Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 331
Osiem małych i dużych znamiennych dni
są ruchami lewickimi, chociaż ruchy wtórej śmierci, posiadające wśród ruchów lewickich różne odgałęzienia, także uwzględnione są w tych rozważaniach. Jak wykazaliśmy w PT ’32, 176-184, ulubionym zajęciem lewickich wodzów oraz ich stronniczych zwolenników jest oczernianie nas określeniem fałszywego proroka. Te i wiele innych rozważań na tych łamach przynoszą nam własną odpowiedź Boga na ten zarzut, dowodząc, że pochodzi on od szatana – źródła wszelkiego zła i błędu, i stawiany jest w interesie jego złej sprawy. On wie, w jaki sposób Pan nas używa, a ponieważ używanie takie jest przeciwne jego ponurym celom wśród ludu Bożego, w każdy możliwy sposób stara się nas zdyskredytować, a w lewickich wodzach oraz w ich stronniczych zwolennikach znajduje narzędzia gotowe do propagowania jego bezbożnych celów przeciwko Panu, prawdzie, Jego kapłańskim sługom oraz ludowi wśród ludu prawdy. Prawda jest jednak potężna i zwycięży, a na jej wrogów czeka wstyd i zamieszanie. Umiłowani bracia Kapłani! To, że Bóg używa nas wszystkich do wykonywania Swej kapłańskiej pracy między innymi jest niezbicie potwierdzone tymi rozważaniami, za które chwała niech będzie Panu!
(76) Powyższe uwagi na temat szóstego dużego znamiennego dnia, które ukazały się w TP ’36, 10, dotyczyły tylko głównych spraw antytypicznego piątku aż do i łącznie ze śmiercią dużego Jezusa. Według naszego kalendarza jako wykład temat ten po raz pierwszy został podany w Poznaniu, w Polsce, w dniu 9 lipca 1933 roku, a także w każdym zborze z wyjątkiem jednego, jakie następnie odwiedziliśmy w Europie w czasie naszej podróży pielgrzymskiej z roku 1933. Między 26 września a 4 października został on zapisany jako artykuł, z zamiarem opublikowania go w Prawdzie w grudniu 1933 roku. Ponieważ nie zmieścił się on jednak w tym numerze, ukazał się w styczniu 1934 roku. Przedstawialiśmy go w formie wykładu na konwencjach w Filadelfii i Chicago, kolejno 3 września i 14 października 1933 roku, a także w pięciu zborach w czasie naszej jesiennej podróży tamtego roku, z których ostatnim był Cleveland, w stanie Georgia, w dniu 1 listopada. Zatem wykład ten został po raz pierwszy wygłoszony