Epifaniczny tom 17 – rozdział 8 – str. 216
Sposób powrotu naszego Pana
To, że należy dodać tutaj czasownik był jest oczywiste, ponieważ chodzi tutaj o Adama] ten ziemski [Adam], tacy też [będą] i ziemscy [świat, z pominięciem świętych w zmartwychwstaniu]: a jaki jest niebieski [Jezus w Swym zmartwychwstałym ciele], tacy też będą [obietnica ta dotyczy świętych z Wieku Ewangelii] niebiescy [w swych zmartwychwstałych ciałach]. A jak nosiliśmy [święci podczas Wieku Ewangelii] wyobrażenie ziemskiego [Adama, tj. tak jak mieli ciała podobne do ciała Adama – „z ziemi ziemskie”], tak będziemy nosili wyobrażenie niebieskiego [Jezusa, tj. tak pewne jest, że w zmartwychwstaniu otrzymają ciała takie, jak zmartwychwstałe ciało Jezusa]”. Ta sama myśl jest przedstawiona u Filip. 3:21. Zatem wersety te potwierdzają myśli, że duchowe ciała świętych, uzyskane przez nich w zmartwychwstaniu, są takie jak zmartwychwstałe ciało naszego Pana. A ponieważ święci otrzymają duchowe ciała w zmartwychwstaniu, Jezus musi posiadać duchowe ciało od chwili Swego zmartwychwstania. Tak więc Jego zmartwychwstałe ciało było niewidoczne dla naturalnych oczu ludzi, a zatem Jego ciało przy Jego powrocie również musi pozostać niewidzialne dla naturalnych oczu ludzi.
ODZIEDZICZENIE PRZEZ JEZUSA KRÓLESTWA DOWODZI,
ŻE JEST DUCHEM
To, że od chwili zmartwychwstania Jezus jest istotą duchową, a więc w Swym powrocie niewidzialną, widoczne jest z trzeciego kierunku myśli: odziedziczył On Królestwo niebieskie, którego odziedziczyć nie może istota ludzka, chyba że zrezygnuje ze swego człowieczeństwa i stanie się istotą duchową. W 1Kor. 15:50 św. Paweł zapewnia nas, że „ciało i krew [istota ludzka jako taka – Żyd. 2:14; Mat. 16:17; Gal. 1:16] królestwa Bożego odziedziczyć nie mogą; ani skazitelność nie odziedziczy nieskazitelności [ciała materialne nie stają się ciałami duchowymi]”. Tak więc nasze człowieczeństwo nigdy nie będzie przemienione i jako takie nie będzie zabrane do nieba. By dostąpić niebiańskiego zmartwychwstania, trzeba przejść zmianę natury z ludzkiej na duchową, przy czym zgodnie z jasną nauką św. Pawła (1Kor. 15:50-54)