Epifaniczny tom 5 – rozdział 5 – str. 366-394
poprzednia strona – następna strona
Osiem małych i dużych znamiennych dni
PYTANIA
(1) Jakie doświadczenia pokazane są w ostatnich sześciu dniach życia naszego Pana oraz w dwóch następnych? Jaki jest nasz pierwszy powód dla wniosku, że końcowe doświadczenia Jezusa przedstawiają doświadczenia Kościoła przy końcu Wieku? Jaki jest drugi powód? Dlaczego w Mat. 27:9 pojawia się imię Jeremiasza zamiast Zachariasza? Jaki równoległy przypadek, związany z Janem Chrzcicielem, pokazuje działanie tej samej zasady, co w przypadku Jezusa jako typu doświadczeń Kościoła przy końcu Wieku? Co usprawiedliwia stosowanie przez nas ostatnich sześciu dni Jezusa oraz dwóch następnych jako typu doświadczeń Kościoła?
(2) W jaki sposób kontekst Zach. 11:12,13 dowodzi, że wersety te odnoszą się do Kościoła przy końcu Wieku? – omów kolejno poszczególne wersety tego rozdziału.
(3) Do jakiego czasu obecnie się zbliżamy? Jakie jest antytypiczne znaczenie związanych z tym osób i wydarzeń? – omów kolejno. Jaki będzie antytyp Jezusa w stanie śmierci oraz Jego zmartwychwstania? Czym różni się rola Maluczkiego Stadka jako antytypicznego Jana od jego roli jako antytypicznego Eliasza? Dlaczego po zniszczeniu chrześcijaństwa Kościół nie będzie mógł występować w roli antytypicznego Jana i jaka rola mu wówczas pozostanie?
(4) Jakim obrazem jest powyższy opis i jakiego okresu dotyczy w antytypie? Jaki inny obraz rozgrywa się w czasie jego trwania i jakiego okresu dotyczy? Co przedstawia laska o nazwie Wstęgi, Pasma oraz jej złamanie? Co stanowiło przebłysk świtu prawd Epifanii, a co było pierwszym błyskiem słońca światła Epifanii? Dlaczego z punktu widzenia małego obrazu treść Zach. 11:12,13 odnosi się do zdradzenia naszego Pana? Dlaczego Psalm 2:1-3 odnosi się do naszego Pana? Do kogo zgodnie z kontekstem odnosi się treść Zach. 11:12,13? Czego wydaje się dowodzić umiejscowienie tych wersetów oraz ich związek z sześcioma innymi wersetami tego rozdziału? Kiedy rozpoczęły się obydwie zdrady?
(5) Jaką sugestię przedstawiliśmy wcześniej odnośnie początków zdrady i do czego przekonują nas bardziej dojrzałe przemyślenia? Do czego przekonuje nas nacisk położony w Piśmie Świętym i Piramidzie na rozdzielenie antytypicznego Eliasza i Elizeusza? Na kiedy datujemy początek małej zdrady i jak do niej doszło? Co fakty te pozwalają nam zlokalizować? Kiedy miała miejsce uczta w Betanii? Kiedy Jezus przybył do Betanii i co stało się na samym początku sobotniego wieczoru? Jakim czynom odpowiadają te akty? Jaki okres przedstawia jeden dzień i co nam da następnych osiem antytypicznych dni?
(6) Jaki antytyp chcielibyśmy krótko prześledzić i jakim wydarzeniom to odpowiada? Kogo przedstawia Szymon Trędowaty i co na to wskazuje? Co reprezentuje uczta? Kogo reprezentują uczestnicy tej uczty? – omów kolejno. Kto i z jakiego powodu narzekał w antytypie? Kogo przedstawia Łazarz?
(7) Co i z jakiego powodu uczynili wodzowie chwytający władzę? Jakim wydarzeniom odpowiadają te z sobotniego popołudnia aż do późnego wieczora?
(8) W jaki sposób harmonizujemy różne opisy ewangeliczne z tym podanym przez Łuk. 22:1-6?
(9) Czego dowiedzenie uważamy za konieczne? Z jakimi trzema faktami się zgadzamy? – omów kolejno. Kiedy rozpoczęły się kolejno 14 Nisan, 13 Nisan, 12 Nisan, 11 Nisan oraz 10 Nisan i z czego to wynika? Kiedy Jezus tryumfalnie wjechał do Jerozolimy i jak zapatruje się na to kościół nominalny? W jaki sposób powołują się na Jana 12:12-19 ci, którzy uważają, że wjazd Jezusa do Jeruzalem miał miejsce w niedzielę i jaka jest na to nasza odpowiedź? W jaki sposób potwierdzają to zapisy wszystkich Ewangelistów?
(10) Jaką następną grupę wydarzeń chcielibyśmy przedstawić i kiedy miały one misce w typie i antytypie? Gdzie wydarzenia te zapisane są w typie? Co one obejmują?
(11) Kiedy nasz Pan wjechał do Jerozolimy w typie i antytypie? W jaki sposób wjazd ten wyglądał w antytypie? Na czym polegało jechanie na oślicy i oślęciu w antytypie? Jaki był antytyp radosnego witania naszego Pana? Czemu odpowiada zapowiedzenie przez Jezusa zniszczenia Jerozolimy? – podaj stosowne szczegóły. Co przedstawia oczyszczenie świątyni i przez co ono się szczególnie dokonało? Czego typem jest owacyjne powitanie Jezusa przez dzieci, a czego – mordercze plany kapłanów i innych?
(12) Co jest jedynym wydarzeniem opisanym we wtorek i jakiemu czasowi to odpowiada? Jakich dwóch rzeczy jest to typem? Co reprezentuje przeklęcie nieurodzajnego drzewa figowego w tym drugim zastosowaniu i gdzie było to wyrażane? Jaki był powód nieznalezienia na tym drzewie owoców w typie i antytypie? Czemu odpowiada uschnięcie drzewa figowego? – podaj stosowne szczegóły dla kilku grup lewickich.
(13) Co było pierwszym wydarzeniem zapisanym w środę i jakiemu czasowi to odpowiada? Kiedy miała miejsce druga wizyta Judasza u kapłanów i gdzie jest ona wspomniana? W jaki sposób można ustalić datę tej drugiej wizyty? Podaj przykład zdradzieckiego postępowania lewickich wodzów w tym czasie. Czemu odpowiada zapowiedzenie w tym czasie przez Jezusa pełnej zdrady Jego osoby i jak dokonało się to w antytypie?
(14) Co było drugim zapisanym wydarzeniem środy? Kto i co było jego antytypem? – podaj stosowne szczegóły. Czego typem jest związane z tym wydarzeniem napomnienie ze strony Jezusa i gdzie można znaleźć odnośne myśli?
