Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 289

Osiem małych i dużych znamiennych dni

      (32) Pierwszym elementem, który zasugerował poprawność tego dużego zastosowania, była trzykrotna wizyta Judasza u arcykapłanów. Pokazaliśmy już powyżej, że Judasz odwiedził ich ze zdradziecką misją trzy razy – wieczorem w sobotę, wtorek i czwartek. W antytypie pierwszego i drugiego z tych wieczorów stwierdzamy, że zaprzeczający okupowi rozpoczęli swe zdradzieckie działania w roku 1878, co odpowiada pierwszej wizycie Judasza u arcykapłanów; że zaprzeczający ofierze za grzech rozpoczęli swe działania w roku 1908 – 30 lat później (czyli trzy antytypiczne dni później), a więc wieczorem antytypicznego wtorku, co odpowiada drugiej wizycie Judasza u arcykapłanów. Na tej podstawie doszliśmy do wniosku, że każdy dzień reprezentuje 10 lat, a zatem jakiś czas po październiku 1924 a przed październikiem 1929 roku wodzowie złych Lewitów w kościele nominalnym, wspomagani przez wodzów złych Lewitów w prawdzie, doprowadzą do końca zdradzieckie działania antytypicznego Judasza. Nie możemy być wcześniej pewni dokładnego czasu trzeciej zdrady, ponieważ nie jest podany dokładny czas trzeciej wizyty Judasza. Pierwszą dokładną godziną, wyraźnie wymienioną między godziną 18 w czwartek a godziną 18 w piątek, jest godzina przybicia do krzyża naszego Pana (Mar. 15:25). Jezus i uczniowie usiedli do wieczerzy tuż po godzinie 18 w czwartek wieczorem (z Boskiego punktu widzenia w piątek – Mat. 26:20; Łuk. 22:14), co odpowiada październikowi 1924 roku. Ostateczne skazanie Go przez Sanhedryn miało miejsce około godziny 6 rano, co odpowiada październikowi 1929 roku, a zaledwie kilka minut później nastąpiło wydanie Go Piłatowi (Mat. 27:1, 2; Mar. 15:1). Ponieważ antytyp trzeciej wizyty wciąż należy do przyszłości i ponieważ nie jest podany dokładny czas typu, jej istota i czas nie mogą być obecnie dokładnie opisane, chociaż w oparciu o czas pozostałych dwóch antytypicznych wizyt tej trzeciej można się spodziewać w roku 1928. Na podstawie przedstawionego tutaj chronologicznego tła bardzo znamienne jest jednak to, że pierwsza i druga antytypiczna wizyta miały miejsce w oczekiwanym czasie. Te dwie antytypiczne wizyty są także antytypem tego, co Pismo Święte

poprzednia stronanastępna strona