany, a ich wcześniejsze zrozumienie uniemożliwiłoby im stanie się próbą. Usiłowanie wnikania w takie szczegóły byłoby zatem szkodliwą spekulacją. Z tego powodu proponujemy jedynie kilka uwag ogólnych. Wieczerza paschalna w czwartek wieczorem wydaje się przedstawiać przywileje związane z prawdą i jej służbą, jakie obecnie posiadamy i do jakich niebawem przystąpimy. Jedenastu reprezentuje dobrych Lewitów częściowo w nich uczestniczących. Opuszczenie wieczerzy przez Judasza przedstawia Lewitów chwytających władzę (w prawdzie i prawdopodobnie tych w kościele nominalnym), szykujących się do ostatecznych aktów zdrady. Jeśli nasze tło chronologiczne jest prawidłowe, czas śmierci Jezusa odpowiada dacie około 1-15 maja 1923 roku. Wydaje się, że około tego czasu święci oświeceni Epifanią całkowicie wejdą w stan symbolicznej śmierci – odcięcia od wszelkiej działalności Epifanii w stosunku do Lewitów w prawdzie i (być może) w kościele nominalnym, a także (być może) w stosunku do nominalnego ludu Bożego – jako bluźniercy i buntownicy, i w ten sposób z punktu widzenia Epifanii będą w stosunku do nich całkowicie nieaktywni, pozornie całkowicie i zupełnie zniszczeni, lecz opłakiwani, uznawani i bronieni przez kilku nieśmiałych przyjaciół (Mat. 27:54-61; Mar. 15:39-47; 16:1; Łuk. 23:47-56; Jana 19:31-42).
(23) Tak jak w czasie od sobotniego poranka do wczesnego poranka niedzielnego (Mat. 27:62-66) kapłani próbowali podtrzymać swój tryumf przez trzymanie straży przy grobie, tak od stycznia 1924 do stycznia 1925 roku wodzowie Lewitów, przy pomocy szczególnych aktów i środków ograniczających, będą próbowali podtrzymywać w stanie zapomnienia świętych Epifanii. Jak w typie, tak i w antytypie wysiłek ten w odpowiednim czasie okaże się daremny. Jak nasz Pan powrócił bowiem trzeciego dnia – w typicznym ósmym dniu – z większą mocą niż kiedykolwiek wcześniej i tak jak przed upływem tego dnia przekonał większość ze Swoich uczniów o Swej chwalebnej przemianie i potężnej mocy, tak między lipcem 1924 a lipcem 1925 roku święci oświeceni Epifanią ponownie powrócą, z większą mocą