(15) Co jest równoległością kwestionowania przez przywódców żydowskich autorytetu Chrystusa? Do kogo wydaje odnosić się przypowieść o dwóch synach i kto wielokrotnie opisywał te klasy w czasie antytypicznej środy? Czego typem jest przypowieść o złych dzierżawcach w winnicy? Do czego takie ogłaszanie pobudzało złych Lewitów? Co dla celów Epifanii przedstawia przypowieść o uczcie weselnej? Kogo wydaje się reprezentować człowiek zrzucający szatę weselną?
(16) Co przedstawiają podstępne pytania faryzeuszy? Co przedstawiają podstępne pytania saduceuszy? Co przedstawia wystawiające na próbę pytanie od znawcy Zakonu? Czego typem jest obalanie przez Chrystusa ich błędów, udaremnianie ich wysiłków wprowadzenia Go w zakłopotanie oraz udzielanie cennych informacji? Co jest antytypem pytań Jezusa stawianych faryzeuszom?
(17) Jaki kolejny zarys nauk Jesusa ze środy Jego ostatniego tygodnia jest godny uwagi? Co to przedstawia, gdzie można znaleźć tego przykłady i czemu prawdopodobnie to odpowiada? Co spotkało świętych Epifanii za podjęcie krytyki i kto według nas jest godny potępienia w oczach Pana? Co jest odpowiednikiem zauważenia i skomentowania przez Pana darów wkładanych do skarbnicy?
(18) Jakie sprawy przedstawiane są we wzmiance o Grekach, uwagach Jezusa na ten temat, uznaniu Go przez Jehowę oraz myślach z tym związanych? Co wielu światowych ludzi pragnęło zrozumieć i do czego pobudziło to świętych oświeconych Epifanią? Z jakiego powodu święci ci odczuwali pewne cierpienie? Jakie uwagi oni też podawali? Co przedstawia odpowiedź Boga z nieba, uznająca Jezusa? Czego typem są wątpliwości ludzi co do znaczenia głosu? Czemu odpowiada pokazanie przez Jezusa, czego dokona On jako Boży Chrystus?
(19) Gdzie można znaleźć wielkie proroctwo Jezusa na temat Wieku Ewangelii? Kiedy On je wygłosił i jakie inne przypowieści zostały podane tego samego wieczoru? Kiedy miały miejsce ich antytypy? Jakich działań wydaje się to być typem? – omów kolejno. Czym trzy ostatnie punkty różnią się od pozostałych? Co z punktu widzenia małego obrazu wydaje się przedstawiać przypowieść o dziesięciu pannach? Czego typem wydaje się przypowieść o talentach? Co dla celów Epifanii wydaje się reprezentować przypowieść o owcach i kozłach? Dlaczego przypowieść o grzywnach nie należy do ośmiu znamiennych dni?
(20) Jakie wydarzenie w doświadczeniach naszego Pana między wieczorami środy i czwartku zapisane jest u Jana 12? Co odpowiada faktowi, że w czasie tego dnia Jezus pozostawał z dala od żydowskich wodzów? Czemu odpowiada refleksja Jana i Pana Jezusa na temat niewiary Żydów?
(21) Co podaliśmy powyżej i czego nie chcemy przez to powiedzieć? Co było naszym celem?
(22) Czego nie uważamy za wolę Pana i co jest tego powodem? Dlaczego Pan nigdy nie pozwala zrozumieć szczegółów przyszłych wydarzeń związanych z próbami? Czym byłoby usiłowanie wnikania w takie szczegóły? Co wydaje się przedstawiać wieczerza paschalna w czwartek wieczorem? Kogo reprezentuje jedenastu Apostołów? Co przedstawia opuszczenie wieczerzy przez Judasza? Jakiej dacie odpowiada czas śmierci Jezusa i na czym prawdopodobnie będzie polegał antytyp?
(23) Jaki może być antytyp trzymania straży przy grobie? Jaki będzie efekt tego wysiłku? – podaj stosowne szczegóły. Na co powinni uzbroić się święci oświeceni Epifanią?
(24) Kiedy została napisana powyższa część tego rozdziału i co się od tamtej chwili wydarzyło? Czym są akapity 24 do 28 i co pragniemy w nich przedstawić? Czego typem jest uczta w górnym pokoju? W jakich artykułach można to zauważyć?
(25) Kogo typem jest Judasz? Co przedstawia opuszczenie uczty przez Judasza i jaki jest tego znamienny przykład? Co sprawił gniew powstały w fałszywych nauczycielach i co było jego powodem? Co reprezentuje próba naszego Pana w Getsemane i kogo przedstawiają występujący w tej scenie trzej Apostołowie? Czego typem jest senność wszystkich jedenastu?
(26) Na czym polegała zdrada? Na czym polegał proces przed małym Sanhedrynem? Co przedstawiają fałszywe świadectwa? Czemu odpowiada najwyższy kapłan zaklinający Jezusa, by powiedział, czy jest Chrystusem? – podaj bardzo wyraźny tego przypadek. Przez kogo była udzielana odpowiedź małego Jezusa i gdzie można znaleźć tego przykład? Co odpowiedzi te sprawiły? Co przedstawia zaparcie się Piotra?
(27) Kogo typem są Judasz i Sanhedryn? Komu i w jakim charakterze odpowiada Piłat? Co przedstawia wahanie Piłata ze skazaniem Jezusa? Przedstaw dwie ilustracje symbolicznego ukrzyżowania i wyszydzania małego Jezusa. Kogo typem są dwaj złoczyńcy? Kogo w czasie ukrzyżowania przedstawia Jan, a kogo matka Jezusa? Kogo reprezentują występujące w tej scenie kobiety? Jakie polecenie otrzymali dobrzy Lewici w prawdzie Epifanii? Czego typem jest pogrzeb Jezusa?
(28) Co przedstawia pozostawanie przez Jezusa w stanie śmierci przez część trzech dni? – podaj stosowne szczegóły. Czemu odpowiada Jego zmartwychwstanie? Co przedstawia doniesienie najwyższemu kapłanowi o zmartwychwstaniu naszego Pana? Co odpowiada wysiłkom Sanhedrynu w postaci zaprzeczania zmartwychwstaniu Chrystusa? Co odpowiada reakcji uczniów na wiadomość o zmartwychwstaniu naszego Pana? Czym w antytypie było ukazanie się w Emaus? Czemu odpowiada artykuł „Co to wszystko znaczy?”? Co reprezentuje nieobecność Tomasza i jego niewiara?
(29) O co pytają niektórzy bracia i jaka jest nasza odpowiedź? W jakim czasie znajdujemy się obecnie w antytypie? Dla kogo i w jakim znaczeniu jesteśmy martwi i pogrzebani? W jakim znaczeniu i z jakiego powodu pozostawiamy w spokoju wodzów złych Lewitów? Jakiej literatury nie wysyłamy do złych Lewitów i gdzie zwracamy na nie uwagę świętych oświeconych Epifanią?
