Epifaniczny tom 5 – rozdział 2 – str. 122

Wezwania – przesiewania – broń ku zabijaniu

Targów w Chicago w roku 1893 próbowano połączyć chrześcijaństwo z wszystkimi innymi religiami. Było to zabronionym łączeniem rzeczy, które powinny pozostać oddzielne – symbolicznym cudzołóstwem. Zymri (śpiewany) przedstawia kler dokonujący połączenia. Kozba (kłamstwa; 4Moj. 25:6-18) jest typem nowej, fałszywej religii wymyślonej przez Kongres Religii i uczącej, że Bóg jest ojcem wszystkich ludzi, a wszyscy ludzie – braćmi; że wszystkie religie są równe oraz że każda służba religijna jest zadowalająca dla Boga, pod warunkiem, że jest uczciwie pełniona. Kler w niedozwolony sposób połączył się w tamtym czasie z tą światową religią w bardzo publiczny sposób, stając się antytypem publicznego i niedozwolonego połączenia Zymrego z Kozbą. Pinechas (mosiężne usta), najstarszy syn ówczesnego najwyższego kapłana Eleazara, jako główny podkapłan jest typem „onego Sługi”, głównego podkapłana z czasu tego antytypu. Włócznia, którą przebił on Zymrego i Kozbę, przedstawia artykuł z Z 1893, s.323-349, pt. „Echa z wielkiego Światowego Parlamentu Religii”, który następnie, z dodatkami, został wydany w P_4, roz.6. Tym artykułem nasz Pastor przebił na wylot kler, opowiadający się za łączeniem, oraz nową światową religię, całkowicie ich obalając. Błędy te zaraziły jednak wielu usprawiedliwionych.

      (35) Bardzo interesujący jest dla nas antytyp 4Moj. 25:10-13. Chociaż w nauczającej funkcji tego urzędu nasz drogi Pastor został „onym Sługą” w roku 1879 – w czasie, gdy stał się dla niego jasny Przybytek – ani on sam, ani nikt inny po tej stronie zasłony nie wiedział o tym do 1894 roku, gdy Pan uczynił to jasnym przez antytyp 4Moj. 25:10-13. Doktryna ta po raz pierwszy została przedstawiona przez „onego Sługę” ogółowi Kościoła w R-1946. Tak jak w typie z powodu swej wierności Pinechas był uznawany za głównego podkapłana i wyróżniany przed ludem jako kapłan bardziej zaszczycony i używany niż wszyscy inni podkapłani, tak w antytypie – po tym jak  „on Sługa” antytypiczną włócznią przebił antytypicznego Zymrego i Kozbę – stało się jasne od Pana wśród ludu prawdy, że to on był tym „wiernym i roztropnym Sługą”. W tym miejscu typ przedstawia jednostkę.

poprzednia stronanastępna strona