Epifaniczny tom 5 – rozdział 3 – str. 164

Czas Żęcia

a zatem nie możemy zacząć liczyć czasu od wydarzenia, którego data nie jest znana. Bez wątpienia czas udzielenia Przymierza jest właściwym czasem rozpoczęcia datowania 3960 lat, jak zasugerowano w liście ze Strażnicy z 1907 roku.

      (31) Kilka dalszych uwag uczyni to oczywistym, gdyż – jak można zauważyć – jako ofiary zostały użyte przez Abrahama trzy zwierzęta i dwa ptaki (1Moj. 15:9). Wydają się one przedstawiać pięć klas, które mniej lub bardziej miały być odłączone dla Pana od czasu Przymierza (2045 p.n.e.) do czasu zapieczętowania na czole ostatniego z Maluczkiego Stadka. Jałówka (Cienie Przybytku 105-112) wydaje się przedstawiać Starożytnych Godnych i Młodocianych Godnych (w niektórych typach te dwie klasy są czasem łączone jako jedna, np. typ Elizeusza itp.); koza – Wielką Kompanię; baran – klasę Chrystusa; synogarlica – tych z cielesnego Izraela, którzy w znacznym stopniu trzymali się obietnic i Mojżesza; gołębica – tych z tymczasowo usprawiedliwionych, którzy pozostali wierni okupowi i sprawiedliwości. Rozcięcie zwierząt wydaje się przedstawiać całkowite poświęcenie i śmierć („dobre wyznanie przez wiarę”) klas, których one są typami. Nierozcinanie ptaków wydaje się sugerować niepełne poświęcenie (brak „dobrego wyznania przez wiarę”) cielesnego Izraela oraz tymczasowo usprawiedliwionych. Znak dany Abrahamowi podczas tej transakcji – choć skoncentrowany w zasłudze całej klasy Chrystusa, najwyższej klasie cierpiących dla sprawiedliwości – obejmował wszystkie klasy Nasienia Abrahama, które mniej lub bardziej cierpiały z powodu swojej wiary w niektóre lub we wszystkie obietnice złożone Abrahamowi. Nasienie Abrahama – szczególnie kompletna klasa Chrystusa, cierpiąca dla sprawiedliwości – jest więc tym, przez które Bóg udziela zapewnienia, że Abraham odziedziczy ziemię. Aspekt czasowy w tym szesnastym argumencie dowodzi, że pieczętowanie czół wybranych, żęcie, zostało zakończone podczas Wielkanocy 1916 roku. Z tego powodu i od tego czasu pewne jest, że Abraham otrzyma ziemię.

poprzednia stronanastępna strona