Epifaniczny tom 5 – rozdział 4 – str. 248

Gedeon – typ i antytyp

Nie ma zatem znaczenia, którą definicję przyjmiemy: w każdym przypadku antytypicznym znaczeniem jest doktryna świadomości umarłych. Także i ona jest jednym z królewskich błędów antytypicznych Midianitów. Karkor, gdzie Zebach i Salmunna umocnili swoje pozycje, znaczy fundament i jest typem nauki o nieśmiertelności duszy – doktryny, w której pozycje swe umocniły zarówno doktryna o wiecznych mękach, jak i o świadomości umarłych. Rzeczywiście jest ona fundamentem (Karkor) tych dwóch doktryn. W czasie poprzednich dwóch starć – pierwszej walki Gedeona oraz tej, w którą zaangażowali się mężowie z Naftaliego, Aszera, Manassesa i Efraima – osiem dziewiątych wojsk midiańskich zostało zabitych, a pozostało tylko 15 000. Jest to typem tego, w jaki sposób przed drugą walką antytypicznego Gedeona ogromna większość ludzi, którzy popierali („mężowie zbrojni w miecze”) główną doktrynę, przy pomocy której szatan utrzymywał swe królestwo pod kontrolą, porzuciła te doktryny. Jest to także typem tego, że posiada on bardzo okrojoną liczbę obrońców („około piętnastu tysięcy niedobitków z całego wojska”) swych pierwszych kłamstw (1 Moj. 3:4,5; Jana 8:44).

      (76) Werset 11 opisuje końcowy marsz w kierunku drugiej walki i przystąpienie do niej. W jakiś niewymieniony sposób Gedeon zdobył wystarczające zaopatrzenie dla swej małej, lecz wiernej armii. Podobnie antytypiczny Gedeon uzyskał wystarczające zaopatrzenie dla Swej małej, lecz wiernej armii w postaci książki „Życie, śmierć, po śmierci”, w broszurach „Piekło Biblii” oraz „Spirytyzm – starożytny i współczesny”, a także w postaci pięciu z najlepszych traktatów naszego Pastora na odnośne tematy. Obydwaj Gedeonowie, tak zaopatrzeni, ruszyli w pościg za wrogami. Tak jak typiczny Gedeon przeszedł obok tych, którzy mieszkali w namiotach („drogą mieszkańców namiotów”), tak antytypiczny Gedeon przeszedł obok tych, którzy mieszkali w antytypicznych namiotach. Skoro miasto reprezentuje rząd religijny, organizacje religijne, takie jak Towarzystwo i PBI, ci którzy mieszkali w namiotach reprezentują

poprzednia stronanastępna strona