Epifaniczny tom 17 – rozdział 2 – str. 50

Siedem zbawionych klas

To, że mówi się o nich w Piśmie Świętym jako o związanych łańcuchami ciemności (2Piotra 2:4) jest w pewnej mierze wynikiem deprawacji będącej następstwem grzechu Adamowego w świecie przedpotopowym, co było powodem ich upadku. Ponieważ szatan zapoczątkował grzech wśród wszystkich upadłych istot, zapoczątkował go także wśród upadłych aniołów, którzy zostali przez niego nakłonieni do poślubiania ludzkich córek jako sposobu reformowania rodzaju ludzkiego (1Moj. 6:2-4). Ich usilne zabiegi zreformowania ludzkości, gdy byli oni władzami duchowej kontroli, umożliwiły szatanowi kuszenie ich do poślubiania ludzkich córek. Niepowodzenie takich wysiłków reformy miało na nich zniechęcający wpływ.

       Wykorzystując ich stan umysłu, szatan podpowiedział im, że pomijają prawdziwy powód narastającego grzechu przedpotopowych ludzi – deprawację dziedziczną, której jedynym lekarstwem było rozmnożenie dzieci wolnych od deprawacji Adama. Mogli tego dokonać przez materializowanie się w ludzkich ciałach i poślubianie kobiet w celu zapoczątkowania rodzaju, który mógłby odziedziczyć ich doskonałość, i w ten sposób urzeczywistnić reformę ludzkości, co oznaczało także, iż potomkowie Adama nie mogli stawać się ojcami. Niektórzy, lecz nie wszyscy z tych władz duchowej kontroli ówczesnego świata zostali zwiedzieni i zrealizowali sugestie szatana, a przez dokonanie tej niedozwolonej rzeczy popadli w grzech. Dlatego zwiedzenie ich częściowo było wynikiem panowania deprawacji Adama i ich pragnienia pokonania jej. Ponieważ zasługa Chrystusa czyni zadość nie tylko za pierwotny grzech Adama, lecz także za wszystkie grzechy wynikające z przekazywanej deprawacji Adama, dotyczy ona tej części grzechu upadłych aniołów, która wiąże się z tą deprawacją. Dlatego Biblia uczy, że zasługa krwi Jezusa pokrywa tę część grzechów upadłych aniołów, która jest wynikiem deprawacji Adama, przez co Bóg daje im sposobność pojednania przez Jezusa (Kol. 1:20).

       Fakt, że służba, śmierć i zmartwychwstanie naszego Pana była dla nich kazaniem, także wskazuje na taką szansę (1Piotra 3:18-20).

poprzednia stronanastępna strona