Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 328
Osiem małych i dużych znamiennych dni
we wrześniu 1923, a opublikowali w styczniu 1924 roku. Podczas gdy jedna z sugerowanych możliwości okazała się prawidłowa, ta druga okazała się błędna, stając się okazją do nieuczciwego szydzenia przez Lewitów z nas jako fałszywego proroka. Sugerowaliśmy bowiem, że jednym z możliwych powodów symbolicznej ciemności może być etap walki armagedonu w Europie między listopadem 1931 a kwietniem 1932 roku. Jest to dobra ilustracja tego, by nie próbować wychodzić poza to, co napisano. Nasza prosta zapowiedź z TP 1930’44, w której nie próbowaliśmy wskazywać na przyczynę ciemności Ameryki, była wystarczająca dla prawdziwej zapowiedzi.
(73) Dwunastym zapowiadanym wydarzeniem dużego piątku była śmierć dużego Jezusa w dużej dziewiątej godzinie – od lutego do lipca 1933 roku (Mat. 27:46-50; Mar. 15:33-37; Łuk. 23:44-46; Jan 19:28-30). Na temat tej śmierci proponowaliśmy dwie możliwości: (1) najpierw, i z naciskiem, w TP 1930’44 sugerowaliśmy, że będzie nią początek końca naszej działalności publicznej, który miał nastąpić między lutym a lipcem 1933 roku; (2) później sugerowaliśmy, że może nią być koniec końca naszej działalności publicznej, i to gdzieś pomiędzy lutym a lipcem 1933 roku. Prawdziwą okazała się ta pierwsza sugestia, jak dowodzi tego, co następuje: Między połową marca 1933 a 14 czerwca 1933 roku, a więc w czasie trwania dziewiątej godziny, Kongres pod wieloma różnymi względami przegłosował dla prezydenta Roosevelta dyktatorskie władze, by umożliwić mu przeprowadzenie Nowego Ładu, którego częścią była N.R.A. [agencja rządowa do przeciwdziałania skutkom kryzysu – przypis tł.]. Taka polityka przekształciła naszą formę rządu w kościelny faszyzm, ponieważ to papiestwo zapoczątkowało Nowy Ład, a federacja kościołów popierała go teoretycznie i praktycznie. Konstytucyjnie nasza publiczna działalność nie może być zatrzymana, ponieważ konstytucja Ameryki gwarantuje wolność prasy, słowa, sumienia, zgromadzania się i propagandy. Nasza publiczna działalność nie może być więc w sposób legalny zatrzymana w USA. To prawda, że sędzia