Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 345

Osiem małych i dużych znamiennych dni

W tej podanej powyżej serii faktów mamy antytyp wszystkich działań Józefa z Piłatem oraz związane z tym czyny aż do zgody i łącznie ze zgodą tego drugiego na zdjęcie ciała Jezusa z krzyża i pogrzebanie go. Przyjrzyjmy się teraz tym faktom jako takim antytypom.

      (89) Pismo Ministerstwa z 23 listopada najwyraźniej nie jest częścią antytypu. Dostarczyło ono po prostu okazji do zażądania ciała dużego Jezusa, co jest antytypem poproszenia o ciało Jezusa przez Józefa. Prośba Józefa o ciało Jezusa znajduje swój antytyp w naszym piśmie z 27 listopada 1933 roku. Prosimy zwrócić uwagę na jego czas: 15.58 i 48 sekund dużego piątku, co bardzo dobrze zgadza się z czasem przybycia Józefa do Piłata. Gdy pisaliśmy to pismo, już niemal od pięciu miesięcy widzieliśmy i ogłaszaliśmy, że śmierć dużego Jezusa (początek końca urzędu rzecznika Kapłaństwa do opinii publicznej) miała miejsce do 28 czerwca 1933 roku. Naszym pismem z 27 listopada 1933 roku prosiliśmy więc o wejście w posiadanie symbolicznie martwego ciała – o wolność od kontroli rządowej, tzn. w zakresie odpowiedzialności przed rządem w kwestii podatków. Pismo Ministerstwa, będące odpowiedzią na nasze pismo z 27 listopada 1933 roku do pracownika z urzędu skarbowego w Filadelfii, było antytypicznym pytaniem setnika przez Piłata, który z niedowierzaniem pytał, czy Jezus jest już martwy. Pismo Ministerstwa oznaczało bowiem, że Świecki Domowy Ruch Misyjny może istnieć jako organizacja i prosiło o informacje, które mogłyby pomóc mu stwierdzić, czy tak jest w rzeczywistości. Ta część pisma pracownika, która towarzyszyła naszej odpowiedzi z 28 grudnia 1933 roku i która oznaczała, że Świecki Domowy Ruch Misyjny nie jest korporacją ani stowarzyszeniem, była antytypem odpowiedzi setnika, że Jezus nie żyje, tj. dla Ministerstwa Ruch (dotąd uznawany przez nie za stowarzyszenie) w ten sposób ustami jego pracownika okazywał się nie istnieć jako stowarzyszenie, co dla ministerstwa oznaczało, że Kapłaństwo nie współpracuje w takim Ruchu. Natomiast ta część jego pisma, która zalecała zwolnienie podatkowe na podstawie faktu, że

poprzednia stronanastępna strona