Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 284

Osiem małych i dużych znamiennych dni

Jezusa, które mogły być odebrane jako związane z jego funkcją jako kapłańskiego rzecznika wobec Lewitów i Młodocianych Godnych w prawdzie. Fałszywe świadectwa z typu przeciwko naszemu Panu przedstawiają wypaczanie nauk i działań małego Jezusa, które różni indywidualni zwolennicy małego Sanhedrynu wyliczali przed nim. Najwyższy kapłan zaklinający Jezusa, by powiedział, czy jest Chrystusem, odpowiada wyzwaniu rzucanemu świętym Epifanii, by oznajmili, czy są szczególnym rzecznikiem Pana w tym czasie wobec Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych. Wielu rzucało to wyzwanie. Bardzo wyraźny przypadek tego wyzwania można znaleźć w kilku Strażnicach, szczególnie w Z ’23, 68,72. Odpowiedź małego Jezusa była udzielana przez świętych oświeconych Epifanią przy wielu okazjach oraz wobec wielu z tych rzucających to wyzwanie. Odpowiedź autora na takie wyzwanie, rzucone w Z ’23, 68,72, można znaleźć w PT ’23, 77, 78. Odpowiedzi te sprawiły, że fałszywi nauczyciele postanowili dążyć do odcięcia małego Jezusa od jakiejkolwiek formy rzecznika wśród swych zwolenników – Lewitów. Zaparcie się Piotra przedstawia dobrych Lewitów w Towarzystwie, których strach pobudził do wyparcia się sympatii i poparcia dla świętych oświeconych Epifanią oraz ich pracy.

      (27) W ośmiu małych znamiennych dniach Judasz jest typem złych Lewitów, którzy dla osobistej i urzędowej korzyści sprzedali małego Jezusa, natomiast fałszywie nauczający wodzowie Lewitów odpowiadają małemu Sanhedrynowi. Piłat odpowiada lewickim wodzom (nie jako fałszywym nauczycielom, lecz jako posiadającym i używającym władz urzędowych do kontrolowania, wykonywania i zarządzania, np. różnym zarządom dyrektorów, ogólnym i lokalnym urzędnikom i kierownikom oraz ich podwładnym w różnych grupach lewickich w prawdzie). Wahanie Piłata ze skazaniem Jezusa na ukrzyżowanie przedstawia ich chwilowe wysiłki zmierzające do zapobieżenia symbolicznemu ukrzyżowaniu małego Jezusa, tj. publicznemu przedstawianiu ich jako złych w służbie (gwoździe w rękach)

poprzednia stronanastępna strona