(30) Jaką niepewność wyraziliśmy, gdy po raz pierwszy pisaliśmy na temat ośmiu znamiennych dni? Co wiedzieliśmy na postawie Psalm 2:1-3 oraz Dz. 4:23-31? Czego wynikiem była nasza niepewność? Co okazało się, gdy nadszedł dzień 16 maja 1923 roku? O czym wiedzieliśmy na podstawie licznych przypadków i co stwierdziliśmy? Jaki fakt objawiły nasze badania? Czego antytypem jest w takim ujęciu 80 lat, 10 lat i 5 miesięcy?
(31) Jaką tabelę proponujemy, zanim przejdziemy do wyjaśnienia kilku szczegółów?
(32) Co było pierwszym elementem, który zasugerował poprawność dużego zastosowania? Co w antytypie odpowiada pierwszej wizycie Judasza u arcykapłanów? Co odpowiada jego drugiej wizycie u arcykapłanów? Do jakiego wniosku doszliśmy na tej podstawie? Dlaczego nie możemy być wcześniej pewni dokładnego czasu trzeciej zdrady? Jaka jest pierwsza dokładna godzina, wyraźnie wymieniona między osiemnastą w czwartek a osiemnastą w piątek? Czemu odpowiada czas wieczerzy Jesusa z uczniami? Kiedy miało miejsce skazanie Jezusa przez Sanhedryn oraz wydanie Go Piłatowi? Kiedy i na jakiej podstawie można się spodziewać antytypu trzeciej wizyty Judasza? Co jest bardzo znamienne na podstawie przedstawionego tutaj tła chronologicznego? Czego dodatkowym antytypem są te dwie antytypiczne wizyty Judasza?
(33) Do czego obecnie przechodzimy i dlaczego szczegóły te muszą być podane w krótkości? Czego typem jest uczta w Betanii? Kogo wydają się reprezentować: Szymon Trędowaty, Jezus, Maria, Marta, Łazarz, Judasz oraz pozostałych jedenastu uczniów? – omów kolejno. Kogo dodatkowym typem jest jedenastu? Co nastąpiło w antytypie po zganieniu antytypicznej Marii i kto się do tego przyłączył?
(34) Jakie jest pierwsze wydarzenie podane w typie po pierwszej wizycie Judasza u arcykapłanów? Jakiemu okresowi odpowiada czas od godziny osiemnastej w niedzielę do godziny osiemnastej w poniedziałek oraz godzina szósta w poniedziałek rano? W jakich wydarzeniach należy szukać antytypu wjazdu Jezusa do Jerozolimy, oczyszczenia świątyni, powitania przez dzieci oraz planów śmierci ze strony żydowskich przywódców? Czemu wydaje się odpowiadać pierwszy i drugi tom Wykładów Pisma Świętego? Jak i przez kogo zostali przyjęci wierni z powodu swoich nauk? Przez co dokonało się oczyszczenie świątyni? Kim byli zazdrośni przeciwnicy i jakie wysiłki podejmowali? Jaka była reakcja wiernych? Czego typem są plany śmierci ze strony żydowskiego kleru?
(35) Co było jedynym wydarzeniem wtorku? Jakiemu okresowi to odpowiada i czego jest typem w przypadku ośmiu dużych znamiennych dni? W jaki sposób miał miejsce antytyp? Jakie są dowody realizacji odnośnej klątwy?
(36) Jakiemu okresowi odpowiada czas od godziny osiemnastej we wtorek do godziny osiemnastej w środę i czym ten okres się charakteryzował? Czemu odpowiada druga wizyta Judasza u najwyższych kapłanów i gdzie można znaleźć szczegóły? Do czego skłoniła wierny lud prawdy opozycja ze strony chrześcijaństwa? Jak należy rozumieć zapowiedź, że miało to nastąpić „po dwóch dniach”?
(37) Jakie było drugie zapisane wydarzenie środy? Kogo reprezentują uczniowie zwracający uwagę naszego Pana na ten fakt? Gdzie można znaleźć potwierdzające to świadectwa?
(38) Co jest antytypem kwestionowania przez żydowskich przywódców autorytetu Chrystusa? Jaki był tego rezultat w obydwu aspektach? Czego typem jest podanie przez Jezusa przypowieści o dwóch synach? Czemu odpowiada przypowieść o złym dzierżawcy winnicy? Czemu odpowiada przypowieść o gościach na uczcie weselnej? – uwzględnij w odpowiedzi naukę o gościu zrzucającym szatę weselną.
(39) Co reprezentują nieuczciwe pytania faryzeuszy i saduceuszy oraz podchwytliwe pytanie znawcy Zakonu? – omów kolejno. Czego typem jest obalanie przez Jezusa ich błędów, udaremnianie ich wysiłków oraz podawanie pytającym pożytecznej wiedzy? – podaj stosowne szczegóły.
(40) Czego jeszcze dokonał nasz Pan w środę? Czego typem są te potępienia? – podaj stosowne przykłady. Czemu może odpowiadać siedem biad? Co jeszcze może to oznaczać? Czego typem jest zwrócenie uwagi i skomentowanie przez Pana darów wrzucanych do skarbnicy?
(41) Komu wydają się odpowiadać Grecy pytający o Jezusa? Do czego pobudziła wiernych ożywiona nadzieja Żydów oraz ich pytania? Jaki był antytyp przygnębienia Jezusa? Czego typem wydaje się być odpowiedź Boga? Czego typem są wątpliwości ludzi co do istoty głosu?
(42) Kiedy zostały wygłoszone wielkie proroctwo naszego Pana oraz przypowieści z Mat. 25 i jakie są na to dowody? Do jakiego czasu należy wielkie proroctwo Jezusa oraz całość Mat. 25 i jakiemu okresowi to odpowiada? Co odpowiada wielkiemu proroctwu Jezusa i kiedy zostało to wypełnione? Co odpowiada podaniu przez Jezusa przypowieści o dziesięciu pannach? Co odpowiada podaniu przez Jezusa przypowieści o talentach? Co odpowiada podaniu przez Jezusa przypowieści o owcach i kozłach? Jakie jedyne inne wydarzenie zapisane jest między godziną osiemnastą w środę a godziną osiemnastą w czwartek? Co jest jego dużym antytypem?
(43) Dlaczego nie będziemy próbować spekulować na temat szczegółów, jakie mają nastąpić w trzech następnych antytypicznych dniach? Co można zauważyć w odniesieniu do czasu między godziną osiemnastą w czwartek do godziny osiemnastej w piątek i co się w tym czasie wydarzyło? Jakiemu okresowi odpowiada czas około godziny szóstej w piątek i czego możemy się na ten okres spodziewać? Kiedy rozpoczęło się ukrzyżowanie Jezusa, jakiemu okresowi to odpowiada i co wtedy nastąpi? Kiedy nastała ciemność, jakiemu okresowi to odpowiada i co się wówczas stanie? Kiedy dobiegnie końca antytypiczny pogrzeb?
