Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 287
Osiem małych i dużych znamiennych dni
jesteśmy (dla nich) martwi i pogrzebani, chociaż oczywiście do wszystkich z ludu prawdy, których nazwiska i adresy możemy zdobyć, cały czas wysyłamy ochotnicze Prawdy, traktujące o przejawach rewolucjonizmu popełnionych przed 16 maja 1923 roku. Wodzów złych Lewitów jako takich pozostawiamy w spokoju, jeśli chodzi o odpieranie obecnych przejawów rewolucjonizmu wśród nich samych, wśród ich stronniczych zwolenników oraz wśród pozostających w społeczności z nimi dobrych Lewitów. Jest to wynikiem faktu, że wodzowie złych Lewitów oraz ich stronniczy zwolennicy całkowicie odcięli nas od wszelkich praw owocnej pracy wśród nich i antytypicznie nas skazali i ukrzyżowali, jeśli chodzi o nasze działania wśród nich z punktu widzenia naszych nauk i praktyk, wymierzonych w ich błędne nauki i praktyki, wprowadzane przez nich od 16 maja 1923 roku. Nie wysyłamy więc do nich literatury odpierającej ich nauki i praktyki wprowadzane od 16 maja 1923 roku, chociaż – jak pokazuje TP ’25, 18 oraz kilka artykułów – zwracamy na nie uwagę świętych oświeconych Epifanią.
(30) Gdy po raz pierwszy pisaliśmy na temat ośmiu znamiennych dni, wyraziliśmy niepewność co do tego, czy zastosowanie wówczas podanej przez nas myśli w szóstym znamiennym dniu powinno być poszerzone tak, by uwzględniać nominalny lud Boży, czy też być ograniczone jedynie do ludu prawdy (PT ’22, 138; patrz wyżej). Na podstawie Psalm 2:1-3 oraz Dz.Ap. 4:23-31 wiedzieliśmy, że osiem znamiennych dni w jakiś sposób będzie uwzględniać udział nominalnego ludu Bożego z punktu widzenia kościoła i państwa. Nasza niepewność była wynikiem faktu, że wszystko w pięciu pierwszych znamiennych dniach, tak jak wówczas je rozumieliśmy, miało zastosowanie wyłącznie do ludu prawdy, a jedynymi wyjątkami były: jedno wyraźne odniesienie do nominalnego ludu Bożego, którego typem byli Grecy z pogan (Jana 12:20-36), oraz jedno ewentualne odniesienie do kleru (Mat. 23:1-39), i to tylko pod warunkiem, że Mat. 23:1-39 otrzyma podwójne zastosowanie. Gdy nadszedł dzień 16 maja 1923 roku i gdy zamiast znaleźć się w stanie