Epifaniczny tom 17 – rozdział 13 – str. 367

Świadectwa Nowego Testamentu

obejmuje to Jego śmierć na krzyżu (Jana 3:15, 16)], pociągnę [odpowiednio będę wpływał Moimi naukami i dziełami błogosławieństw] wszystkich do siebie”. Jednak odpowiednie kierowanie wszystkich do Niego jest czymś zupełnie odmiennym od życia w wierności w okresie tysiąca lat i przejścia końcowych prób w czasie Małego Okresu. Jak wielu z tych, którzy zostali pociągnięci do Chrystusa przez Ojca (Jana 6:44; odpowiednio skierowani do Chrystusa), w czasie próby do zbawienia wyborczego nie okazało się być wystarczająco statecznymi (Żyd. 6:4-6; 10:26-29; 2Piotra 2:1, 12, 20-22; 1Jana 5:16), tak i – jak podaje Pismo Święte (Izaj. 26:9-11) – wielu z tych, którzy dostąpią takiego korzystnego oddziaływania, później okaże się buntownikami i zginie na wieki we wtórej śmierci (Obj. 20:15; 21:8).

MODLITWA JEZUSA ZA UCZNIÓW

      U Jan 17:20-23, w naszym kolejnym tysiącletnim świadectwie, nasz drogi Pan mówi nam, że wszyscy wybrańcy Wieku Ewangelii, jako ci nauczani przez dwunastu apostołów, są przygotowywani po to, by w Tysiącleciu doprowadzić świat do poznania Boga i wiary w Niego. Jego słowa na ten temat zawarte są w specjalnej modlitwie za uczniów: „A nie tylko za tymi [dwunastoma, przy czym Paweł zajmuje miejsce Judasza] proszę, lecz i za tymi, którzy przez słowo ich uwierzą we mnie [oznacza to posiadanie poświęcającej wiary u tych, którzy ją przejawiają; niektórzy z nich uwierzyli dzięki mówionemu słowu apostołów, lecz późniejsi bracia uwierzyli przez ich słowa spisane. W tym miejscu nasz Pan przedstawia tych dwunastu jako wykonujących swój urząd przez cały Wiek Ewangelii i usługujących każdemu członkowi Ciała; proszę zauważyć, jak w wersecie 21 nasz Pan pokazuje, o co prosił Ojca dla wszystkich członków Swego Ciała]; aby wszyscy byli jedno [słowo jedno jest tutaj rodzaju nijakiego, co oznacza, iż należy dodać jakiś rzeczownik rodzaju nijakiego: może nim być albo greckie słowo oznaczające ciało – soma, które jest rodzaju nijakiego i jako takie może być tutaj odpowiednio wstawione, albo greckie słowo oznaczające duch – pneuma, które także jest rodzaju nijakiego; obydwa prowadzą ostatecznie do tego samego, ponieważ każde sugeruje to drugie [(1Kor. 12:12,13). Jak wykazuje bowiem ten fragment,

poprzednia stronanastępna strona