(44) Co jeszcze w tym rozdziale Autor napisze o trzęsieniu ziemi z Mat. 27:51? Jak należy rozumieć śmierć dużego Jezusa? Jaki był antytyp śmierci Jezusa w obrazie ośmiu małych znamiennych dni?
(45) Jakiemu okresowi odpowiada czas od godziny osiemnastej w piątek do godziny osiemnastej w sobotę i co się wtedy działo w typie i antytypie? Jakiemu okresowi odpowiada czas od godziny osiemnastej w sobotę od godziny osiemnastej w niedzielę i czego w związku z nim dokładnie nie wiemy? Jak rozumiemy antytyp zmartwychwstania Jezusa? Czego prawdopodobnym typem są różne przypadki ukazywania się Jezusa uczniom w czasie tego dnia? Kiedy miało miejsce ukazanie się w górnym pokoju i z czego to wynika? Dlaczego uważamy, że zachodzenie Epifanii na Bazyleę prawdopodobnie dobiegnie końca do listopada 1956 roku? Czemu prawdopodobnie odpowiada przekonanie ostatnich dziesięciu uczniów?
(46) Co należy stwierdzić o powyższym opisie? Czego możemy spodziewać się po październiku 1929 roku, a czego między lutym a lipcem 1933 roku? Co mamy nadzieję później przedstawić braciom?
(47) Co dotychczas przedstawiliśmy i z czego początkowo nie zdawaliśmy sobie sprawy? W jaki sposób Pismo Święte podało nam wskazówkę co do antytypu ośmiu odnośnych typicznych dni? Gdzie znajdujemy dowód, że końcowe doświadczenia Jezusa są typem końcowych doświadczeń Kościoła? Co jeszcze umożliwiło nam porównanie Zach. 11:12,13 z Mat. 27:8,9? Jaki fakt pozwolił nam dostrzec osiem dużych znamiennych dni jako różnych od małych? Do kiedy wypełniło się wszystko z ośmiu małych znamiennych dni i do kiedy pozostaniemy w szóstym dużym znamiennym dniu? Co pozwoliły nam zrozumieć wypełnione fakty wszystkich pięciu z ośmiu małych i dużych znamiennych dni? Na podstawie jakiego faktu można to zauważyć? Dlaczego w odnośnym artykule zostały wyrażone pewne niedojrzałe myśli?
(48) Co przedstawialiśmy począwszy od stycznia 1924 roku? Co jest obecnie naszym szczególnym celem? Gdzie można znaleźć pierwszą z naszych wstępnych zapowiedzi na temat dużego antytypu?
(49) Co można zauważyć w wyżej przytoczonych akapitach? Czego dotyczy cytat z TP 1930’44?
(50) Kiedy został napisany artykuł zawierający pogląd, który przez kilka lat był ustnie wyrażany w różnych zborach? Jaką szczególną cechę znajdujemy w typicznym czwartkowym wieczorze i czego w związku z tym nie możemy jednoznacznie podać? Jaka wskazówka czasowa tutaj się znajduje i co możemy o niej powiedzieć? Co było równoległością sobotniej nocnej wizyty Judasza u arcykapłanów? Co było równoległością wtorkowej nocnej wizyty Judasza u arcykapłanów? Co w związku z tym jest prawdopodobne odnośnie antytypu trzeciej wizyty Judasza u arcykapłanów? Dlaczego nie powinniśmy być dogmatyczni w tej sprawie? Co pokazuje artykuł „Jeden z was zdradzi mnie”?
(51) Co oznaczała nasze wstępna zapowiedź prawdopodobnej daty ostatecznej zdrady? Na jakiej podstawie data ta została postawiona? Co to oznacza odnośnie początku i końca słynnego wykładu naszego Pana w czasie Jego ostatniego wieczoru z uczniami? – podaj kolejne etapy wygłaszania tego wykładu przez Jezusa. W jaki sposób i kiedy były podawane zapowiedzi antytypów głównych wydarzeń ostatniego dnia Jezusa na ziemi?
(52) Ile głównych wydarzeń zostało zapowiedzianych? Omów kolejno każde z szesnastu zapowiedzianych wydarzeń. Które zapowiedzi wypełniły się do daty napisania tego rozdziału, a które należały wtedy do przyszłości? Jakie trzy cechy można zauważyć w tych zapowiedziach? Co jest prawdziwym testem jednostki jako nauczyciela i kiedy test ten staje się jeszcze bardziej rozstrzygający?
(53) W jakiej sytuacji postawiliśmy siebie, gdy wystąpiliśmy z tymi zapowiedziami przed Maluczkim Stadkiem, Wielką Kompanią i Młodocianymi Godnymi? Co jeszcze można było wtedy stwierdzić? Co jest ulubionym zajęciem Lewitów, a szczególnie ich wodzów? Co pokazaliśmy w numerze z listopada 1933? O co jeszcze nas oskarżają i co jest źródłem tych oskarżeń? Dlaczego nasi oszczercy nie są w stanie dostrzec rzeczywistych wypełnień i co w związku z tym robią? Jaki niewątpliwie był plan Pana w podaniu przez nas tych zapowiedzi i w jakiej opatrznościowej sytuacji to nas postawiło? Dlaczego w tej sytuacji łatwo może być udzielona odpowiedź, przez kogo podawany jest epifaniczny pokarm?
(54) Kto otrzyma przekonującą odpowiedź na pytanie postawione na końcu akapitu 53? Kogo i dlaczego nie mamy nadziei przekonać tymi rozważaniami? Komu pragniemy nimi służyć i błogosławić? Jakie było pierwsze z zapowiedzianych wydarzeń? Co już wyjaśniliśmy na tych łamach, a czego pokazanie jest obecnie naszym celem? Co w tamtych latach było ucztą dla Lewitów w prawdzie oraz dla dobrych Lewitów kościoła nominalnego? – omów kolejno. Czego dotyczy podobieństwo między słowami Jezusa wypowiedzianymi w czasie typicznej uczty a odnośnymi artykułami itp.?
(55) Co było drugą zapowiedzią w chronologicznej kolejności typu? Jak długa jest godzina z dnia długości 10 lat? Gdzie jest opisana scena w Getsemane? Na co opis ten wskazuje co do świadomości Apostołów odnośnie doświadczeń Jezusa w Getsemane? Na czym polegało to doświadczenie Jezusa i do czego Go ono skłoniło? W jaki sposób wypełnił się ten antytyp? – odwołaj się do doświadczeń braci z tamtego czasu. Co możemy odpowiedzieć Lewitom, którzy mówią, że takie jednostronne dowody niczego nie dowodzą? Na podstawie jakiego faktu oczywiste jest, że doświadczenie to miało mieć miejsce między listopadem 1927 a kwietniem 1928 roku?
