Epifaniczny tom 5 – rozdział 2 – str. 123
Wezwania – przesiewania – broń ku zabijaniu
(36) Łączenie było aktywne wśród zwykłych wyznaniowych chrześcijan, którzy nie posiadali żadnej rzeczywistej relacji z Chrystusem. W tamtym czasie znacznie nasiliły się tendencje połączeniowe w świecie pracy. Francja i Rosja utworzyły wówczas Dwuporozumienie, które później, po dołączeniu Brytanii, stało się Trójporozumieniem. W czasie szóstej godziny zostało odnowione Trójprzymierze. W tamtym czasie powstawało też wiele loży, klubów i stowarzyszeń. Fakty te dowodzą więc, że w czasie szóstej godziny łączenie było widoczne wśród ludu prawdy, wśród usprawiedliwionych oraz na zewnątrz, wśród zwykłych wyznaniowych chrześcijan.
(37) Ten sam punkt widzenia podany jest w symbolu trzeciego męża z bronią ku zabijaniu (Ezech. 9). Trzeci mąż jako taki jest typem osób dążących do mieszania, łączenia, a jego broń to tendencje połączeniowe. Początek zabijania przez niego w roku 1892 dowodzi, że wyruszył on po rozpoczęciu trzeciego wezwania przez męża z kałamarzem. Zabijanie (1) w domu, (2) na dziedzińcach oraz (3) w mieście przedstawia skalanie przez niego teoriami połączeniowymi (1) niektórych nowych stworzeń na śmierć, (2) niektórych usprawiedliwionych do stanu utraty tymczasowego usprawiedliwienia oraz (3) niektórych zwykłych wyznaniowych chrześcijan do stanu utraty jakichkolwiek roszczeń do chrześcijaństwa. Także i tym razem nasze zrozumienie wezwań, przesiewań i broni ku zabijaniu w całości pokrywa się z faktami zgromadzeń i przesiewań Żniwa, potwierdzając naszą interpretację tych tekstów.
(38) Czwarte wezwanie miało miejsce w godzinie dziewiątej, trzy symboliczne godziny, czyli dziesięć literalnych lat, po godzinie szóstej. Umieszcza to dziewiątą godzinę w okresie od czerwca 1901 do października 1904 roku. Dziewiąta godzina C.J. Woodwortha (październik 1905 do października 1908 roku) nie miała w sobie żadnego szczególnego wezwania ani przesiewania poza tym, co rozpoczęło się w jej kilku ostatnich miesiącach i co – jak wykażemy przy okazji piątego wezwania i przesiewania – było