(56) Co jest trzecią zapowiedzią w chronologicznej kolejności typu i jakie świadectwa przytoczyliśmy powyżej na potwierdzenie daty tego wydarzenia? Co było antytypiczną zdradą i w związku z czym ona nastąpiła? – na potwierdzenie opisz przypadek siostry z Filadelfii.
(57) Omów główne elementy dalszego rozwoju wydarzeń w obronie testamentu tej siostry z roku 1924. W jaki sposób proces zatwierdzania testamentu potwierdza naszą zapowiedź dotyczącą Paschy 1928 roku? Jakie okoliczności wskazują, że wypełnienie się tej zapowiedzi nie było kwestią przypadku ani manipulacją z naszej strony? Jak sprawa ta zakończyła się dla szwagierki zmarłej siostry?
(58) Jakie było czwarte zapowiedziane wydarzenie? Co wiemy na temat czasu jego wystąpienia? Czego nie oznacza, a co oznacza uczynienie kogoś więźniem w typie biblijnym? – podaj przykład uwięzienia Jana Chrzciciela. Czego typem jest aresztowanie Jezusa i jak wyglądało ono w praktyce? Jak zakończył się spór dotyczący zatwierdzenia testamentu zmarłej siostry i jak wpłynęło to na naszą działalność? Czego wynikiem musiała być nasza odnośna zapowiedź?
(59) Jakie były trzy następne grupy wydarzeń zapowiedziane na szósty duży znamienny dzień? Kiedy w antytypie miały miejsce trzy przesłuchania? Co możemy jedynie stwierdzić na podstawie typu jako takiego, bez pomocy danych z wcześniej wypełnionych antytypów? Dlaczego tych trzech przesłuchań należało spodziewać się dopiero po 5 lutego 1929 roku?
(60) W jaki sposób doszło do aresztowania pewnego brata i siostry i kiedy miało to miejsce? O co zostali oni oskarżeni i czy były do tego jakiekolwiek podstawy? Jakie osoby były związane z oskarżeniem? Co było prawdziwym celem oskarżycieli w skazaniu tych dwóch osób? Jak wyglądał antytyp badania Jezusa przez Annasza? Na jakiej podstawie adwokat tej dwójki braci mógł uzyskać zgodę sędziego na odroczenie sprawy?
(61) Co działo się przez następne pięć tygodni? Czemu to odpowiada i jaki był tego rezultat? Jaki był rezultat trzeciego przesłuchania i czego jest to antytypem? Jak katolicki sędzia uzasadnił swoje postępowanie? Co tym samym zdradził? Co możemy słusznie przypuszczać i jaki fakt tą uwagą sędzia ten ujawnił? Dlaczego jego uwagi na temat rozstrzygnięcia za lub przeciw również wydają się mało wiarygodne?
(62) Jak należy traktować nasze powyższe uwagi? Jakie manipulacje widoczne były po stronie rzymsko-katolickiej? – omów kolejno. Do jakiego można dojść przypuszczenia, gdy wszystko to rozważy się w związku z przyznaniem przez sędziego, że jego kościół byłby niezadowolony, gdyby uwolnił oskarżonych? Jaki fakt zgadza się z taką przypuszczalną radą kleru w tym przypadku?
(63) W jaki sposób pewien brat z Chicago pomógł w zdemaskowaniu metod Rzymu? – omów jego korespondencję z gubernatorem Pensylwanii. Co jeszcze doradził ten brat jako dziennikarz? Co jest całkiem prawdopodobne?
(64) Kiedy miało miejsce aresztowanie dwojga braterstwa? Kiedy miały miejsce trzy rozprawy, skazanie i przekazanie antytypicznemu Piłatowi? Co jest przekonującym dowodem, że zapowiedź ta była wynikiem Boskiego oświecenia?
(65) W jakich słowach w typie została pokazana ósma zapowiedź na szósty duży znamienny dzień i w jaki sposób się ona wypełniła? W jaki sposób wyraźnie udowodniono, że sprawa ta była rzymsko-katolicką próbą wymierzoną w wolność prasy? – podaj stosowne szczegóły odnośnie wszystkich osób związanych z aktem oskarżenia. Do czego jedynie w takim przypadku mógł nakłaniać rzymsko-katolicki oskarżyciel?
(66) Kto w takim przypadku w rzeczywistości był sądzony? W jaki sposób sędzia odniósł się do fragmentów Strofowania przez Jana, najbardziej atakowanych przez oskarżenie, i jaka była reakcja rzymsko-katolików? Gdzie Ewangelie umieszczają ogłoszenie naszego Pana niewinnym przez Piłata i kiedy prawdopodobnie to nastąpiło? Kiedy miało to miejsce w antytypie? Co wskazuje na to, że zapowiedź ta pochodziła z Boskiego oświecenia?
(67) Jaka była dziewiąta zapowiedź? Co w symbolach Biblii przedstawiają ręce i stopy? Co przedstawia przebicie gwoździami rąk i stóp? Dlaczego rzymsko-katoliccy policjanci w dalszym ciągu aresztowali naszych ochotników, którzy rozprowadzali Strofowanie przez Jana i List Eliasza? Dlaczego zabierali aresztowanych braci do sądów niższej instancji i co w ten sposób zyskiwali? Co odpowiada biczowaniu Jezusa? Kiedy rozpoczęły się i jak długo były kontynuowane te wrogie działania? Dlaczego jedynym wyjaśnieniem trafności tej zapowiedzi jest to, że zostaliśmy oświeceni przez Boga zrozumieniem tego typu?
(68) Jakie było dziesiąte zapowiedziane wydarzenie? Kiedy rozpoczęło się urąganie w typie i antytypie? Kim są antytypiczni złoczyńcy? – podaj stosowne przykłady. Którzy z nich są pokazani jako należący do niepokutującego złoczyńcy i czym różnią się oni od tych pokazanych w tym pokutującym? Kto jeszcze brał udział w tym urąganiu? – uwzględnij przykład Rutherforda. Co czyniła pozostała część szajki symbolicznych złoczyńców i kto kontynuował te działania po Rutherfordzie?
(69) Kto przyłączył się potem do tego urągania i na czym ono polegało? – podaj przykłady określeń używanych przez „dobrych katolików”. Co niejednokrotnie przysyłano nam pocztą i co często zawierały ich listy? Dlaczego nasi bracia mieszkający w Szwecji nie odebraliby ich słów jako komplementu? Czego smutnym komentarzem były te listy i telefony? Dlaczego urągający rzymsko-katolicy często próbowali podawać się za protestantów? Jak często wyglądały rozmowy telefoniczne z rzymsko-katolikami? Jak długo trwały antytypiczne urągania? Jak reagowaliśmy, gdy ktoś z urągających na piśmie prosił o wybaczenie? Jak można wyjaśnić wypełnienie się tej zapowiedzi na dużych złoczyńcach?
(70) Jakie było jedenaste zapowiedziane wydarzenie dużego piątku? Jakie prawdopodobne sugestie podaliśmy i która z nich okazała się prawidłowa? Kiedy została podana sugestia, że antytypiczną ciemnością mogą być warunki w Europie przed armagedonem? Kiedy trwał okres antytypicznej dużej ciemności i z czego to wynika? Co według nas jest antytypiczną ciemnością? Kiedy nastąpiła w Ameryce pierwsza faza kryzysu i jak się ona rozwijała? Kiedy rozpoczęła się druga faza kryzysu Ameryki i jak do niej doszło? – podaj trzy tego powody. Czym była druga faza kryzysu Ameryki w porównaniu z pierwszą?
(71) Dlaczego prezydent Hoover nie poszedł za przykładem Wielkiej Brytanii i jakie były tego skutki dla Ameryki? Na czym polegała dyskryminacja amerykańskich towarów? Jaką rolę w kryzysie odegrała nadprodukcja?
(72) Czym była druga faza kryzysu w Ameryce i jak długo ona trwała? Jakimi okazały się nasze zapowiedzi co do przyczyny antytypicznej ciemności i jej wpływu na Amerykę? Kiedy ciemność ta zaczęła powoli ustępować i co było tego powodem? W jaki sposób można wyjaśnić to wypełnienie? Czego i z jakiego powodu mogliśmy nie czynić, by nie narazić się na nieuczciwe szyderstwa ze strony Lewitów? Czego jest to dobrą ilustracją i co było wystarczające dla prawdziwej zapowiedzi?
(73) Jakie było dwunaste zapowiedziane wydarzenie dużego piątku? Jakie dwie możliwości proponowaliśmy na ten temat? Która z nich okazała się prawdziwa i co jest tego dowodem? W Jaki sposób nasza działalność może być zatrzymana w Ameryce? Co wskazuje na zatrzymanie naszej pracy w Ameryce w wyniku działań władz dyktatorskich? Kto i kiedy zapoczątkował koniec naszej publicznej działalności w Ameryce? Jakie jest jedyne wyjaśnienie wypełnienia się także i tej zapowiedzi?
(74) Które pozostałe sprawy dużego piątku należą jeszcze do przyszłości? Czym w antytypie będą następujące rzeczy: przebicie włócznią, zdjęcie z krzyża, przygotowania do pogrzebu, sam pogrzeb? – omów kolejno. Dlaczego typiczny pogrzeb został przyśpieszony? Dlaczego nie będziemy podejmować się spekulacji co do szczegółów tych czterech przyszłych czynności? – podaj dwa tego powody. Czym pomimo zrozumienia ogólników przyszłych wydarzeń zwykle okazują się wypełniające się szczegóły? Dlaczego nie podaliśmy żadnego wyjaśnienia wielu typicznych szczegółów?
(75) Czego rozważania te dowodzą odnośnie ruchu epifanicznego oraz pozostałych ruchów wśród ludu prawdy? Jakie jest ulubione zajęcie lewickich wodzów oraz ich stronniczych zwolenników? Jaką odpowiedź Boga przynoszą na ten temat te i inne rozważania? Co i dlaczego zwycięży i co czeka wrogów prawdy?
(76) Czego dotyczyły powyższe uwagi na temat szóstego dużego znamiennego dnia? Kiedy temat ten po raz pierwszy został podany jako wykład? Kiedy temat ten ukazał się drukiem? O której antytypicznej godzinie wykład ten został po raz pierwszy wygłoszony? Jakie wydarzenia obecnie przedstawimy i z czego to wynika? Co wykaże uważna analiza? Dlaczego trzęsienie ziemi z Mat. 27:51,54 nie miało antytypu? W jaki sposób prawdopodobnie doszło do powstania tej interpolacji? Jaki jest inny podobny przypadek?
(77) Dlaczego będziemy zmuszeni do pisania o niektórych z naszych działań i o czym w związku z tym zapewniamy naszych czytelników? Kto znajdował się wśród osób, których nie wyjaśniliśmy w antytypie powyżej? Co według nas osoby te reprezentują? Co każdy z nich odbierał i co pozostawiał sędziom pokoju? Co było otępiającym narkotykiem, jaki proponowano dużemu Jezusowi? Kogo przedstawiają żołnierze obserwujący Jezusa?
(78) Jakich zdań nie wyjaśniliśmy poprzednio i jakie jest pierwsze z nich? Jak należy rozumieć te słowa Jezusa w odniesieniu do wszystkich grup osób związanych z Jego ukrzyżowaniem? Jaki jest antytyp tych słów Jezusa? Jakie było następne zdanie Jezusa na krzyżu? W czym znalazło ono swój antytyp? Jakie było trzecie zdanie Jezusa na krzyżu? Kogo typem i z jakiego punktu widzenia jest tutaj Maria? Kogo reprezentuje Jan? Jaki jest antytyp wzajemnego polecania sobie przez Jezusa Marii i Jana jako matki i syna? Kiedy prawdopodobnie zostały wypowiedziane te trzy zdania Jezusa?
(79) Kiedy zostały wypowiedziane pozostałe cztery zdania? Co Jezus robił przez większą część czasu na krzyżu i co było tego powodem? Które zdanie wydaje się pierwszym z czterech ostatnich zdań Jezusa na krzyżu i dlaczego nie jest to oczywiste? Jaki jest tego antytyp? – podaj stosowną ilustrację.
(80) W jaki sposób przebiegało oczekiwanie na informację o zablokowaniu naszej pracy publicznej? – opisz kolejne tego etapy związane z pobytem w Wielkiej Brytanii, Bergen w Norwegii oraz w Oslo. W czym dostrzegliśmy początek końca naszej pracy publicznej? Czym był udział w pragnieniu dużego Jezusa i kto je odczuwał?
(81) Jaki był antytyp piątego zdania na krzyżu? – podaj stosowną ilustrację. Jaki jest antytyp szóstego zdania i dlaczego uważamy, że słowa te były szóstym zdaniem Jezusa na krzyżu?
(82) Dlaczego obawialiśmy się, że śmierć dużego Jezusa może przynieść dużą stratę finansową? Kiedy my i inni bracia odczuliśmy pokój w tej sprawie? Gdzie, kiedy i w jaki sposób wypełniły się ostatnie słowa Jezusa, jeśli chodzi o Redaktora? Jakich trzech zapewnień opublikowanie naszego wykładu w formie artykułu udzieliło wszystkim wiernym?
(83) Jakie było pierwsze wydarzenie szóstego dużego znamiennego dnia? Co ono symbolizowało? Jaka inna rzecz została jednocześnie w tym pokazana i z czego to wynika? Czego typem jest rozerwanie zasłony? Jakie zewnętrzne akty są dowodami dezaprobaty Boga dla służby Babilonu? – omów kolejno.
(84) Nad czym się teraz zastanowimy, a co pozostawiamy na później? Kto stał pod krzyżem? Czego jest to typem? Kto jeszcze stał pod krzyżem podczas wcześniejszych etapów krzyżowania i czego to jest typem? Co reprezentuje ich późniejsze cofnięcie się na pewną odległość? Kto znajdował się wśród kobiet stojących w pewnej odległości od krzyża? Kogo przedstawia Salome? Kogo przedstawiają kobiety niewymienione z imienia? Jaki był wpływ urągań dwóch dużych złoczyńców na antytypicznych Kehatytów, Meraritów i Gerszonitów?
(85) Kogo typem są niepokutujący i pokutujący złoczyńca? Co reprezentują Żydzi żądający załamania nóg Jezusa oraz dwóch złoczyńców? Czego miało to dowieść i z czego to wynika? Jaki był tego antytyp w przypadku dużych złoczyńców oraz dużego Jezusa? Jakie prześladowania ludu prawdy nie są uwzględnione w tym obrazie i czego są one częścią? Kiedy miało miejsce złamanie kości złoczyńców oraz przebicie boku Jezusa i z czego to wynika?
(86) Jaki był następny epizod z dnia ukrzyżowania? Jakie wieczory mieli Żydzi i o który z nich tutaj chodzi? Kto był antytypem Nikodema i Józefa? Jaką była antytypiczna podróż Józefa do Piłata i co było początkiem zastanawiania się i podjęcia decyzji odnośnie pójścia? Kiedy rozpoczęliśmy przygotowania do wykładu na temat Obj. 17:12 oraz gdzie i kiedy po raz pierwszy go wygłosiliśmy? Jaki był antytyp napełnienia umysłu Józefa myślami o wydarzeniach tego literalnego dnia? Na czym polegała druga część typicznej podróży i co było tego antytypem? Czym było to, co w Anglii i w Skandynawii podaliśmy w wykładzie na temat znaków czasów? Czego wydaje się to być antytypem, a czemu odpowiada fizyczne maszerowanie Józefa do Piłata? Do czego doszło w Polsce w czasie wygłaszania tego wykładu po raz dugi? Co stało się, gdy tylko artykuł ten został opublikowany?
(87) O co Ministerstwo Finansów USA poprosiło jednego z największych ofiarodawców na rzecz funduszu prawdy? Co wynika z pytań Ministerstwa Finansów? Jakiej odpowiedzi na to udzieliliśmy? Dlaczego nasze przedstawienie tej sprawy było bardzo taktowne? Jaka była treść pisma pracownika Ministerstwa Finansów w Filadelfii? Co mieliśmy dołączyć do wyjaśnień z pisma z dnia 27 listopada?
(88) Czego i na jakiej podstawie domagaliśmy się w naszej odpowiedzi z 28 grudnia? W jaki sposób lokalny pracownik biura Ministerstwa zarekomendował tę sprawę Ministerstwu i co wtedy nastąpiło? Jakiej odpowiedzi radca prawny Ministerstwa Finansów w Waszyngtonie udzielił w dniu 15 marca? Jak zinterpretowaliśmy decyzję pracownika urzędu skarbowego, otrzymaną w dniu 17 marca? O co zapytaliśmy tego pracownika kilka dni później i jaką otrzymaliśmy odpowiedź? Czego antytypem jest podana wyżej seria faktów?
(89) Czym najwyraźniej nie jest pismo Ministerstwa z 23 listopada i co ono dostarczyło? Co jest antytypem prośby Józefa o ciało Jezusa i kiedy została ona wystosowana? Co widzieliśmy i ogłaszaliśmy już niemal od pięciu miesięcy, gdy pisaliśmy pismo z 27 listopada, i o co w nim prosiliśmy? Czym było pismo Ministerstwa, będące odpowiedzią na nasze pismo z 27 listopada, i co ono oznaczało? Co oznaczała ta część pisma pracownika, która towarzyszyła naszej odpowiedzi z 28 grudnia? Czemu odpowiada ta część jego pisma, która zalecała zwolnienie podatkowe? Kto był antytypem radcy Ministerstwa Finansów uznającego, że dla rządu Ruch nie istniał? Czym było przebicie włócznią?
(90) Kogo typem są: włócznicy Dawida, walczący mieczem, używający procy i łucznicy? – omów kolejno. Czym był list radcy? Co odpowiada daniu przez Piłata pozwolenia Józefowi na zdjęcie ciała Jezusa z krzyża i jego pochowanie? W jaki sposób rząd praktycznie przyznał Ruchowi zwolnienie podatkowe? Jakie i czyje słowa mogły być antytypem słów setnika: „Zaprawdę, ten człowiek był Synem Bożym”? Jaką różnicę między wyrażeniami należy zauważyć w typie i antytypie? Co okazało się antytypem zdjęcia z krzyża ciała Jezusa i w jaki sposób do tego doszło?
(91) Kto był uważnym słuchaczem naszych wyjaśnień w czasie konwencji w Detroit i czego one dotyczyły? Co i z jakiego powodu uczynił on wkrótce po konwencji? Jakie argumenty tutaj pominiemy, a jakie podamy? Jakie dwa argumenty przedstawił brat Jolly na potwierdzenie, że odniesienia do trzęsienia ziemi z wersetu 51 i 54 są dopiskiem?
(92) Omów kolejno pozostałe dowody br. Jolly’ego świadczące o interpolacyjnym charakterze odniesienia do trzęsienia ziemi. Czego udzielił nam Pan w dniu 25 listopada 1934 roku i co uczyniliśmy następnego dnia? W czym znajdujemy antytyp dostarczenia przez Nikodema 100 funtów mirry i aloesu? – uwzględnij w odpowiedzi znaczenie liczby sto oraz mirry i aloesu. Czego antytypem i częścią było wygłaszanie przez niego tego wykładu?
(93) Co uczynił Jozef jako przygotowanie do pogrzebu Jezusa? W czym znajdujemy antytyp kupienia czystego płótna lnianego? W czym znajdujemy antytyp owinięcia ciała w czyste płótno lniane? Jakie były trzy wyrazy szacunku oddawanego zmarłym? Co w symbolach Biblii przedstawia piękne płótno lniane i jaki jest tego antytyp w tym przypadku? Co niektórzy mogą zarzucić i jaka jest nasza odpowiedź? Jakim typem naszego Pastora był Daniel i jaki ma to związek z antytypem? Dlaczego rzeczy poruszone w tym wykładzie i artykule są stosowne jako wyrazy szacunku dla dużego Jezusa? Czego antytypem było wygłoszenie tego tematu oraz opublikowanie go jako artykułu?
(94) Co było antytypem ceremonii pogrzebowych i pochowania Jezusa? Czego wyrazem są ceremonie pogrzebowe? Czym był ten wykład i artykuł? Czym jest pochówek i jak wyraziło się to w antytypie w odniesieniu do naszego Pastora? Kto jeszcze i w jaki sposób został także wspomniany w tym artykule i kogo to obejmuje? Gdzie miało miejsce pochowanie ciała i co to reprezentuje?
(95) Przez kogo został przygotowany grób i jaki to był grób? Jakiego faktu jest to typem? Czego typem jest fakt, że nikt nigdy wcześniej nie był pochowany w grobowcu Józefa? Czego typem jest pośpiech z zakończeniem pochówku przed godziną osiemnastą? Czego typem jest zamknięcie wejścia do grobowca? Czego typem jest wielki kamień? Czego typem jest toczenie tego kamienia przed wejście do grobowca? Kogo typem są obydwie Marie oraz pozostałe kobiety, idące za ciałem do grobu? Kogo typem są dwie Marie siedzące naprzeciw grobu?
(96) Co podają powyższe 20 akapitów oraz te poprzednie na temat szóstego dużego znamiennego dnia i co to potwierdza? W jakiej sprawie się pomyliliśmy i przed czym ostrzegaliśmy braci? Dlaczego ta pomyłka stanowi mocny dowód prawidłowości naszego ogólnego stanowiska? O co jesteśmy zawzięcie oskarżani przez niektórych Lewitów i jaki fakt oni ignorują? Jaką osobę w tym przypominają?
(97) Jak możemy scharakteryzować popełniony błąd? Kto może żałować, że armagedon nie przyszedł tak wcześnie, jak sądziliśmy? Dlaczego nie powinny nas niepokoić szyderstwa złych Lewitów? Jakim braciom Pan nie pozwala upaść, a jakim pozwala i w jaki sposób czasami to czyni?
(98) Jakie elementy usprawiedliwiające musi uznać każda sprawiedliwa osoba? – omów kolejno. Czego tych siedem uwag dowodzi?
(99) Co mógłby powiedzieć ktoś skłonny do obarczania nas winą? Dlaczego nie sprawdziliśmy tego fragmentu z punktu widzenia liczbowania biblijnego? – omów kolejno trzy tego powody. Jakie byłyby skutki testowania liczbowaniem biblijnym każdego cytowanego i wyjaśnianego przez nas wersetu? Co po raz pierwszy wzbudziło w naszym umyśle wątpliwości co do prawdziwości odniesienia do trzęsienia ziemi? Dlaczego pomimo tego nie widzieliśmy wyraźnego powodu do odrzucenia prawdziwości tego fragmentu? Kiedy zbadaliśmy ten fragment liczbowaniem biblijnym i dlaczego uczyniliśmy to tak późno?
(100) Jaki jest nasz stosunek do tej pomyłki? Dlaczego Pan dozwolił na tę pomyłkę? – podaj trzy tego powody. Jaki powinien być stosunek epifanicznych braci do tej pomyłki w przeciwieństwie do dużego niepokutującego złoczyńcy? Co liczy się przed Panem i co jest przez Niego poddawane próbie? Czego powinniśmy się także nauczyć z tego doświadczenia odnośnie posłannika Epifanii? Przed czym pomoże nas to ochronić? Za co wszyscy powinniśmy podziękować Panu oraz chwalić, czcić i uwielbiać Go?
(101) Dlaczego trzęsienie ziemi, będące antytypem Mat. 27:51,54, nie nastąpiło przed październikiem 1934 roku? Co nasz Pastor uważał na temat wersetów 52, 53 i co było tego powodem? Jakie absurdy pojawiają się w tych wersetach? – wymień kolejno. Jaki inny fakt nasz Pastor także uważał za podważający prawdziwość tych wersetów? Czego nie podważają względy doktrynalne i logiczne, kwestionujące prawdziwość w.52 i 53? Czym jest milczenie pozostałych trzech Ewangelistów? Co właśnie z tego powodu przez wiele lat uważaliśmy i dlaczego musieliśmy czekać na samo wydarzenie? Prawdziwość jakich słów wydaje się wątpliwa i co jest tego powodem? Na czym wyłącznie opieraliśmy pogląd o wystąpieniu w Ameryce trzęsienia ziemi przed październikiem? Jaką korzyść możemy odnieść z tego doświadczenia?
(102) Co jest cechą liter niektórych alfabetów i jaki jest tego wynik? W jaki sposób Bóg skonstruował zdania Biblii w jej oryginalnych językach? Gdzie jeszcze używana jest ta sama zasada występowania liczby 7? Ile obrazów posiada każda ogólna wizja Księgi Objawienia?
(103) Co jest kolejnym przykładem użycia siódemek? Dlaczego genealogia z Mat. 1 pomija imiona trzech przodków Jezusa? Jakie jest wyjaśnienie faktu, że wartość liczbowa niektórych zdań Biblii może nie być wielokrotnością liczby siedem? Jakiego kryterium dostarcza nam liczbowanie biblijne i co pozwala ono określić? Jaka interpolacja upada w próbie liczbowania biblijnego? Co stwierdzamy po zbadaniu liczbowaniem biblijnym Mat. 27:51-54?
(104) Jakie dowody podajemy w tym akapicie? Które słowa w Mat. 27:51-54 są interpolacją? Ile wynosi suma wartości liczbowych wszystkich słów występujących w greckim tekście tego fragmentu i czego to dowodzi? Ile wynosi wartość liczbowa podejrzanych słów i czego to dowodzi? Jaka jest wartość liczbowa niepodejrzanych słów i czego to dowodzi? Dlaczego wynik ten jest potrójnie przekonujący?
(105) Jakie operacje liczbowe przeprowadziliśmy następnie i jakie były tego wyniki? – omów kolejno cztery z nich. Jaką myśl to obala?
(106) Czego dowodzą kolejne względy? – podaj stosowne szczegóły. Co jest jedyną możliwością uzyskania jednego pełnego zdania i jakie daje to wyniki? – podaj stosowne wyliczenia. Czego przede wszystkim dowodzi liczbowanie biblijne w odniesieniu do Mat. 27:51-54? Czego liczbowanie biblijne dowodzi po drugie? Na czym była oparta błędna zapowiedź o wystąpieniu armagedonu w Ameryce przed październikiem 1934 roku? Kiedy interpolacja ta zakradła się do Biblii?